onko normaalia että sydän jättää pari lyöntiä väliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
aikuisella.. minulla tuntuu välillä syke selässä ja muljauksia rinnassa ja siitä huomaa että sydämen syke on normaalia aina n. 10 sek ja sitten jättää väliin muutaman lyönnin

Mulla jättää aina joka 3:n lyönnin väliin. Tämä alkoi keskimmäistä odottaessa ja jäi pysyvästi. Ei tarvitse toimenpiteitä koska ei aiheuta mitään oireita-sanoi lääkäri. Eikä mulla tosiaan tunnu kuin joskus illalla sydän meinaa tulla ulos stressaavan päivän jälkeen ja sekin rauhoittuu kun menee vasemmalle kyljelle makaamaan.

Mutta jos sulla muljahtelee, huimaa ja tuntemuksia on muitakin niin ota yhteyttä terveydenhuoltoon.

Mulla ainakin sydän jättää välillä lyöntejä väliin ja välillä lyö ekstroja... Tai siis oikeestaan ihan kokoajan. Huomaa sitten, kun alkaa joskus pulssia seuraamaan.

Mä en ole mikään asiantuntija, mutta kai se normaalia on. Itse huomasin että mulla käy noin joskus kun mittaan verenpainetta, siihen tulee se kuvakekkin siitä. Niissä ohjeissa sanotaan että jos se merkki tulee jatkuvasti, pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin (pitää varmistaa asia, ettei oo mitään vakavampaa). Jos se tulee silloin tällöin, on ihan normaalia. Mutta toisaalta se merkki (rytmihäiriö) tulee muustakin kun pelkästään siitä että sydän jättää pari lyöntiä väliin (kertoo siis kaikki poikkeamat sydämen lyönnissä).

mullakin joskus jää lyöntejä väliin, joskus taas sydän tekee nopean sarjan perätysten tykytyksiä, sitten jää pari lyöntiä väliin. lekurissa kävin. sanottiin että naisilla saattaa hormonitkin vaikuttaa sydämen rytmihäiriöihin, jos rytmärit häiritsee elämää niin saan hakea beetasalpaajia tasoittamaan lyöntejä, ei kuitenkaan vielä ole häiriöksi asti ollut, joten lääkkeittä olen selvinnyt vielä toistaiseksi.

HEI! sydämmen muljahtelu tai lisä lyönnit eivät ole vaarallisia. sanoi lääkäri ja kyllähän kaikki sen tietää! jos on huimausta yms. silloin lääkäriin..on mullakin ollut noin 2 kuukautta tätä mutta minulla
se johtuu STRESSISTÄ. stressi on yleisin asia joka aiheuttaa noit juttuja. minä tässä yritänkin jo unohtaa koko asian..ja hei muljahteluihin auttaa yleensä vasemmalla kyljellä oleminen. hyvää jatkoa kaikille :D

Yhteistyössä