Onko nykyaikana vielä mahdollista/yleistä, että raskaus on jo pitkällä ennen kuin huomataan, että kaksoset tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ISO maha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ISO maha

Vieras
Rv 16+5 menossa ja maha on jo ISO. Kenellekään ei kyllä jää epäselväksi, että olen raskaana. Tämä on toinen raskauteni. Eka raskaudessa näillä viikoilla ei maha vielä selvästi näkynyt, vielä rakenneultran aikoihinkin sen pystyi peittämään. Tällainen maha oli eka raskaudessa varmaan n. kymmenen viikkoa myöhemmin. Nyt "huolettaakin", että entä jos tulossa on kaksoset, mutta sitä ei vain ole vielä huomattu..?? Ultrassa olen käynyt kahdesti, eka kerran n. rv 8 ja toinen oli niskapoimu-ultra rv12+ jotain. Niissä siis yksi sikiö vain näkyi. Epäilyä kaksosista lisää myös se, että sekä minun että miehen suvussa on paljon kaksosia.

Onko nykyaikana yleistä tai edes mahdollista, että kaksosraskaus ehtii jo pitkälle ennen kuin se huomataan?

mulla tälläkin hetkellä kaksi tuttavaan joille vasta kolmannessa ultrassa selvisi, että odottavatkin yhden sijaan kahta. Ihmettelin tätä erikoislääkärille omalla käynnilläni, niin sanoi, että no voihan sitä sattua jos ei osata etsiä kahta vaan ajatellaan vaan että on yksi, niin jää huomaamatta..mutta aika harvinaista sen kait pitäisi olla.

Rakenneultrassa kuulemma monesti huomataan nämä kaksosraskaudet.(ihan yleisesti)
Toinen jää havaitun sikiön taakse piiloon.
Laitteet ovat huonoja,eikä ultraajakaan taida etsimäl etsii toista sikiöö.

Näin täällä meillä.

[QUOTE="vieras";22171395]Rakenneultrassa kuulemma monesti huomataan nämä kaksosraskaudet.(ihan yleisesti)
Toinen jää havaitun sikiön taakse piiloon.
Laitteet ovat huonoja,eikä ultraajakaan taida etsimäl etsii toista sikiöö.

Näin täällä meillä.[/QUOTE]

Tällästä mäkin olen kuullut, mutta julmetun kokonen maha mullaki oli jo noilla viikoilla, kaikki veikkaili et 2 siellä on mut luojan kiitos ei ollut kun pikkuinen... :p

Yhteistyössä