Onko nykyään epänormaali, jos ei...

J.Ketkupolkka

Jäsen
08.07.2011
921
0
16
...ole VÄHINTÄÄN bi-seksuaali?
Mielellään pitäisi olla tietysti homo / lesbo tai polyamorinen (tai jotain sinne päin).. :D

Ollaanko me heterot jo vähemmistöä? Tai onko tällä palstallakaan ketään täysin heteroa, minun lisäkseni? :D

Miksi siitä pitää tehdä hirveä numero, jos on jotenkin erikoinen seksuaalinen suuntautuminen / elämäntapa, kuten tuo polyamoria?

Siksikö, että saisitte päteä sillä muka-erikoisuudellanne ja avomielisyydellänne?
Harvemmin kukaan hetero kuuluttaa seksuaalista suuntautumistaan joka suuntaan, tuskin se edes ketään kiinnostaisi. Hulluksi katsottaisiin korkeintaan.

Mitä tarvetta kenelläkään on ylipäätään tuoda julki seksuaalisuuttaan yms? Mikä pakko siitä on jauhaa niin hirveästi?

Mä olen sitten epänormaali. Olen ihan umpihetero, enkä tykkää puhua seksistä tai seksuaalisuudestani. Mun mielestäni ne on mun ja mun mieheni välisiä juttuja. Henkilökohtaista ja intiimiä. Ihan sama, mitä muut tykkää tai ajattelee.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
Joo, se on erikoista. Just eilen katottiin teeveestä jotain ihme ohjelmaa, missä nainen pani koneiden kanssa ja joku ukko hoiti kumisia naisnukkeja. Molemmat sanottiin, kuinka kiva on, että voidaan vaan olla normaalisti, harrastaa ihan tavallista seksiä ja että meillä on ihan tavallinen perhe ja tavallinen elämä. Se on nykyään erikoisinta mtä on, tavallinen elämä, tavalliset halut ja tarpeet.

• Tykkää
No, valtaosa ihmisistä on tietenkin ihan tavallisia heteroita. Siis seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu vain ja ainoastaan vastakkaiseen sukupuoleen.

Olen kuitenkin sitä mieltä, että sekä yksiavioisuuden ihanne että täysheterous ovat molemmat kulttuurisia juttuja. Tietenkin suurin osa ihmisistä on enimmäkseen heteroita, mutta silti JOSKUS voi tulla kiinnostuksentunteita myös vastakkaiseen sukupuoleen.

Uskoisin, että tästä johtuu tämä homousbuumi, jonka mukaan niin moni tunnistaa itsessään biseksuaalisuutta. Sitä on varmasti ripaus meissä kaikissa, mutta kulttuuri on pitkään ollut niin heteronormatiivinen, että useimmat eivät päästä noita tunteita pintaan missään olosuhteissa.

Mitä taas polyamoriaan tulee, niin aina ei ole ollut näinkään tiukkaa, vaan joskus ihmisen esihistoriassa on kuulunutkin rakastella suurin piirtein kaikkien yhteisön miesten kanssa.

Mitä tarvetta kenelläkään on ylipäätään tuoda julki seksuaalisuuttaan yms? Mikä pakko siitä on jauhaa niin hirveästi?

Sellanen pakko, että saadaan ihmiset tottumaan. Ihmiset säikyy uusia ja/tai vieraita asioita ja ahdasmielisimmät sitte siirtää ennakkoluulonsa jälkikasvulleen. Aina kun on puhe homojen tai oikeestaan kenen tahansa muiden kuin perus yksavioisten heteroparien lapsista, vedetään koulukiusauskortti kehiin. Noh, aika selväähän se on, mistä näitä koulukiusaajia tulee...

[QUOTE="rrr";26005544]
Itse en kyllä erityisemmin jaksa ymmärtää niitä heteroita, joiden mielestä "missään ei enää näy heteroita" ja "ei saisi olla muka hetero" ja "homot ja kaikki muut vaan tuo sitä omaa seksuaalisuttaan niin paljon enemmän esiin" koska mikään näistä ei ole millään tavalla totta.[/QUOTE]

Minäkään en ymmärrä missä tämän ketjun aloittaja oikein pyörii, jos joka puolella on homoja, bi-seksuaaleja ja polyamoreita. Varmaan kannattas tulla pois sieltä homobaarista tai missä ikinä ootkaan. Ite ainakin elän ihan normaalia elämää: käyn kaupassa, töissä ja harrastuksissa (välillä jopa baarissa) ja kertaakaan kukaan ei ole tullut seksuaalisuudellaan ylpeilemään. Korkeintaan joku kaappihomo hetero on saattanut kovaan ääneen kännissä julistaa, että ei ole homppeli tai halua olla sellaisten kanssa tekemisissä.

Tälläkin palstalla tietysti silloin tällöin tehdään aloituksia, joissa kerrotaan hyvin yksityiskohtaisesti, miten ei voida ymmärtää toisten rakkaus/seksielämää. On normaalia, että silloin nämä vähemmistöt avaavat suunsa ja yrittävät poistaa ennakkoluuloja. Mutta sitä en pitäisi mitenkään heterouden väheksymisenä.

Luuleeko joku oikeasti, että ihmiset muuttaa seksuaalisuuttaan trendien mukaan? En ole vielä kertaakaan kuullut tällaista tapahtuvan.

No, toiset haluavat valistaa epäluuloisia ihmisiä omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan ja siitä että "hei, katso vaikka, ihan tavallinen ihminen minäkin olen".

Yllättävän paljon on ennakkoluuloisia ihmisiä olemassa, enkä tiedä monenko kohdalla tuo valistus auttaa mutta ehkäpä se jonkun mielen saa kääntymään älyttömästä homofobiasta esimerkiksi siihen että "no eihän toi nyt niin ihmeellinen tyyppi ole vaikka se onkin homo".

Ja onhan seksuaalisuus osa persoonallisuutta siinä missä muutkin joka päiväiseen elämään kuuluvat jutut.

Mä esim. saatan kirjoittaa työhakemukseen huomautuksen siitä että ulkomaalaisvivahteisesta sukunimestäni huolimatta olen täysin suomalainen. Koska se suomalaisuus on osa mun identiteettiäni. Ja kenenkään ei tarvitse odottaa kohtaavansa esim. ihmistä jolla on ongelmia suomenkielen kanssa jne. jne.

äh... mä oon niin väsynyt.. toivottavasti se ajatus mitä tarkoitin, tulee tässä nyt esiin..

Muoks. tai oikeastaan mun koko nimi on "ulkomaalaisvivahteinen"... Ja sitten jos jättää sen vivahteen vielä siitä pois.. :laugh:

Viimeksi muokattu:
Miksi siitä pitää tehdä hirveä numero, jos on jotenkin erikoinen seksuaalinen suuntautuminen / elämäntapa, kuten tuo polyamoria?

Useimmiten asia vain on niin, että joku ahdasmielinen tekee siitä sen "hirveän numeron". Yleensähän nämä perinteisestä heterosuhteesta poikkevat eivät meteliä pidä ellei joku ala tuomitsemaan heidän elämäntapaansa. Jos jokainen eläisi parisuhteensa tyylillään eikä alkaisi arvostella ja tuomita toisten elämää, ei mitään "hirveää numeroa" syntyisi.
Sama muuten koskee imetystä, perhepetiä, kestovaippailua, ekologisuutta, kasvissyöntiä...

Sellanen pakko, että saadaan ihmiset tottumaan. Ihmiset säikyy uusia ja/tai vieraita asioita ja ahdasmielisimmät sitte siirtää ennakkoluulonsa jälkikasvulleen. Aina kun on puhe homojen tai oikeestaan kenen tahansa muiden kuin perus yksavioisten heteroparien lapsista, vedetään koulukiusauskortti kehiin. Noh, aika selväähän se on, mistä näitä koulukiusaajia tulee...

Niin kai.. Siitä vaan saa sen kuvan, että sitä seksuaalista suuntautumista tuodaan esille ihan urakalla. Tai saa minun kaltaiset ahdasmieliset ajattelemaan niin.. :D

[QUOTE="Mina";26005736]Minäkään en ymmärrä missä tämän ketjun aloittaja oikein pyörii, jos joka puolella on homoja, bi-seksuaaleja ja polyamoreita. Varmaan kannattas tulla pois sieltä homobaarista tai missä ikinä ootkaan. Ite ainakin elän ihan normaalia elämää: käyn kaupassa, töissä ja harrastuksissa (välillä jopa baarissa) ja kertaakaan kukaan ei ole tullut seksuaalisuudellaan ylpeilemään. Korkeintaan joku kaappihomo hetero on saattanut kovaan ääneen kännissä julistaa, että ei ole homppeli tai halua olla sellaisten kanssa tekemisissä.

Tälläkin palstalla tietysti silloin tällöin tehdään aloituksia, joissa kerrotaan hyvin yksityiskohtaisesti, miten ei voida ymmärtää toisten rakkaus/seksielämää. On normaalia, että silloin nämä vähemmistöt avaavat suunsa ja yrittävät poistaa ennakkoluuloja. Mutta sitä en pitäisi mitenkään heterouden väheksymisenä.

Luuleeko joku oikeasti, että ihmiset muuttaa seksuaalisuuttaan trendien mukaan? En ole vielä kertaakaan kuullut tällaista tapahtuvan.[/QUOTE]

Tällä aloituksella viittasin lähinnä tähän palstaan. Täällä tuntuu olevan muotia tuo seksiasioiden julkituonti ja niiden puiminen kaikkien kanssa.

mä veikkaan et asiaan vaikuttaa myös se, et nyt vihdoin kaikilla on mahdollisuus puhua siitä seksuaalisuudestaan..ei tarvitse mennä montaakaan vuotta taaksepäin kun muiden kuin heteroiden asioista puhuminen oli "sallittua"

sama asia varmaan oli nähtävissä aikoinaan kun heterot saivat alkaa puhua ääneen seksistä, parisuhteistaan ja elämäntavoistaan, onhan joskus kaikki sellaiset puheet kuitenkin olleet enemmän ja vähemmän tabuja.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26011248:
mä veikkaan et asiaan vaikuttaa myös se, et nyt vihdoin kaikilla on mahdollisuus puhua siitä seksuaalisuudestaan..ei tarvitse mennä montaakaan vuotta taaksepäin kun muiden kuin heteroiden asioista puhuminen oli "sallittua"

sama asia varmaan oli nähtävissä aikoinaan kun heterot saivat alkaa puhua ääneen seksistä, parisuhteistaan ja elämäntavoistaan, onhan joskus kaikki sellaiset puheet kuitenkin olleet enemmän ja vähemmän tabuja.

Niinhän se varmaankin on. Taidan olla liian vanhanaikainen, kun tuota informaatiota tulee minun mielestäni ihan liikaa joka tuutista.
(Vaikka ei asiakseen lukisi / kuuntelisikaan).
Itse vaan en viitsi noin henkilökohtaisista asioista jauhaa, ja ehkä se sitten ärsyttää kun jotkut on niin innokkaita avautumaan.. :D

Niinhän se varmaankin on. Taidan olla liian vanhanaikainen, kun tuota informaatiota tulee minun mielestäni ihan liikaa joka tuutista.
(Vaikka ei asiakseen lukisi / kuuntelisikaan).
Itse vaan en viitsi noin henkilökohtaisista asioista jauhaa, ja ehkä se sitten ärsyttää kun jotkut on niin innokkaita avautumaan.. :D

piti tuossa äsken jo lisätä viestiin et jos kerran aloitus koski vain palstaa, niin vielä todennäköisempää on vaan provosoida =)

mut joo, kannattaa jättää lukematta aloitukset joissa puhutaan asioista jotka itseä ärsyttävät, pääsee paljon helpommalla =)
joillekkin tuollaisista asioista puhumien täällä nimettömänä, voi olla iso asia, pääsee purkamaan sydäntään asiasta josta ei viitsi IRL puhua, joten ehkä kuitenkin ihan hyvä juttu et erilaisista asioista saa puhua.

[QUOTE="Inkivääri";26005431]Ei kai muutkaan kuin heterot omaa seksuaalisuuttaan niin julkikuuluta? En minä ainakaan ole moiseen törmännyt.[/QUOTE]

Niinpä. Vai onko se esimerkiksi homouden tyrkytttämistä ja huutelua, jos vaikka joku julkkismies mainitsisi lehdessä poikaystävänsä. Heterothan tietenkin saavat antaa parisuhdehaastatteluita lehden joka sivulla, ihan niin kuin ovat aina tehneet, mutta homolta tai lesbolta se olisi kauheaa seksuaalisen suuntautumisen esille tuomista ja tuputtamista.

Itse olen täysin hetero kuten suuri osa ympärillä olevistani, enkä tiedä missä maailmassa nämä elävät, joiden lähipiiriin ei ole yhtään heteroa jäänyt vaan he yksinään edustavat tätä suurta vähemmistöä...

Mulla ärsyttää noissa palstan ketjuissa lähinnä se, että jos ei tee sitä, tätä, tuota - niin kohta siihen tulee joku kertomaan, kuinka mä olen vanhanaikainen, tiukkapipo, estynyt... Eikös se ole juuri sitä toisten ihmisten väheksymistä?

Jos ei tykkää siitä, että seksistä on tehty enemmän ja enemmän julkista ja tuntuu, että sitä tursuaa joka paikasta, niin taas on estynyt ihminen joka touhuaa pimeässä peiton alla ja plaah, plaah, plaah... Sori vaan, mutta kaikille noi jutut ei ole mitään julkisesti leviteltäviä. Joillekin ne on yksityisasioita, eikä se merkkaa sitä, että se seksielämä olis mitään estynyttä. Sitä ei vaan halua muille jauhaa.

Ja jos ihminen oikeesti on vapaamielinen, niin ymmärtää kyllä senkin. Mutta taitaa se vapaamielisyys ulottua monella vain siihen omaan napaan. Mulle se vapaamielisyys tarkoittaa kyllä sitä, että mä en morkkaa kenenkään ratkaisuja, enkä väheksy niitä. Jos joku touhuaa koko elämänsä saman partnerin kanssa pimeässä, peiton alla lähetysaarnaja-asennossa ja on tyytyväinen siihen, niin mikä mä olen sanomaan muuta :)

• Tykkää
On ihan hyvä että ihmiset miettivät mitä ovat ja uskaltavat olla sitä.

MuttaMutta... Jotenkin tuntuu että nykyään ei vaan saa olla tavallinen, poikkeamaton tai jopa ihan vaan tylsä. Alkaa se soopa että "sulla on patoumia"..."et uskalla olla oma itsesi" jajajajajajaja. Mutta kun moni meistä on vaan hajuton ja mauton. Eikä se ole paha. Ei kaikkien tarvitse todistaa aattenpaloa tai jotain suuntausta.

• Tykkää

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä