onko oikein,kun me ostettiin koiranpentu ja kysyin et onko matokuurin saanu niin kasvattaja sanoi että ei ole antanut kertaakaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
hämmenyin vähän,koska eikö pennuille pitäisi antaa matokuuri? voinko käydä nyt ostaan apteekista kuurin ja antaa ensimmäisen. pentu 8vkoa. (ensimmäinen koira minulla niin en tarkkaan tiedä noista:/)

Kannattaa antaa heti kuuri ja sitten uudelleen parin viikon päästä. Kyllä kasvattajan tehtävään olisi kuulunut pennut madottaa parikin kertaa, mutta ikävä kyllä kaikki ei niin tee tai sitten antavat ruuan joukkoon ja se joka saa nii n saa ja toinen saattaa jäädä ilman :(

Pennun madotus

Pennut saavat helposti matoja. Pentu tulee madottaa 2-3,5,7 ja 11 viikon iässä. Tämän jälkeen parin kuukauden välein.Matojen häätö on todella tärkeää pennun normaalille kehitykselle. Madot elävät koiran suolistossa, jolloin ravinteiden imeytyminen häiriintyy. Pentu tarvitsee ravinteita kasvuun ja kehitykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
emon vasta-aineet suojaa 12 viikkoiseksi.silloin pentu madotetaan ja rokotetaan ensi kerran

Kyllä se pentu pitää madottaa ennen sitä! Ei ne vasta-aineet sitä loisilta suojaa eikä välttämättä tarttuvilta taudeiltakaan, joten en vasta-aineiden varaan kaikkea laskisi. Ja ennen rokotusta pentu pitäs madottaa viikko-puolitoista ennen rokotusta.

OHO! Onko pentu rekisteröity? Kyllä pitäisi olla madotettu ja rokotettu. Saitko eläinlääkärintodistuksen pennun tarkistuksesta? Maksoitko pennusta täyden hinnan?

itse jättäisin rekisteröimättömän pennun hankkimatta, kun niin paljon on pentutehtailijoita, jotka luistavat koirien terveystarkastuksista jne. Tärkeintä tuntuvat olevan vaan pennuttamiset ja siinä liikkuva raha.

Valitettavasti halvalla ei saa hyvää (ellei sitten joskus käy ihan satumainen tuuri).

jep. käyn ostamassa heti aamulla matokuurin ja annan parinviikonpäästä toisen. sit sillä onkin 12vikikonikäsenä eka lääkäri käynti,kun tilasin jo nyt:). saa pieni rokotuksen. ei oo tosiaan mitään antanu,sano vaan et ei koskaan ole antanut kenellekkään koiralle eikä ole edes rokottanut koiria:/ tuli vähän mietintä olo tän jälkeen...:/

Alkuperäinen kirjoittaja vatsakasilmanvauvaa:
OHO! Onko pentu rekisteröity? Kyllä pitäisi olla madotettu ja rokotettu. Saitko eläinlääkärintodistuksen pennun tarkistuksesta? Maksoitko pennusta täyden hinnan?

Ei pentua rokoteta ennen kuin on 12 viikkoa ja kotiin se ennen sitä tuodaan kuitenkin. Mutta eläinlääkärin tarkastama kannattaa ostaa. Ja se madotus pitäs olla parikin kertaa suoritettu ainakin ennen luovutusta.

valehteli puhelimessa et on antanut ja saanut kaikki ja sit kun olin koiran maksanut ja lähdössä sen kanssa niin muistin kysyä et ootko milloin antanu sen matokuurin...niin sano vaan pokkana et ei oo antanau ollenkaan..on sillä kuulemma matolääkkeet kaapisa mut ei oo muistanu/jaksanu sit antaa!!!!

Mä en olis edes ostanut koiranpentua sellaiselta joka ei huolehdi koiriensa terveydestä. Yleensä tollasissa paikoissa on pentutehtailua ( en silti väitä että tiedän tapauksessa niin olisi) Ja pahinta näissä on että sitä kuvittelee pelastavansa koiran hyvään kotiin ja todellisuudessa tukee sitä toimintaa.

Minulla on tällähetkellä koirallani pennut. Madotan pennut 3,5,7 viikon ikäisinä. 7 viikon jälkeen lähtevät uusiin koteihinsa.
nuilla viikoilla pitäisi pennut madottaaa.Ei se äidin maito pidä niitä loitolla. Ja samalla pitää emoki madottaa ku pennu madotetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
valehteli puhelimessa et on antanut ja saanut kaikki ja sit kun olin koiran maksanut ja lähdössä sen kanssa niin muistin kysyä et ootko milloin antanu sen matokuurin...niin sano vaan pokkana et ei oo antanau ollenkaan..on sillä kuulemma matolääkkeet kaapisa mut ei oo muistanu/jaksanu sit antaa!!!!

Kannattaisi ottaa hiukan selvää kasvattajasta ennen pennun hankintaa...!
Ei liene paperikoirista kyse?

Yhteistyössä