Onko normaalia, että meillä ei pidetä itse tuttipullosta kiinni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Oonko nyt ihan väärässä, että me oltais jotekin tuossa jäljessä. Meillä vauva täyttää lauantaina 10kk eikä mitään halua/mielenkiintoa pitää itse tuttipullosta/nokkamukista. Nokkiksesta ei oikein halua edes juua tai ei osaa juoda. Mutta milloin vauvat sitten pitää itse tuttipulloa? Tälläinen kysymys tuli mieleeni.. Kaikkee sitä miettiikin.

no eiköhän tuo oo aika yksilöllistä.. =) jos kuitenkin osaa tavaroihin tarttua niin eipä huolta!

meillä tyttö piteli varman joskus 4 kk ikäsenä jo pullosta niin kovaa kiinni ettei sitä meinannu saada millään pois. :D

Tavaroihin tarttuu kyllä innokkaasti. Kaiken muotoiset tavarat/ esineet pysyy kädessä ja lentää myös yhtä taidokkaasti pois kädestä :D niin tietty ajan kanssa tuokin varmasti meillä tapahtuu, että tuttipullosta itse kiinni pitäisi. Huomannu olen vain, että ei sit niin millään kehtaa siinä kättänsä kiinni pitää. Oon yrittäny ns. opettaakkin, mutta ei siintä tuu ku kiukku, huuto, raivari kohtaus kun meen säheltämään kun toisella on nälkä :D

Mä ainakin halusin "imettää" vauvani niin kauan kun maitoa pullosta joi.
Siis pidin kiinni ja sylissä.

(paitsi että se iltamaito jäi sitten roikkumaan ja toinen lipitti putelista ITSE vielä melkein kaksivuotiaanakin :ashamed: )

en oo huolissani asiasta vaikka meidän vuoden ikäinen ei oikein tahdo juoda itse nokkamukista. Jos ottaa sen käteensä ni leikiksi menee ja kallistaminen ei luonnistu.

Ei huolta, täysin normaalia. Syy, miksi ei pidä kiinni;

onhan paljon mukavampaa, kun joku juottaa.

Suosittelen pikkuhiljaa vaan laittamaan niitä käsiä siihen tuttipullolle ja opettamaan, ettei aina ole joku juottamassa.

Yhteistyössä