Onko normaalia että jossain vaiheessa laihdutusta alkaa armoton

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
vitutus?sanon suoraan että hajottaa ihan hulluna.
7viikko lähtee käyntiin tiistaina elämäntapa muutosta ja nyt viikonloppuna vaan kaikki ottanut päähän.
10kg olen laihtunut ja minusta tuntuu että se ei ole määrä eikä mikään.
Olen luopunut kaikista ylimääräisestä ja en ole edes repsahtanut kertaakaan.
Tuntuu vaan että onko mulla mahdollista saada edes sitä mun tavoitetta täytettyä?
Mies ei kyllä tsemppaa ja kehu mua,kukaan ei ole sanallakaan sanonut että oletpas hoikistunut.
Itse huomaan jo vaatteista hyvinkin ja olo ihanan kevyt ja pirteä.
Ennen vedin fazerin sinistä harva se päivä ja söin lämpimiä voileipiä jen...
Missään nimessä en halua enkä aio luovuttaa,mutta nyt tuntuu että pieni tsemppi olis paikallaan.

Vitutus voi johtua siitä, että olet tehnyt kerralla liian paljon muutoksia elämäntapoihisi. Ihminen kun luonnostaan hiukan vastustaa muutoksia. Kannattasi luopua asioista pikkuhiljaa ja aina kun on oppinut edelliseen muutokseen, ottaa vasta sitten seuraava työnalle. Hidasta mutta varmaa :)

Anna itsellesi lepopäivä. Ei sitä aina jaksa noudattaa niitä ohjeita. Onnea vaan sinulle. Minä olin 2 viikkoa valmiissa pöydissä syömässä ja sitten oli vielä joulukin. Nyt lähden taas niihin valmiisiin pöytiin. Tarkoitukseni on nyt, että niitä lisäkiloja ei tulisi mitä tuli viimeksi ja jouluna. Liikuntaa on päivän aikana, mutta nyt ajattelin mennä kuntosalillekin, kun en ole voinut käydä sairaana ja lenkkeilykin on jäänyt väliin.

Kyllä varmaankin kuuluu asiaan, minulla on nyt vasta alkamassa se kunnon tsemppaus, kun nesteet/turvotus ovat pudonneet kyydistä pois vettä juomalla. Pikkuhiljaa olisi noiden läskien vuoro,,, :/

Miten, sallitko itsellesi edes sen yhden herkkupäivän? Voi olla, että jos pidät liian tiukkaa kuria, niin se ei ole sitten enää elämäntapojenmuutos, vaan dieetti, koska mahdollisuus siihen repsahtamiseen kasvaa sen oman tyytymättömyyden takia, joka syntyy siitä liian tiukasta kurista.

mä taas en tajua; olen pv:ssä ja viikossa lähtee n 500g - 1 kg. Oli toivonut nopeampaa pudottamista mut mitähän teen väärin kun noin vähän lähtee. Syön pisteet tarkkaan ja niitä meinaa jäähä ylikkin joka päivä. Pakko ämpätä et saa ne pisteet täyteen. mikähän idea siinäkin.

Vau ap, hieno suoritus! :flower:

Toi vitutus on tullut aina mullekin jossain vaiheessa laihdutusta. Sitä alkaa miettimään, että onko tässä mitään pointtia kitua yms. mutta sit jos taas lihoo niin kiroaa. Että kyllä se laihdutus silti kannattaa.

Tuohon muiden ihmisten reagointiin/reagoimattomuuteen sanoisin, että on moniakin syitä miksi kukaan ei sano mitään. Esim. kateus, epävarmuus.

Suosittelen lämpimästi tsemppilukemiseksi K. Mannisen Sinä onnistut-kirjaa. Siinä käsitellään hyvin juuri näitä juttuja. Itse sain siitä ennenkaikkea henkistä tukea laihdutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
mä taas en tajua; olen pv:ssä ja viikossa lähtee n 500g - 1 kg. Oli toivonut nopeampaa pudottamista mut mitähän teen väärin kun noin vähän lähtee. Syön pisteet tarkkaan ja niitä meinaa jäähä ylikkin joka päivä. Pakko ämpätä et saa ne pisteet täyteen. mikähän idea siinäkin.

Siis laihdut viikossa 0,5-1 kg ja se on mielestäsi vähän?

Tiesitkö, että on fysiologisesti mahdotonta laihtua enemmän kuin 1 kg/vk (rasvaa, nesteen tilavuus voi vaihdella), eli tosi hyvin painosi putoaa.

Yhteistyössä