Onko ok remomtoida kerrostalossa vielä puol 7 arki-iltana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Vai olenko mä vain nipo? Eilen aloittivat poraamisen aamulla kahdeksan jälkeen ja pora huusi vielä puoli seitsemän jälkeen, hiljaista tuli 20 vaille 19.
Pari viikkoa sitten porasivat sunnuntainakin, vielä puoli 8 illalla mutta ilmeisesti joku onneksi valitti (taloyhtiön järjestyssäännöissä lukee että kovaääniset remonttityöt on suoritettava arkipäivisin) koska ainakin viime viikonloppuna oli hiljaista ja tällä viikolla siellä on rampannut joku tyyppi jota en ole ennen nähnyt.
Asia ei mua muuten haittaisi, mutta lapset (1v ja 2v) pelkää sitä ääntä, tulee rakenteita pitkin ja aina kun ääni kuuluu molemmat juoksee hysteerisenä kiljuen syliin. Oli ihan h*lvetin mukava sunnuntai.

Joka päivä on jouduttu lähtemään kotoa pois (käydään toki muutenkin pihalla yms) mutta raivostuttaa olla jatkuvasti evakossa omasta kodistaan. Varsinkin kun tätä on kestänyt varmaan jo kuukauden. Viikonloppuna jos kuulen vielä pihahduksenkin niin käyn kyllä avaamassa sanaisen arkkuni..

On ihan normaalia. Pakkohan se remontti on saada tehtyä. Ihan ajoissa ovat mielestäni lopettaneet, että saa esim. pienetkin lapset kuitenkin ajoissa nukkumaan.

Ihan normaaliin aikaan ovat tehneet, remontit on yleensä lopetettava klo 22 mennessä mutta hyvän tavan mukaista on lopetella klo 21.

Kannattaa muuten opettaa lapsille se että ääniä ei tartte pelätä, esim vauvalle muristaan ja äännellään leikkisästi niin ei pelkää tuollaista.

Kotosalla on sellanen 10kk pikkupoika joka ei pelkää mitään ääniä ellei ne sit ole todella kovia, turha opettaa pelkoon liikaa.

Milloin työssäkäyvät ihmiset sitten remontoivat, jos arki-iltaisin ei saa ja viikonloput ehdottomasti kiellettyjä? Kyllä aloittaja kuulosta melkoisen nipolta. Ei sitä poraamista (tai tässä tapauksessa todennäköisemmin piikkaamista) nyt kuitenkaan kauaa voi kerrostaloasunnossa kestää. Elämä on. Jos mä remppaisin omien töiden päälle ja ehkä olis vielä vähän kiireaikataulu ja muutenkin stressiä, niin ei kyllä kovin hyvin kävis, jos joku naapurin kyylä tuli soittamaan suutaan ovelle arkipäivänä ennen kahdeksaa illalla.

[QUOTE="sintt1";29595103]Milloin työssäkäyvät ihmiset sitten remontoivat, jos arki-iltaisin ei saa ja viikonloput ehdottomasti kiellettyjä? Kyllä aloittaja kuulosta melkoisen nipolta. Ei sitä poraamista (tai tässä tapauksessa todennäköisemmin piikkaamista) nyt kuitenkaan kauaa voi kerrostaloasunnossa kestää. Elämä on. Jos mä remppaisin omien töiden päälle ja ehkä olis vielä vähän kiireaikataulu ja muutenkin stressiä, niin ei kyllä kovin hyvin kävis, jos joku naapurin kyylä tuli soittamaan suutaan ovelle arkipäivänä ennen kahdeksaa illalla.[/QUOTE]

Hui ku pelottaa! Arkena se ilta kasi on ihan ok, mutta lauantaina menen kyllä jatkossa heti kun ensimmäinen poran pörähdys kuuluu. Onneksi tässä talossa on paljon pahempiakin kyyliä, voi olla etten olisi edes ekana siellä ovella :D

Miksi silloin ei saisi remontoida, kun ei ole edes hiljaisuuden aika?! :O

Se hiukan nikotutti, kun meidän edellisen asuinpaikan naapurissa pärähti kaivinkone käyntiin klo 02:00 yöllä. Tämä okt-alueella alueella siis.

Ja meiltäkin puolestaan kuului meteliä arkisin jo heti klo 7 jälkeen, kun meille tuli kaivinkone möyrimään pihalle. :p Se vaan oli tässä uudessa asuinpaikassa.

En minä tiedä, siksihän sitä kysyinkin! Kyllä mä itse ainakin ajattelisin naapureita sen verran että jos olen aamulla kahdeksalta aloittanut niin pyrkisin lopettelemaan joskus viiden maissa. Ymmärrän sen että joku tulee töiden jälkeen remppaamaan, mutta kun tosiaan aloittivat eilen kasin jälkeen ja lopettivat vasta puol seiskan maissa.

Ja tähän mennessä lapset eivät ole pelänneet mitään ääniä

Jos naapurissa on remppafirma, niin urakkatyö on tuollaista. Paiskivat hommia aamusta iltaan ja koettavat saada homman loppumaan. Ehkä parempi on se, että saavat valmista kuin jatkuisi kuukausitolkulla harrastepohjalta? Yleensä isännöitsijä tietää rempasta, joten kysy häneltä millainen projeksi kyseessä ja voisiko saada jonkun aikataulun koska loppuu.

Yleens möykkäää on hieman helpompi sietää, jos rempan tekijä vaivautuu kirjallisesti ilmoittamaan koska työtä tehdään, kuinka pitkään ja millaisia ääniä on tiedossa. Sekä laittaisi yhteystietonsa mukaan, jos naapuri haluaa antaa palautetta. Ja aikataulusta voit aivan hyvin käydä remppakämpästä suoraan kysymässä; ei se ole kyttäämistä tai tyhmää. Jokaisen täytyy tajuta, että meteli on kamalaa.

Ei ole remppafirma. Tähän asti on tehneet viikonloppuisin enemmän ja vähemmän, puol 8 sunnuntai-iltana on mun mielestä aivan liian myöhään lopettaa. Varsinkin kun sitä kovaäänistä remppaa ei saa viikonloppuisin tehdä ollenkaan. Siitä juuri päättelin että ovat saaneet valituksen, koska nyt viikolla siinä on rampannut joku uus tyyppi jota en ole aiemmin nähnyt. Toinen ei varmaan olisi viikolla ehtinyt

Yhteistyössä