Onko normaalia vuotaa 15ml tunnissa kuukautisten aikana?

Joo yök. Mut mistäs muualta tällasta kysyis... :ashamed:

Kuukuppi käytössä, joten siks tiedän määrän. Tunnin välein täynnä ääriän myöten. Eli perjaatteessa yli 15ml.

Ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen (30.6), mut vaikka aika kultaa muistot, ni en mä kyl NÄIN paljoo oo ennen vuotanu...

Onks tää ihan normaalia? Mutsi käski jo soittaa päivystykseen, mut se on yleensäkki hysteerinen, ni mene ja tiedä...

Ekat päivät menossa? Eipä tuo mitenkään hälyttävää minusta ole, ja et ole varmasti ainoa. Jos hirveitä hyytymiä alkaa tulemaan, niin sit vois mennä näyttäytymään. Tai jos tuonsuuruinen vuoto kestää yli pari päivää.

Mut lääkäri voi auttaa sua tuossa asiassa kyllä, eihän tuo "normaalia" kk-vuotoa ole, vaan tosi runsasta, siihen on lääkitys! Eli voisit kyl ehkä gyneajan varata?

Jetsulleen
Mulla on myös kk-kuppi käytössä ja pari ekaa vuotopäivää pitää tyhjentää ainakin 2 h:n välein, jolloin se on täynnä ja vuotanut ylikin. Lisänä joudun käyttämään sidettä. Ennen raskauksia/synnytyksiä vuoto ei ollut näin rajua, vaikka mulla on aina ollut runsaat menkat. Viimeisimmän synnytyksen jälkeen on ollut nyt seittämät menkat ja joka kerran sama homma :(

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Ekat päivät menossa? Eipä tuo mitenkään hälyttävää minusta ole, ja et ole varmasti ainoa. Jos hirveitä hyytymiä alkaa tulemaan, niin sit vois mennä näyttäytymään. Tai jos tuonsuuruinen vuoto kestää yli pari päivää.

Mut lääkäri voi auttaa sua tuossa asiassa kyllä, eihän tuo "normaalia" kk-vuotoa ole, vaan tosi runsasta, siihen on lääkitys! Eli voisit kyl ehkä gyneajan varata?
Joo meinasin. Oon ennenki syöny niitä vähentäviä lääkkeitä. Mut voikohan niitä syödä imettäessä...?

pahallapäällä
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:

mistä nuo hyytymät johtuvat? mullakun tulee niitä joka kuukautisten yhteydessä, sellasia aika isoja :x pitäskö käydä lääkärin juttusilla?

tyy
Mulla oli tosi runsaat kuukautiset alkuun kun ne synnytyksen jälkeen alkoivat. Nyt kahden vuoden jälkeen vuoto on vähentynyt melkein puoleen. Mutta vieläkään ei selviä yli kuutta tuntia kupilla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni:
Joo yök. Mut mistäs muualta tällasta kysyis... :ashamed:

Kuukuppi käytössä, joten siks tiedän määrän. Tunnin välein täynnä ääriän myöten. Eli perjaatteessa yli 15ml.

Ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen (30.6), mut vaikka aika kultaa muistot, ni en mä kyl NÄIN paljoo oo ennen vuotanu...

Onks tää ihan normaalia? Mutsi käski jo soittaa päivystykseen, mut se on yleensäkki hysteerinen, ni mene ja tiedä...
Saattaa synnytyksen jälkeen kuukautisivuotoa tulla tosi paljon. Ihan normaalia. Ja joka kerta on erilainen..

:wave: , mulla kanssa pari-kolme ekaa päivää vuotaa tosi reilusti. Ennen puolta päivää on voinut tulla jo 120ml eli useamman kerran oon joutunu kupin tyhjäämään. Lääkäri sanoi mulle vaan että pitää kuukautisten aikaan syödä rautaa kun mulla hb lähellä anemiaa ja varmaan johtuu juur runsaista kuukautisista.

Ihan rauhassa olet . Juot paljon ja käyt käyt tarkistuttamassa rauta-arvot nyt tai seuraavien kuukautisten jälkeen. Tälläiset ohjeet sain itse neuvolan terveydenhoitajalta. Asia tasoittui ajan myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
:wave: , mulla kanssa pari-kolme ekaa päivää vuotaa tosi reilusti. Ennen puolta päivää on voinut tulla jo 120ml eli useamman kerran oon joutunu kupin tyhjäämään. Lääkäri sanoi mulle vaan että pitää kuukautisten aikaan syödä rautaa kun mulla hb lähellä anemiaa ja varmaan johtuu juur runsaista kuukautisista.
Jee. Mä en kärsi yksin! ;)

Jetsulleen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jetsulleen:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
ei se silti oo kaikki verta vaikka punasta onkin... siellä on limakalvojuttuja mukana
Mulla kuppi on kyllä melkein ainoastaan verestä täynnä.
eikun ne on soluja, limakalvon palasia ja limaa joka sekoittuu vereen :)
Ok, kyllä kyllä. Mutta kun tyhjennän kuppia, tavara ei ole mitään könttistä, vaan juoksevaa ja nestemäistä. Tietty pohjalla on myös kökköjä eli juuri noita limakalvon jäänteitä, jne. Kyllä biologia on tuon verran hallussa, mutta vuoto on siis RUNSASTA!

JONSERED Karhunkantaja
13 krt/vrk tyhjentelen, kun loiskuu yli... Normaalista en tiedä, mutta ensimmäiset kuukautiset raskauden jälkeen ovat minulla olleet runsaita, mutta hengissä olen! ;)

Yhteistyössä