onko normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loka

Vieras
että tässä vaiheessa raskautta nostaminen tekee kipeää ??
Viikkoja 11+4 ja välillä kun lapsia nostan niin sattuu. Tosi varovasti aina nostan ja toivon ettei tekis kipeää. :ashamed:
Muutenkin tässä raskaudessa on ollu kaikkea "kasvukipua" paljon enemmän ku esikoisesta. :/ En tiedä johtuuko siitä että esikoinen synty sektiolla.

Voiko nää alavatsan jomotukset ( ihan siis välillä särkee, kaikki kuitenki oli ok kun viikko sitte ultrassa kävin ) enteillä ennen aikasta synnytystä tai loppuraskauden vuodelepoa ? Työtä teen pph:na ja kaikki nostelu jne. on aina minun vastuullani, ehkä sekin aiheuttaa myöhemmin ongelmia työn kanssa ?

Onko muita lasten parissa työskenteleviä ? miten olette loppuraskauden pärjänneet ? oletteko olleet äippälomaan asti töissä vai joutuneet jo sairaslomalle ennen sitä ?

Kiitos kaikista vastauksista jo etukäteen jos joku jaksoi tämän lukea, saati vastata =) :flower:

Mulla ainakin esikoisen kohdalla oli todella kipeitä jomotuksia koko vatsan seudulla justiinsa rv 13--> . Mitään häikkää ei ollut, ja raskaus meni ihan normaalisti loppuun. Kivut loppui n. rv20.

Mulla oli tokassa raaskaudessa paljon pahemmat liitoskivut kun ekassa. Olin loppuraskaudessa tosi kipeä kipuineni ja supistuksineni, mutta silti meni viikolla yli. =) Jaksuja sulle, kyllä se siitä.

Mulla oli tokassa raaskaudessa paljon pahemmat liitoskivut kun ekassa. Olin loppuraskaudessa tosi kipeä kipuineni ja supistuksineni, mutta silti meni viikolla yli. =) Jaksuja sulle, kyllä se siitä.

En alkuraskaudesta tiedä mut molemmista jäin jo hyvissä ajoin saikulle ennen ä-loman alkua ku ei kans selkä kestäny yhtään nostelua. Ja teen työtä siis sairaalan vuodeosastolla jossa joutuu paljon nostelemaan.

Entä tulisiko sitä nostelua nyt sitte välttää kun se kipeää tekee ?
Miten voin hienovarasesti esim. tuolle mein omalle, kolmevuotiaalle neidille, sano ettei äiti oikeen voikaan kantaa pitkiä matkoja eikä muutenkaan keinutella ja heilutella niinkuin tähän asti ? :ashamed:

Tarkoitat varmaan kohdun kasvukipuja? Kyllähän se kohtu kasvaa erilailla jo tokassa raskaudessa kuin ekassa. Jos on jo raskaus takana niin toisella kerralla kohtu kasvaa enemmän leveyttä kuin "eteenpäin". Mulla itselläni ainakin oli ikäviä vihlaisuja, varsinkin oikealla alavatsalla. Piti hissukseen yskiä ja nostella ettei kovasti vihlaise. Ja tuskin niistä muuta haittaa on kuin vaan se kipu, eli ei mitään km-vaaroja tms...

Yhteistyössä