Onko ok synttäritarjoamiset? Maistuisiko sinulle?

• Viestiketjun aloittaja "eeeee"
  • Ensimmäinen viesti
"eeeee"
Ruokana:

Smetanalohi
Kebakot
Keitetyt perunat
Keitetyt kasvikset (porkkana, parsakaali, kukkakaali)
Vihersalaatti (salaatti, kurkku,tomaatti,persikka) ja lisukkeet jos niitä haluaa laittaa. Eli punasipulia, valkosipulinkynsiä, fetaa, oliiveja, kananmunanpuolikkaita
Kinkkupastasalaatti (kinkkua, pastaa, herne-maissi-porkkanaa, suolakurkkua)

Kahvin kanssa:
2 täytekakkua (toinen on perus-mansikkakermakakku )
Omenapiirakkaa + vanijakastiketta
Mansikkarahkatassuja
Kuppikakkuja
Pika-keksitikkareita
Lapsille 2 eri sorttia lastenkeksejä

vieras..
Todellakin on hyvät tarjottavat, ei tarvi lisäillä eikä poistella. Kaikille on varmasti jotakin. En nyt ymmärrä mitä "eli kelpais" tarkoittaa ettei menuu ole juhlava, en tiedä mikä menuusta juhlavan tekee, mutta eikö se ole piä asia, täytti pyöreitä tahi vajaita, että menyy on oman näköinen.

ei mun juttu
Toi pastasalaatti.. mikä siitä tekee salaatin? Siis tekeekö ihmiset oikeasti tarjolle tuollaisia pastasalaatteja? Kun ei pitäisi kyseessä olla, "etteikö nyt juuri kaapista muuta löytynyt-selitys".

Itse en usko että vanhemman ihmisen, ihan keksitikkareiden perusteella. (joku pikaversio, sama kuin pakastaltaan "tassut")

no voihan salaatti
Toi pastasalaatti.. mikä siitä tekee salaatin? Siis tekeekö ihmiset oikeasti tarjolle tuollaisia pastasalaatteja? Kun ei pitäisi kyseessä olla, "etteikö nyt juuri kaapista muuta löytynyt-selitys".

Itse en usko että vanhemman ihmisen, ihan keksitikkareiden perusteella. (joku pikaversio, sama kuin pakastaltaan "tassut")
No mikä nyt yleensäkin tekee salaatista salaatin, sekö että siinä on käytetty ruoka-ainetta, jonka nimessä esiintyy sana salaatti?

vierass
Jos nuo mansikkarahkatassut on paistovalmiita pakasteita, niin jätä pois. Samaten laita persikka lisukkeeksi salaatissa.

Toivottavasti nuo kebakotkaan eivät ole mitään valmiita eineskebakoita ja kuppikakut jotain valmistaikinapussiversioita. Kuppikakuista kannattaa jättää pois kamalat rasvakreemikuorrutukset päältä.

sdsdsdss
Kahvin kanssa laittaisin ehkä jotain suolaista myös hiukan, koska en itse esimerkiksi söisi noista makeista mitään (kun en niistä niin välitä).

Voisitko kertoa minkälaiset synttärit? Aikuisen? Lapsen? Vieraiksi tulossa ketä niin voisi arvostella paremmin tarjoiluja.

vieras...
Maistuisi kyllä! Mutta ihan oikeasti, 6-8 eri makeaa lajia täyden aterian päälle??! Aivan liikaa, ihan sairas määrä. Vai onko välissä kovinkin monta tuntia (jolloin voisi olla jotain suolaista ja paria makeaa)? Eihän sitä toki kenenkään tarvitse ottaa montaa lajia jos ei halua, mutta en ole ikinä törmännyt että ruoan päälle kahville katettaisiin tuollainen valikoima. Ainakin puolet pois, eikä lapsiakaan tarvitse aliarvioida / pakkosyöttää sokerihumalaan omilla kekseillä. Itsensä täyteet ahtamisesta ei tule hyvä olo oli juhlat tai ei.

Ruoka maistuisi tuollaisenaankin. Itse jättäisin kuitenkin pastasalaatista kinkun pois, kun minusta itsessään lihaa sisältävä salaatti on hassu yhdistelmä lihan/kalan kanssa, mutta tästä varmasti moni on eri mieltä.

N.O
Kyllä tuosta jokainen varmasti jotain löytää...super nirsot no he ovat asia erikseen, mikään ei kelpaa mutta ei mun mielestä ole hyvää käytösta aikuisilta ihmisiltä eikä myöskään lapsilta näyttävä nälviminen ruuan kanssa. ..Jos joku näkee vaivaa tarjottavien kanssa niin sitä pitää kunnioittaa ja käyttäytyä kauniisti.

nirso
[QUOTE="eeeee";29956333]Ruokana:

Smetanalohi
Kebakot
Keitetyt perunat
Vihersalaatti (salaatti, kurkku,tomaatti,persikka) ja lisukkeet jos niitä haluaa laittaa. Eli punasipulia, valkosipulinkynsiä, fetaa, oliiveja, kananmunanpuolikkaita

Kahvin kanssa:
Mansikkarahkatassuja
Kuppikakkuja
Pika-keksitikkareita
Lapsille 2 eri sorttia lastenkeksejä[/QUOTE]

Smetanlohta voisin syödä jos on vähälaktoosista, kebakoita jos itse tehtyjä. Keitetyistä kasviksista menisi porkkana, paitsi jos ovat kaikki sekaisin. Vihersalaatti jäisi tomaatin takia syömättä, pastasalaatti maissin takia syömättä, potut kaipaa kastiketta...

nohh
Riippuu synttäreistä. Ilmeisesti aika iso porukka tulossa kun on noin paljon vaihtoehtoja?

Pääruoasta poistaisin kebakot, lohi riittää. Lohesta poistaisin smetanan. Sen sijaan tekisin lohelle ja uusille perunoille beurre blancin.

Salaatista vaihtaisin tuon persikan pois esim. tuoreisiin mansikoihin. Tekisin luultavasti rucola-mansikka-pähkinä-salaattia.

Lämpimät kasvikset ja pastasalaatti pois.

Kahvin kanssa kakut, omenapiirakka, keksitikkarit ja lastenkeksit ok. Rahkatassut ja kuppikakut turhia.

---.--
Smetanalohi - Hyvää
Kebakot - en söisi
Keitetyt perunat - en söisi
Keitetyt kasvikset (porkkana, parsakaali, kukkakaali) - kaalit hyviä
Vihersalaatti (salaatti, kurkku,tomaatti,persikka) ja lisukkeet jos niitä haluaa laittaa. Eli punasipulia, valkosipulinkynsiä, fetaa, oliiveja, kananmunanpuolikkaita - Hyvää
Kinkkupastasalaatti (kinkkua, pastaa, herne-maissi-porkkanaa, suolakurkkua) - en söisi

Kahvin kanssa:
2 täytekakkua (toinen on perus-mansikkakermakakku ) Hyvää
Omenapiirakkaa + vanijakastiketta Ok
Mansikkarahkatassuja Hyvää
Kuppikakkuja - hyvää
Pika-keksitikkareita - hyvää
Lapsille 2 eri sorttia lastenkeksejä - ok

HippuTAR
Hyvältä kuulostaa, potut tosin kaipais kastiketta. Kylläpä täälä on nirsoa porukkaa, oon tämän huomion tehny muiskin vastaavis keskusteluis.

Ja sitä mä en ymmärrä miksi ei makeita saisi olla montaa sorttia? Meidän lasten synttäreillä ei käy montaa ihmistä mutta silti tarjolla on useampaa laatua makeita syystä jotta noi teinit ei tykkää kermakakusta mutta lapset tykkää. Juustokakku uppoo teineillekin. Teinit tykkää myös suklaakakusta. Kakun lisäksi lapset syö pääasiassa keksejä. Aikuiset taas ei syö keksejä mutta esim. piirakkaa tai pullaa syövät. Jne.jne.
Mä haluan että kaikille on ainaki kahta lajia jotain josta tykkää. Vaikkakaan ei noi naama nyrpys olis vaikkei olis ku kakku ja keksejä. Mutta mä HALUAN laittaa monta vaihtoehtoa, miksi se on huono?

"jemina"
[QUOTE="eeeee";29956333]Ruokana:

Smetanalohi
Kebakot
Keitetyt perunat

Kahvin kanssa:
Mansikkarahkatassuja
Kuppikakkuja
Pika-keksitikkareita
Lapsille 2 eri sorttia lastenkeksejä[/QUOTE]

jätäisin pois kaiki einekset ja pakastepullat, esim noi tassut. jos teet kuppikakut itse ja koristelet ne vielä kauniisti, niin vieraanasi olisin taivaassa :)

kebakoita en söisi, mut lohi maistuu. samoin vihersalaatti. persikan jättäisin pois. kinkku-pastasalaatti on ok mut ei kauheen hyvää. jos haluaa tehdä pastasalaattia tekisin jonkun kasvisversion..

toki kukin tyylillään
Hyvältä kuulostaa, potut tosin kaipais kastiketta. Kylläpä täälä on nirsoa porukkaa, oon tämän huomion tehny muiskin vastaavis keskusteluis.

Ja sitä mä en ymmärrä miksi ei makeita saisi olla montaa sorttia? Meidän lasten synttäreillä ei käy montaa ihmistä mutta silti tarjolla on useampaa laatua makeita syystä jotta noi teinit ei tykkää kermakakusta mutta lapset tykkää. Juustokakku uppoo teineillekin. Teinit tykkää myös suklaakakusta. Kakun lisäksi lapset syö pääasiassa keksejä. Aikuiset taas ei syö keksejä mutta esim. piirakkaa tai pullaa syövät. Jne.jne.
Mä haluan että kaikille on ainaki kahta lajia jotain josta tykkää. Vaikkakaan ei noi naama nyrpys olis vaikkei olis ku kakku ja keksejä. Mutta mä HALUAN laittaa monta vaihtoehtoa, miksi se on huono?
Ei se minusta niinkään huono ole, mutta omasta mielestäni taas kunnon ruuan jälkeen vähempikin toki riittää.
PItää muistaa että kuitenkin pelkästään kahvitarjottavat ovat ihan eri juttunsa, silloin itelläni on ns. normisääntö jolloin laitan vähintään 4 suolaista ja 6 makeaa.

Yhteistyössä