onko oikein sanoa alle3vuotiaalle isot lapset EI itke???

  • Viestiketjun aloittaja minä ja 3v (siis kohta 3)
  • Ensimmäinen viesti
minä ja 3v (siis kohta 3)
lapsen isä tekee näin,jos lapsi lähtiessä itkee äitin perään.ja ilmeisesti muutenkin. kun isältä tullessaan lapsi suuttuu jos sitä itkettää,pyyhkii vihaisesti kyyneleet pois ja jos sanon että saat itkeä lapsi sanoo ei.nykyään sanoo en saa. mitä hittoa sanon sille miehelle? jotta ei enään näin sanoisi.
 
Heh, voisin luulla että saman isän luota tulevat minunkin lapset. Samaa taktiikkaa käyttää täälläkin etäisä. Lapselle nauraa vielä päälle jos itkee, kun ei kuulemma omasta mielestä ole syytä itkeä. Näitä löytyy ikävä kyllä siis muitakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Erään sukulaisperheen isä jamputti aina pojilleen, että mies ei itke. Silloin jo ihmetytti, vaikka olin vasta lapsi. Miksi ihmeessä ei saa itkeä jos itkettää.

Mulla on lähellä samanlainen "tosimies", surettaa kun pojasta näkee ettei itku ole kaukana, mut "urheana" on isin kova supersankari..
 
minä ja 3v(kohta)
mitähän minä sille sanon että lopettaa sen? ei siitä mustakaan mitään tule jos lapsi oppii että ei saa itkee jos on paha olla..huonosti siinä käy sitten jossain vaiheessa.no mun ex ei sentään naura lapselle mutta mulle kylläkin lapsenkin nähden jos yritän asiasta puhua hänelle.niin ja minusta mieskin saa itkeä että en meinannut että vaan lapset,mut nyt painaa tää mieltäni.ja jos taas en päästä lasta isälle se jää kaikki mulle,ja tiedän un olin ekan 2v 24/7 lapsen kanssa että ne pari viikonloppu tulee tarpeeseen kun muuten yksin on..
 
minä ja 3v
siis lapsi hajottaa itsensä..jos koko ajan yrittää olla itkemättä, peittää itkunsa..mua itkettää melkein ajatuskin siitä miten on vaikuttanut lapseen, isän ilmestyminen kuvioihin.luulen kyllä että minun lapseni isän isä on ollut samanlainen,että sieltä se malli tulee..mutta silti en ymmärrä miten joku voi sanoo muutaman vuoden ikäiselle että ei saa itkeä.


mitäs nämä mukamas tosimiehet sitte sanoo ,reagoi jos tästä puhutte heille?
 
Meillä kommentoitiin että hän isänä tietää että lapsella on hyvä olla ja siksi on naurettavaa, kun lapsi itkee pahaa mieltään ja ikävää kotiin. Ei auttanut pahemmin puhe meillä. Lapset ei oikein haluaisi lähteä isälleen, mut mentävä on. Ja kuten sanoit, se hetki, jonka sitä kautta saa itselleen on tervetullut myös minulle.
 

Yhteistyössä