Onko normaalia käytöstä 3 vuotiaalta?

Raidallinen tiikeri

Aktiivinen jäsen
06.03.2006
5 266
1
36
Meijän tyttö on nyt pari kuukautta päälle 3 vuotta. Nyt on ruvennut tekemään sellaista useiten ruokapöydässä,ett menee niinku transsiin :o

Siis laittaa silmät sillein puoliks kiinni ja kattoo jommasta kummasta nurkasta lattiaan päin,hymyilee sillein viekkaasti ja kuiskii samalla jotain en saa selvää,että mitä :o Mua alkaa pikkuhiljaa jo huolestuttaa toi käytös,on niinku ihan omissa maailmoissa ja ei kuule mitään kun hänelle yrittää puhua. Täytyy rääkästä kunnolla,ett tyttö palaa taas maan pinnalle :whistle:

tekee välillä tota telkkarii katellessa tai autossakin.

Kaveri vaan naureskeli,et teijän tyttö on noiduttu :kieh:

Sanokaa,et toi on jotain ohi menevää tai kuuluu ikään. Tosin meillä se on lisääntynyt vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Kunhan on keksinyt jonkun hauskan oman jutun. Vaikkapa se näkymättömän ystävän.

Joo näin mäkin ajattelin mutta jos ei reagoi oikein puheeseenkaan tuon aikana niin kyllä mä suosittelisin neuvolassa asiasta mainita.

Varmaan ihan joku oma juttu kyseessä. En ihan helpolla huolestus.

Mulla esikoinen kuumeessa pari päivää sitten väitti, että hänen traktoriaan ei ole korjattu ja se kuulemma oli siinä meidän sängyssä. Mä en nähny mitään :saint:

Meinaatko?

Sillä oli joskus näkymätön ystävä,mut ei se noin käyttäytyny vaan jutteli sille niiku meillekki normaalisti. Mies yritti kuunnella mitä tyttö selittää siin transsikohtauksen aikana,ni sai vaan selvää ku tyttö kuiskaili et "mee pois"

Pitäisköhän mun vaan soittaa neuvolaan..

Meidän pojalla oli yhdessä vaiheessa tapana juuri ruokapöydässä pyöritellä silmiään ja katsella kieroon. Ikää oli silloin n. 3.5v. Mitään poissaoloja ei niihin sisältynyt kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:

Joo näin mäkin ajattelin mutta jos ei reagoi oikein puheeseenkaan tuon aikana niin kyllä mä suosittelisin neuvolassa asiasta mainita.

Ei reagoi puheeseen ollenkaan,on kun ei kuuliskaan pysyy vaan siinä transsi tilassa,sit kun huutaa nimellä kovaa ni sit niinku tokenee ja on niinku ei mitään ja jatkaa syömistään.

Meidän haaveksija 7-v on jo vuosia ollut sellainen että kun kyllin syvälle sinne omaan filosofointiinsa uppoutuu niin pitää tuupata ihan että havahtuu kesken ajatuksen. Ainahan siitä voi mainita mutta ei tuo minusta ainakaan miltään perinteiseltä epileptiseltä poissaolo-kohtaukselta vaikuta. Poissaolokohtauksesta ei nimittäin herätellä millään.

Epilepsia tai Tourette tulee ekana mieleen. Kannattaa (jo oman mielenrauhanne vuoksi) ottaa yhteys neuvolaan. Sieltä ohjaavat tarvittaessa eteenpäin neurologisiin tutkimuksiin.

Voihan tuo olla mielikuvituskaverikin, mutta jotenkin tuo, että "menee omaan maailmaansa" ei kuulosta hyvälle..Kannattais varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä.

Joskus olin hoitamassa nelivuotiasta, joka "vaipui muihin maailmoihin". Hänellä oli jokin tauti, olisiko ollut autismi tms. Nuo kohtaukset olivat pahoja, koska kun hän "palasi takaisin", yleensä hyökkäsi silmittömän raivon vallassa hoitajaa kohti ja hänessä oli totisesti kiinni pitelemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:

Ei reagoi puheeseen ollenkaan,on kun ei kuuliskaan pysyy vaan siinä transsi tilassa,sit kun huutaa nimellä kovaa ni sit niinku tokenee ja on niinku ei mitään ja jatkaa syömistään.

Jos saat johonkin tallennettua esim. digivideokuvaa, niin voit sitten näyttää lääkärille tuon "kohtauksen".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos saat johonkin tallennettua esim. digivideokuvaa, niin voit sitten näyttää lääkärille tuon "kohtauksen".

Joo mies yritti kuva,mut akku loppu.Täytyy iltapalalla yrittää kuvata.

Mä laitoin sulle y-viestiä!

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Liittyykö nuo kohtaukset aina vain ruokailuun ja tuleeko niitä tiheään?

Mä meinasin kysyä ihan samaa... tai lähinnä sitä että tuleeko niitä silloinkin kun lapsi leikkii yksinään
mutta siis yleensä tuollaiset on ihan normaalia käytöstä kolmevuotiaille. Munkin tyttö on terveeksi todettu siltä osin vaikka käyttäytyykin välillä todella oudosti

Eiku anteeks laitoitkin et tekee esim. autossakin, mun pikkuveljellä tuli vuoden ikäisenä sellaisia poissaolokohtauksia et ei reagoinu puheeseen eikä mihinkään, muistaakseni nassutti suutakin sillee jännästi ja olikohan silmät kiinni hälläkin aina. Lääkärit tutki epilepsiat ja kaikki muutkin muttei mitää koskaa löydetty ja ne jäikin sitten pois.

Yhteistyössä