• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Onko nyt koululaisilla jokin "villitys" kulkea ilman takkia??

  • Viestiketjun aloittaja Sanna79
  • Ensimmäinen viesti
Sanna79
Kun mun 9v poika ei millään laittaisi takkia kouluun :O Tänä aamuna sain jotenkin sen laittamaan takin,mutta kotiin tullessa sitä ei tietenkään enää ollut päällä. Väittää,että ei ole kylmä vaikka varmasti on,koska aamuisin on oikeasti jo kylmä! Hupparilla vain kulkisi...

Että onko meidän poika omituinen vai onko muilla samaa??
 
no
en tiedä.
syyskuu on ollut mielettömän lämmin ihan tähän päivään saakka.
tänään oli hirvittävän kylmä. Tuulee pohjoisesta.
Mutta aiempina päivinä on ollut ihan kesäinen sää päivällä ja sitten niitä harmittaa kun on kuuma tullla pois koulusta ja raahata takkia, kun sen kanssa on liian kuuma.
 
tokkari
Mä saan takin aamulla laitettua tokaluokkalaiselle pojalle, mutta välkällä usein on ilman ja kotiin tullessa ei myöskään ole päällä... alkaa viilentyä nää ilmat, toivottavasti poitsu sen tajuaa itsekin sitten, että vaatteet pysyy päällä!
 
ap
Päivisin on joo lämmin,mutta kun aamuisin on todella kylmää jo,mutta takkia ei laita. Toki tämä ongelma on jatkunut eskarista saakka ja tiedän,että poika on ns.lämminverinen,mutta tuntuu niin kamalalta kun toinen lähtee pyöräilemään huppari päällä :O Mutta ei vissiin olla ainoita:D
 
äiti
Aamulla laittaa takin / verkkatakin päälle, mutta kotia tulessa tulee T-paita päällä takaisin. Asiasta on muutamana päivänä puhuttu tiukkaan sävyyn, mutta kun olen nähnyt juoksevat hikivanat otsalla, niin olen uskonut, että pojalla on OIKEASTI kuuma. Lisäksi poika on esim. liikuntatunnin jälkeen vaihtanut kuivan paidan päälleen eli ei tee äidin kiusaksi pukeutumis juttua, vaan oikeasti ajattelee itse järjellään :)
 
Kai tuo on. Yhytin meidän tytön aamulla ulkoa ilman takkia. Ja aamu oli kylmä. Ajat muuttuu :xmas: Kun siskonpojan opettajakin tämän totesi sillä, että ennen ei saanut pennuille pipoja päähän millään keinoin, ja nykyään niitä ei saa sitten millään pois.
 
vieras
Ei kai se kovinkaan uus juttu oo. Muistan itsekin lapsuus- ja teiniaikoina kun kuljin kouluun syysaamuina ilman takkia, kun kuitenkin päivän aikana sää lämpeni eikä takkia enää tarvinnut. Ja niinkuin joku sanoikin, ikävä sitten raahata sitä takkia koko päivä mukana. "Palella" tarvi siis vain aamulla bussipysäkille kävellessä ja taas pysäkiltä koululle. Jotenkin sitä ei kai lapsena palele samalla tavalla kuin vanhempana. Mun pikkusisarukset aina talvipakkasillakin kulki takit auki. Se oli kai jokin ulkonäkökysymys, "tyylikkäämmän" näköistä kun takki on auki...
 
ap
Minä ajattelin ottaa semmosen linjan,että huomatkoon itse,että koska se kylmyys oikeasti tulee. Että kaippa laittaa takin sitten kun palelee...mutta kun tuntuu niin turhauttavalta saarnata joka päivä samasta asiasta...
 
vieras
voi elämän syksy, lapset liikkuu paljon - ei mullakaan ole ollut takkia koko syyskuun aikana ulkoillessa

juu ongelma meilläkin korostaa lapsille että takki pitää aamulla olla - koulusta tullessa voi olla pois jos näin kuuma kuin tänään iltapäivällä

miten olis fleece tai jokin kevyempi versio, verkkatakki?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Parkula:
Kai tuo on. Yhytin meidän tytön aamulla ulkoa ilman takkia. Ja aamu oli kylmä. Ajat muuttuu :xmas: Kun siskonpojan opettajakin tämän totesi sillä, että ennen ei saanut pennuille pipoja päähän millään keinoin, ja nykyään niitä ei saa sitten millään pois.
juu näin: teiniltä varastin pipon kesäkuun puolivälissä ja se veti sen heti päähän kun koulut alkoi. poltan kohta sen pipot!
 

Yhteistyössä