Onko normaalia menkkamainen kipu rv 30 ->

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli onko siis normaalia menkkamainen jollottava kipu raskaana loppuraskaudesta? Rv 30 alkaen tuntunut lievänä ja nyt rv 34 ja tuntuu useammin ja pitempiä aikoja?
Edellisessä kolmessa raskaudessa on ollut vain alkuraskaudesssa tälläistä.

minulla ennenaikaisen synnytyksen riski, ja jokaisella äitipolikäynnillä kysytään, onko ollut menkkamaisia kipuja ja korostettu, että jos sellaisia tulee on heti otettava yhteys äitipolille tai ilta-aikaan synnärille suoraan. ovat supistuksia, jotka kypsyttävät kohdunkaulantilannetta, avaavat kohdunsuuta, siitä nuo tuntemukset. edellinen synnytys alkoi noilla tuntemuksilla vkolla 34, ja 4ssä tunnissa niiden alkamisesta minulla oli pikkuinen poika =), nyt jo 3 vuotias viikari.

kannattaa varmistaa kohdunsuun/kaulan tilanne, vaikka voivatkin sinulla olla ihan ok. ja huom, mulla ei normaalisti menkat kipuile juurikaan, ehkä n 3 kertaa vuoden aikana oli menkoista tollasia tuntemuksia.

Mulla oli odotusaikana tuollaisia menkkamaisia kipuja läpi lähes koko raskausajan. Mitään eivät kuitenkaan kohdunkaulalle tehneet. Poika syntyi laskettuna päivänä.

Minulla on kolme ennenaikaista synnytystä takana jo mutta koskaan ei ole moista ennen ollut. Muutaman päivän päästä on äitipolilla taas aika, joten eiköhän tilanne siinä selviä.
Eniten ihmettelen sitä kun edellisissä ei ole ollut mitään tälläistä, vain normaaleja supistuksia.

Yhteistyössä