onko oikein ostaa ebaysta halvalla ja myydä huuto.netissä kalliilla eteenpäin?

  • Viestiketjun aloittaja raivostuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
raivostuttaa!
tiedän yhden tapauksen, joka tilaa ebaysta pilvinpimein tosi halvalla tavaraa ja myy sitten huuto.netissä hemmetin kalliilla eteenpäin..

onko tämä mielestäsi ihan oikein?

eräskin tuote maksoi kaverille ebaysta 4e + postikulut ( samassa paketissa tuli siis kaikkea muutakin ) ja eipä aikaakaan, kun ko. tuote oli huuto.netissä myynnissä hintaan 20e...

minusta tuo ON VÄÄRIN! :mad:
 
ggg
No mitä väärää siinä nyt on? Kai sitä jokainen saa yrittää mitä haluaa. Ei sun ole pakko ostaa huutonetistä. Mä en ainakaan viitti ebayhin tutustua, joten saattaisin jotain kalliimmallakin ostaa jos haluisin kovasti.
 
"vieras"
On, kukaan ei estä niitä ostajia ostamasta itse sieltä ebaystä.

Siinä tapauksessa on väärin, ettei ilmoita tulojaan verottajalle, jos ne ylittävät verottajan salliman määrän.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23370274:
On oikein. Miksi et itse osta ebaysta jos/kun saa sitä kautta halvemmalla?
siksi, ettei niitä tiettyjä tuotteita enää ole ebayssa myynnissä ( tässä tapauksessa kyse siis tietystä tuotteesta ) kun tämä yksi haalii kaikki kerralla...
 
Huom harmaana
[QUOTE="aloittaja";23370281]minusta se on surkeaa ihmisten rahastamista!
ja siksi toisekseen, ärsyttää, että ko. tapaus haalii itselleen tavaraa, mitä ehkä joku muu ostaisi itselleen tarpeeseen ja sitten kehtaa pyytää niistä tavaroista niin älyttömiä hintoja.
ja jotkut poloiset vielä maksaa.. :/[/QUOTE]

Mikä estää sinusta ostamaan niitä tuotteita itse? Miten se on keneltäkään muulta pois...
Herranjestas sentään: joku ostaisi itselleen tarpeeseen? Käypä joskus vilkaisemassa kuinka paljon siellä on tavaraa myynnissä ilman yhden yhtäkään huutoa, joten tuskin kyseinen tapaus nyt vie leipää kenenkään suusta.
Pitäisikö sinusta hänen sitten nähdä se vaiva olla yhteydessä myyjään (yleensä pitää kysyä postarit), ostaa tuote, hakea se postista ja pistää myyntiin samalla hinnalla kuin on sen itse ostanut. Newsflash: älä vaihda päivätyötäsi kauppiaan ammattiin :LOL:
 
On oikein jos myy aitoa tavaraa. En käsitä miksi aina pitäisi puoli-ilmaiseksi jotain saada, kyllä mä mielusti maksan jos jotain tuotetta tarvitsen, ei haittaa vaikka joku on sen halvalla ostanut jostain ja myy huutiksessa kalliimmalla, sillä mä en osaa käyttää ebayta (en osaa englantia).
 
Huom harmaana
[QUOTE="aloittaja";23370301]siksi, ettei niitä tiettyjä tuotteita enää ole ebayssa myynnissä ( tässä tapauksessa kyse siis tietystä tuotteesta ) kun tämä yksi haalii kaikki kerralla...[/QUOTE]

Ai tässä olikin kyse harmistuksesta, kun et itse ehtinyt ensin...
Hanki jotain muuta tuotetta sitten ja myy itsekin kalliilla huutiksessa.
 
"vieras"
Eihän se myy niitä kalliilla eteenpäin, jos ne olisi kalliita ne eivät menisi kaupaksi. Hän ostaa ne siihen hintaan jonka hyväksyy ja häneltä ostetaan siihen hintaan jonka ostaja hyväksyy. Tuote on siis molemmissa kaupoissa oikean hintainen. Kysyntää ja tarjontaa puhtaimmillaan, ilman tulleja, veroja yms. vapaakauppa <3
 
"aloittaja"
mutta en minä ymmärrä sitäkään, että ostetaan tavalliselta kirpparilta vaikka verhot eurolla ja sit viedään ne sinne naapurikirpparille myyntiin kahdella kympillä...
minusta sekin on ihan perseestä...

eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23370366]mutta en minä ymmärrä sitäkään, että ostetaan tavalliselta kirpparilta vaikka verhot eurolla ja sit viedään ne sinne naapurikirpparille myyntiin kahdella kympillä...
minusta sekin on ihan perseestä...

eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..[/QUOTE]

Vähävarainen joka ostaa tarpeeseen halvalla ei pelaa omaan pussiin? Hänen ostaessa verhot koko yhteiskunta saa jotain parempaa?
 
[QUOTE="aloittaja";23370366]mutta en minä ymmärrä sitäkään, että ostetaan tavalliselta kirpparilta vaikka verhot eurolla ja sit viedään ne sinne naapurikirpparille myyntiin kahdella kympillä...
minusta sekin on ihan perseestä...

eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..[/QUOTE]

Miten mä luulen, että sinne kirppiksille ja huutonettiin kyllä jää tavaraa vähävaraisillekin... että suotta nyt kimmastut. Vai mikä olisi ratkaisusi asiaan? Kielletään kaiken tavaran eteenpäin myynti? :D
 
Huom harmaana
[QUOTE="aloittaja";23370366]mutta en minä ymmärrä sitäkään, että ostetaan tavalliselta kirpparilta vaikka verhot eurolla ja sit viedään ne sinne naapurikirpparille myyntiin kahdella kympillä...
minusta sekin on ihan perseestä...

eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..[/QUOTE]

Sinun on nyt aika lopettaa maailman kaikkien vähävaraisten miettiminen ja miettiä tätä asiaa järjellä.
Jos vaikka eBayssä on myynnissä 20 kpl jotain tuotetta hintaan 1 euro kpl eikä yhtään muuta huutoa, niin miten se osuu siihen vähävaraiseen? Itse useimmiten ainakin ostan tuotteita, joissa ei ole yhden yhtäkään huutoa eikä huutoni jälkeen tule. Sitten lapseni käyttää tuotetta, jonka olen ostanut ja myyn sen yleensä kalliimmalla eteenpäin kuin olen sen itse ostanut. En tätä tee bisnesmielessä, mutta olisi järjen köyhyyttä pistää myyntiin jotain vaikkapa 1 eurolla, jos naapuri myy samaa tuotetta 10 eurolla. Vaikka olisin siitä itse maksanut sen euron.
 
Huutismyyjä
No mites: ostan alesta vaatteita lapsilleni, esim. kenkiä -70 %. Laitan ne Huutikseen kun en enää itse tarvitse (1-2 lasta pitänyt) ja laitan että uutena maksavat 70 euroa (sinänsä totta, sen hintaisia ovat normaalihinnalla). Saan kengistä parhaimmillaan 25-30 euroa. Pitäisköhän ilmoittautua poliisille, eihän toi voi olla sallittua! :O
 
[QUOTE="aloittaja";23370366]mutta en minä ymmärrä sitäkään, että ostetaan tavalliselta kirpparilta vaikka verhot eurolla ja sit viedään ne sinne naapurikirpparille myyntiin kahdella kympillä...
minusta sekin on ihan perseestä...

eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..[/QUOTE]

Mua ei vituta tuokaan.

Tarpeeseensa jokainen ostaa. Se "sika" joka löytää kirppikseltä euron verhot ja myy ne 20 eurolla eteenpäin ostaa myös tarpeeseensa, hänen tarpeensa vaan on erilainen kuin verhottomalla vähävaraisella.

Hyväntekeväisyys on asia erikseen. On mahdollista lahjoittaa tavaraa vähävaraisille suoraan. Kirppiksellä, ja muussakin kaupassa, homma menee niin että nopeat syö hitaat ja se ostaa joka ekana ehtii. Myyjä määrittelee hinnan, ostaja hyväksyy hinnan ostamalla tuotteen, ja se mitä tuotteelle sen jälkeen tapahtuu ei kuulu kenellekään tai ole keneltäkään pois.
 

Yhteistyössä