onko nyt edullisempaa tilata usasta vai esim. britanniasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä katoin amazonia, niin siellä oli 40 puntaa toimitus! ja vastaavan tuotteen usassa 6 dollaria. hmm. mistä sä oot tilannut? mulla nyt olis hakusessa lastenvaatteet ja -tuotteet.

tuotteista.
EU:n sisällä ei tarvitse tullata, kulut jonkin verran riippuvaisia tuoteryhmästä jne.
Joissakin tapauksissa USA:n suuret markkinat ja viimeaikainen taloustilanne ovat huolehtineet hintojen kohtuullistamisesta.
Älä unohda kauko-itää.
Vertaile!

Olisin tilannut verhokankaita Englannista ja olisi kanssa tullut 40 punnan postimaksut, pienemmät tuotteet tosin ovat tulleet tosi edullisesti (DVD noin euron postikulut, kosmetiikka ilman postareita). Vertaillessani on saman tuotteen hinta ollut edullisempi Englannista kuin USAsta. Kannattaisin siis Englannista tilaamista.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Usasta tulee tullit ja arvonlisäverot maksettavaksi, Uk:sta ei.

Totta. Itse yritän laskeskella aina, että tuleeko halvemmaksi ottaa useammassa paketissa vai yhdessä paketissa ja hoitaa ne tarvittavat maksut sitten tullissa. Huom. arvonlisäveroa menee jo 22e ylittävästä paketista, mutta tullimaksuja ei mene vasta kuin yli 150e arvoisesta lähetyksestä. Toivottavasti nyt muistin noi hinnat oikein. Tullin sivuilta ne löytyvät kyllä.

Valuuttakursseja en ole nyt seuraillut, mutta se tuntuma on ettei kumpikaan valuutta ainakaan kamalan "kallis" ole euroiksi muutettuina. Kummastakin maasta olen viime aikoina tilannut. Lähinnä ebaysta, Next'iltä yms.

Yhteistyössä