Onko olemassa "kotikonsteja" millä saa mahdollisen masennuksen pois??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fffff

Vieras
Mitään lääkärin diagnoosia ei ole. Nettitestit antaa lievää masennusta.
Minä olen stressaantunut, ahdistunut, huolissani. En usko tulevaisuuden tuovan parempaa aikaa kaipaan takaisin menneisiin aikoihin. Olen väsynyt mutta väsymys on erilaista, ei katoa nukkumalla. Tuntuu siltä kun kädet ja jalat olis lyijystä, huonoa kuntoa ei kuitenkaan ole. Pystyn kyllä nauramaan ja hetkellisesti voi olla mukavaa mutta kokoajan kuitenkin päässä pyörii ne paineet. Olen tosi saamaton, huono muistinen ja tuntuu etten opi mitään uutta, käyn hitaalla.

Tää homma pahenee aina välillä ja sitten taas voi olla hetkiä kun tunnen itseni ihan normaaliksi.

Ainakin toistaiseksi pidän itseäni vain harvinaisen tyhmänä ja laiskana ja niin tekee varmaan kaikki muutkin...

Ulkoile säännöllisesti, mieluiten päivänvalossa. Hanki kirkasvalolamppu. Pakota itsesi näkemään kavereita, pidä kiinni sosiaalisista suhteista. Karsi kaikkinylimääräinen mikä aiheuttaa ressiä jne.

kotikonsteina mahd. säännöllinen vuorokausirytmi jossa sopivasti unta. Päivittäin liikuntaa. Terveellinen ruokavalio ja ruokarytmi eikä juurikaan herkutteluja saati alkoholia.

Mutta jos masentunut on, niin sittenhän ongelmana on juuri se, ettei näitä 'kotikonsteja' saa itse otettua käyttöön. Kun sellainen 'ota itseäsi niskasta kiinni' ei masennuksessa ole ihan niin helposti tehty. Eikä se sitten enää vaan laiskuuttakaan ole.

[QUOTE="Veera";27633141]Masennus ei parane itsestään, vaan se pitää hoitaa. Sillä on taipumus hoitamattomana pahentua. Terapiaan!

T.masennuksesta toipunut[/QUOTE]

ei sinne terapiaan kuulemma pääse jos ei ota masennuslääkkeitä.

ei sinne terapiaan kuulemma pääse jos ei ota masennuslääkkeitä.

Höpöhöpö, ammattitaidottomia ihmisiä on jos tollasta väittää. Masennusta voidaan hoitaa terapialla, lääkkeillä ja terapialla mutta ei ikinä pelkillä lääkkeillä eikä niitä lääkkeitä ole missään vaiheessa pakko ottaa. Masennuksesta toipomisen tarkoitus ei ole pumpata kehoa täyteen lääkkeillä vaan sillä terapialla on paljon enemmän painoarvoa. Itse otin sen tien etten yhtään pilleriä ota ja hyvin toivoin ilman niitäkin.

Mistä sitä terapiaa voi hakea ja maksaako se(rahat vähissä)? ainakaan mitään mt-toimistoa ei tästä kunnasta löydy kun googletin. joku tk-psykiatri oli kyllä johon kuulemma kuka tahansa pääsis.

Masennusta voi hoitaa kotikonsteinkin ja tietoa löytyy kyllä vaikka netistä haulla masennuksen hoito. Oman todellisen tilanteensa arvioiminen voi olla hakalaa ja jo sen vuoksi suosittelisin kyllä ensiksi ottamaan yhteyttä lääkäriin (joille valitettavasti toisinaan tilanteen arvioiminen on yhtä hankalaa).

Lähes kaikki mikä edistää terveyttä yleisestikin on samalla masennuksen hoitoa tai ennalta ehkäisyä. Itselle oikeat tavat on vain löydettävä.
Oma hoito :: Terveyskirjasto

eniten mua pelottaa että jos se ei olekaan masennusta niin se tarkoittaa sitä että olen sittenkin tyhmä, viallinen laiska luuseri... Sellaista on vaikea poistaa ihmisestä.. masennuksen kanssa edes jotain mahdollisuuksia...

Ei voi hoitaa masennusta kotikonstein, tää on tullut selväksi palstalla ja netissä muutenkin.
Sehän on masentuneen syyllistämistä väittää, että voisi itsekin tehdä asialle jotain eikä vaan jäädä masennuksessaan piehtaroimaan.

Hoida rästihommat, tee lista tulevista, osta jotain hyvää syötävää, katso telkkarista tai DVD:ltä ihania ohjelmia ja ole vaan. Tartut toimeen kun aika on, vaikka miten ois vaikeaa ja tahmeaa ja saamaton olo.
Onnistumisen kokemukselta ei voi välttyä, kun vaan antaa itselleen mahdollisuuden onnistua.

on niin hiton umpikujassa

kun ei ole koulutusta on vaikea saada töitä mikä johtaa tietty pitkä aikaiseen työttömyyteen.
joka taas johtaa siihen ettei mies halua mennä mun kanssa naimisiin eikä hankkia lisää lapsia.
niinpä mä taas luovun niistä haaveista. kun on työtön on huonosti rahaa niinpä mä myös saan heittää romukoppaan haaveen siitä että joskus omistaisin jotain.

opiskelu ei vaan kerta kaikkiaan onnistuu, kokeiltu on siitä ei tuu mitään. :/

Yhteistyössä