onko oikein ostaa ebaysta halvalla ja myydä huuto.netissä kalliilla eteenpäin?

  • Viestiketjun aloittaja raivostuttaa!
  • Ensimmäinen viesti
...
Alkuperäinen kirjoittaja Huutismyyjä;23370405:
No mites: ostan alesta vaatteita lapsilleni, esim. kenkiä -70 %. Laitan ne Huutikseen kun en enää itse tarvitse (1-2 lasta pitänyt) ja laitan että uutena maksavat 70 euroa (sinänsä totta, sen hintaisia ovat normaalihinnalla). Saan kengistä parhaimmillaan 25-30 euroa. Pitäisköhän ilmoittautua poliisille, eihän toi voi olla sallittua! :O
Kuten jo sanottiin: Kysynän ja tarjonnan laki.
Jos tarjoille astettu käytetty tuote on kohdannut kysynnän (=tyydyttänyt tarpeen) asetetulla hinnalla, niin silloinhan kaikki osapuolet ovat vain tyytyväisiä!
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";23370366]
eniten vituttaa se, että joku vähävarainen ois voinu ne verhot ostaa TARPEESEEN itselleen sillä eurolla, mutta kun joku sika vie ne ja myy kalliimmalla, joutuu se vähävarainen poloinen tyytymään johonkin muihin, kenties huonompiin verhoihin..
yritän siis ajaa takaa sitä, että joillekin muille se vois olla ainoa mahdollisuus ostaa järkevää tavaraa halvalla, mutta sehän ei onnistu noiden omaan pussiin pelaajien takia..[/QUOTE]

tuota samanlaista perustelua käyttävät ihmiset kirpputoreillakin maristessaan kun joku tavara maksaa liikaa heidän mielestään. "minä olen vähävarainen ja vähävaraisena minun on saatava tämä longchampin laukku kahdella eurolla neljänkympin sijaan siitä huolimatta että uusi samanlainen maksaa 120€ koska minä tarvitse sitä ja joudun muuten tyytymään johonkin huonompaan"

t:kirppiksen vapaaehtoistyöntekijä, itsekin vähävarainen, jota pikkuhiljaa on ruvennut korpeamaan se, että ihmisten asenteena ei enää ole se että on kiva saada joskus jotain laadukasta halvalla, vaan se että siihen laadukkaaseen on oikeus ja muilla velvollisuus taata sen oikeuden toteutuminen.
 
"vieras"
Itse ajattelin tilata 100kpl pöytätuulettimia kiinasta 5e kappalehintaan, ovat siis sellaisia 30cm leveitä ja laadukkaan näköisiä. Jos tulisi samanlainen kesä kuin viimeksi niin näillä saisi mukavan voiton ja postikulutkaan eivät ole kummoiset, tuolla kun ei ole itella ja DHL tunkemassa ilmaa väliin.
 
Nyt lienee hyvä hetki kertoa, että ostin jokin aika sitten pipoja kaupan poistokorista 1€/kpl, ja myin niitä Huutiksessa ja toisella foorumilla 7-10 €/kpl :saint:

Kaikki meni heti kaupaksi. Kaikki oli tyytyväisiä, sekä minä että ostajat. Teki ihan kivan lisän opiskelijan budjettiin nuo kaupat.
 
...
[QUOTE="vieras";23370451]...pikkuhiljaa on ruvennut korpeamaan se, että ihmisten asenteena ei enää ole se että on kiva saada joskus jotain laadukasta halvalla, vaan se että siihen laadukkaaseen on oikeus ja muilla velvollisuus taata sen oikeuden toteutuminen.[/QUOTE]

näinhän se sosiaalitoimi yleensä toimii: romaniväestö saa muun yhteiskunnan tuella avustusta pukujensa hankintaan, kun onhan ne niin erikoisia ja siksi niin törkeän kalliita. kuuluu kuitenkin saada sellainen joka vuosi uusi - se on oikeus ja mutta muille sen sijaan kuuluu velvollisuus sen oikeuden toteutumisesta.
 
Huutismyyjä
Nyt lienee hyvä hetki kertoa, että ostin jokin aika sitten pipoja kaupan poistokorista 1€/kpl, ja myin niitä Huutiksessa ja toisella foorumilla 7-10 €/kpl :saint:

Kaikki meni heti kaupaksi. Kaikki oli tyytyväisiä, sekä minä että ostajat. Teki ihan kivan lisän opiskelijan budjettiin nuo kaupat.
Kauuuuheeeeta!

Huippua, tästä tulee mahtava tunnustusketju!
 
sggsgs
Höh, ei kirppari/huutismyyjien tai asiakkaiden oo tarkoitus taata sitä, että vähävaraisille jää tavaraa. Vähä varaiset voi hakea omat tavaransa lahjoituspisteistä taikka sitten ostavat jotain johon rahansa riittävät. Eri asia sitten jos nää tyypit hakis just jostain keräyksestä tms. joka on tarkoitettu köyhille ja sitten myis ne tavarat eteenpäin. Ihme kommarihippi ap.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimozenäiti
"jep"
Mä ostin hoitoalusta kirpparilta hintaan 3 € ja sain huutiksessa siitä 16 €

Ostin kulahtaneen mutta toimivan sitterin hintaan 2 e, möin sen hintaan 35 € (itsekin yllätyin, mutta oli vanha ja vissiinkin RETRO)

Ostin toisenkin sitterin hintaan 9 ja möin hintaan 25 €.....

Kaikkia tavaroita kuitenkin käytin ensin itse, enkä koe vastaavani siitä, että joku tarjoaa yli ostohinnan.

Tuleeko ne namupalapoliisit Tampereelta nyt mua pamputtamaan, kun tunnustin. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huutismyyjä;23370509:
Kauuuuheeeeta!

Huippua, tästä tulee mahtava tunnustusketju!
Itse asiassa päätin juuri, kiitos tämän ketjun, että pitää alkaa harrastaa tällaista enemmänkin :D

Jos en kerran kesälläkään töihin mene, ja rahalle on kuitenkin tarvetta, niin voisin vaikka kirppikselläkin katsella myynnissä olevia tuotteita Sillä Silmällä & kiskoa niistä törkyhintoja Huutiksessa :cool:. Taalankuvat vilkkuvat silmissäni nyt. Pian ei olla enää köyhiä, ei kipeitä :rolleyes:
 
...
[QUOTE="vieras";23370458]Itse ajattelin tilata 100kpl pöytätuulettimia kiinasta 5e kappalehintaan, ovat siis sellaisia 30cm leveitä ja laadukkaan näköisiä. Jos tulisi samanlainen kesä kuin viimeksi niin näillä saisi mukavan voiton ja postikulutkaan eivät ole kummoiset, tuolla kun ei ole itella ja DHL tunkemassa ilmaa väliin.[/QUOTE]

mikäs siinä, kun toki huomioit ja tiedostat mm. seuraavat:
[QUOTE="vieras";23370458]...laadukkaan näköisiä. Jos tulisi....
...niin [/QUOTE]

jos kaikki menee ns. putkeen, nin riskinotto voi olla palkitsevaakin!

ja jos tulee takkiiin, niin sitten vainb pitää keksiä jotain muuta, jolla kuitataan tappiot ja vähitellenb taas vähän tienataankin. niinhän se menee muillakin.
 
"hoo"
No verottajallehan se kuuluisi mutta ei muille.

MUTTA eikö siinä huutismyynnissä ole kaikenlaisia kuluja (vähintäänkin postittaminen)? Paljonko pitää netota että nettoaisi sitten loppujen lopuksikin jotain?
 
"vieras"
[QUOTE="hoo";23370636]
MUTTA eikö siinä huutismyynnissä ole kaikenlaisia kuluja (vähintäänkin postittaminen)? Paljonko pitää netota että nettoaisi sitten loppujen lopuksikin jotain?[/QUOTE]

Kengänpohjien kuluminen, kun kävelee postilaatikolle? Tai postissa käynti samalla kun käy ruokakaupassakin? Digikameran käyttö? Netin käyttämisen maksu? Pakkausmateriaalia saa ilmaiseksi, kun kierrättää tai kyselee kaupast tyhjiä pahvilaatikoita paketteja varten tai käyttää muovipusseja. Pakkausteippi on oikeastaan ainoa oikea menoerä.

Postimaksuthan maksaa ostaja ja osa maksattaa ostajalla myös toimituskuluja varsinaisen postimaksun päälle.

Huutismyynnistä tulee kuluja ainoastaan, jos ostaa omalle ilmoitukselleen lisänäkyvyyttä. Tehomyyjiltä (paljon kauppaavilta) huutis ottaa provisionsa.
 
"hoo"
[QUOTE="vieras";23370688]Kengänpohjien kuluminen, kun kävelee postilaatikolle? Tai postissa käynti samalla kun käy ruokakaupassakin? Digikameran käyttö? Netin käyttämisen maksu? Pakkausmateriaalia saa ilmaiseksi, kun kierrättää tai kyselee kaupast tyhjiä pahvilaatikoita paketteja varten tai käyttää muovipusseja. Pakkausteippi on oikeastaan ainoa oikea menoerä.

Postimaksuthan maksaa ostaja ja osa maksattaa ostajalla myös toimituskuluja varsinaisen postimaksun päälle.

Huutismyynnistä tulee kuluja ainoastaan, jos ostaa omalle ilmoitukselleen lisänäkyvyyttä. Tehomyyjiltä (paljon kauppaavilta) huutis ottaa provisionsa.[/QUOTE]

Okei, kiitos. (Vielä ihmetyttää että kuka ostaa sitten noilla hinnoilla kun vielä tulee postikulut päälle.. varmaan kaupasta saisi halvemmalla?)

Itsellä olisi kyllä myytävää, lapselle ostanut kaiken uutena ja vaatteita on tarvittu paljon (varavaatteet tarhaan ja mummolaan) ja juhlavaatteet ja -kengät on myös tarvittu joka koossa, eli alkaa olla lastentarvikeliike kasassa :D
 
piuh
Kyllä aloituksen tapaus väärin tekee, jos myyntejä on esim. kymmenittäin eikä maksa verottajalle osuutta. Jokainen saa myydä itselleen ostamansa tavaran eteenpäin, mutta ei sillä tavalla, että tarkoituksella ostaa halvalla ja myy suoraan eteenpäin. Tässähän olisi hirveä vääryys suomalaisia pieniä yrityksiä kohtaan, jos kuka tahansa voisi tehdä näin maksamatta veroja.

Verottajalle pitäisi maksaa jo ihan euronkin voitosta, jos tavara on ostettu myyntitarkoituksella. Arvonlisäverovelvollisuus tulee sitten vasta useiden tuhansien liikevaihdosta. Itsekin olen myynyt muutaman epäonnistuneen ostoksen uutena eteenpäin. Esimerkiksi olen ostanut kahta kokoa ja myyn väärän seuraavalle. Tätä ei kuitenkaan ole tehty elanto mielessä.
 
"vieras"
Sitähän kaikki kauppiaat tekee, ostavat halvalla ja myyvät voitolla eteenpäin. Ne saa siitä palkkansa. Musta se on väärin vain jos kierretään veroja tai muuten huijataan esim. sosiaalietuuksien kanssa.
 
"daa"
Kyllä aloituksen tapaus väärin tekee, jos myyntejä on esim. kymmenittäin eikä maksa verottajalle osuutta. Jokainen saa myydä itselleen ostamansa tavaran eteenpäin, mutta ei sillä tavalla, että tarkoituksella ostaa halvalla ja myy suoraan eteenpäin. Tässähän olisi hirveä vääryys suomalaisia pieniä yrityksiä kohtaan, jos kuka tahansa voisi tehdä näin maksamatta veroja.

Verottajalle pitäisi maksaa jo ihan euronkin voitosta, jos tavara on ostettu myyntitarkoituksella. Arvonlisäverovelvollisuus tulee sitten vasta useiden tuhansien liikevaihdosta. Itsekin olen myynyt muutaman epäonnistuneen ostoksen uutena eteenpäin. Esimerkiksi olen ostanut kahta kokoa ja myyn väärän seuraavalle. Tätä ei kuitenkaan ole tehty elanto mielessä.
Tuollainen typerä ajattelu kertoo juuri siitä miten Suomessa yleisesti suhtaudutaan yrittäjyyteen ja yritteliäsyyteen. Että kaupankäynti olisi suorastaan rkollista varsinkin jos siitä saa hyvät voitot. Jokainen saa myydä omistamiaan tavaroita verottomasti kunhan voitto ei ylitä 5000 euroa/vuosi. Kuka sen muka pystyy sanomaan onko tavara ostettu omaan käyttöön vai ei? Itse ostan tavarat omaan käyttöön, mutta tietysti myyn ne jos saan hyvät voitot.
 
"vieras"
Näiden välittäjien toiminta on täysin hyväksyttävää ja laillista, mutta huutiksen uusi raja yli 100 myyntiä vuodessa tekeville on sillä tavoin hyvä, että nyt verottajakin pääsee helpommin kiinni näihin "ammattimyyjiin" ja huutiksen ylläpitäjän täytyy antaa verottajalle nämä tiedot. Selvää veronkiertoa saadaan tällä tavoin kuriin.
 
"vieras"
[QUOTE="daa";23371520]Tuollainen typerä ajattelu kertoo juuri siitä miten Suomessa yleisesti suhtaudutaan yrittäjyyteen ja yritteliäsyyteen. Että kaupankäynti olisi suorastaan rkollista varsinkin jos siitä saa hyvät voitot. Jokainen saa myydä omistamiaan tavaroita verottomasti kunhan voitto ei ylitä 5000 euroa/vuosi. Kuka sen muka pystyy sanomaan onko tavara ostettu omaan käyttöön vai ei? Itse ostan tavarat omaan käyttöön, mutta tietysti myyn ne jos saan hyvät voitot.[/QUOTE]

Ajatustavassasi on juuri se omituisuus, että et ajattele yrittäjän ja yritteliäisyyden puolesta, vaan sitä vastaan ja kaiken koijauksen ja huijauksen puolesta. Oikea yrittäjä maksaa velvoitteensa, veronsa ja sosiaaliturvansa. Jokainen ansaittu Euro on ilmoitettavaa tuloa ja se lasketaan muiden tulojen kanssa yhteen. Jos se sitten jää verotettavan tulon alapuolelle, on eri asia.
 
"daa"
[QUOTE="vieras";23371627]Näiden välittäjien toiminta on täysin hyväksyttävää ja laillista, mutta huutiksen uusi raja yli 100 myyntiä vuodessa tekeville on sillä tavoin hyvä, että nyt verottajakin pääsee helpommin kiinni näihin "ammattimyyjiin" ja huutiksen ylläpitäjän täytyy antaa verottajalle nämä tiedot. Selvää veronkiertoa saadaan tällä tavoin kuriin.[/QUOTE]

Eli siis 70% palstamammoista on rikollisia veronkiertäjiä, koska myyvät yli 100 tuotetta vuodessa...
 
J-.
"Verottajalle pitäisi maksaa jo ihan euronkin voitosta, jos tavara on ostettu myyntitarkoituksella. Arvonlisäverovelvollisuus tulee sitten vasta useiden tuhansien liikevaihdosta. Itsekin olen myynyt muutaman epäonnistuneen ostoksen uutena eteenpäin. Esimerkiksi olen ostanut kahta kokoa ja myyn väärän seuraavalle. Tätä ei kuitenkaan ole tehty elanto mielessä."


Minä en suoraan sanoen ymmärrä että mistä kukaan löytää niin kaupaksi menevää tavaraa että tienaa edes 3000e vuodessa?? ei mahdu minun kaaliin sitten millään. Lyön vetoa että suurin osa jobbareista ei myy kuin käytettyä tavaraa josta ne saa pelkkää taskurahaa ja tällainen touhu ei luulisi kiinnostavan verottajaa ei sitten yhtään. Ihan naurettavaa pelleilyä edes epäillä.
Jos aikoo tienata pimeästi niin täytyy olla tukku ja hyvä yritysidea joka menee varmasti kaupaksikin tai sitten huumebisnes, jota tekee vain rikolliset.

Ei se nyt niin yksinkertaista se tienaaminen ole. Käy miltei sääliksi näitä jobbareita ja on ihan oikein että edes jotain hyötyä saavat hommastaan, ei sillä kukaan itseään voi elättää.

Jos joku tietää tavaran millä itsensä voi elättää niin kertokoon mullekin :D
 

Yhteistyössä