Onko normaalia että 6kk vauva syö 3 kertaa yössä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kettu

Vieras
pitäiskö alottaa jonki sortin unikoulu vai syökö lapsi oikeesti nälän takia....annan aamupäivisin sosetta ja iltaisin noin tuntia ennen nukkumaanmenoa puuroa+sosetta yhteensä n.1-2dl ja n.140ml maitoa eli luulis saavan mahansa täyteen mutta silti herää jo kolmen tunnin päästä syömään. maitona on korvike

Meillä heräillään myös noin 3krt yössä, ja nyt viimeaikoina on kerran pari yössä riittänyt selän silittely, ja tyttö 7,5kk jatkaa uniaan, hirmu levottomasti nukkunut koko pienen ikänsä ja nyt etenkin.

vois kyllä varmaan päivällä pikkuhiljaa enemmänkin noita kiinteitä antaa. Mutta voi olla ihan tottumustakin tai jos liikkuu ja touhuaa jo paljon niin sitten ihan nälkääkin.

Meillä tissi oli myös tutti ja kuopus heräsi 11kk asti eli siihen asti kun sai tissiä 5-10 kertaa yössä. Seuraava vauva ei nuku perhepedissä ja opetetaan tutille vaikka mikä olis.

kertokaas jotai hyviä vinkkejä miten tuo maidonanto lopetettaisiin....tassuttelusta oon lukenu mut pitiskö ensin vaik vähentää maidon määrää joka syötöllä vai lopettaa ku seinään??

En tiedä onko normaalia, mutta niin meillä on kuopus tehnyt :D
Osin syynä taisi olla liikkuminen ja oppiminen ja sitä myötä levottomuus ja jopa nälkä. Ja osin läheisyydentarve eli meillä pienin nukkui paremmin ja vähemmillä syötöillä vieressä. Yösyötöistä luovuin 10kk kanssa. Kuukautta aikaisemmin oltaisiin oltu muutoin valmiit siihen, mutta flunssa yllätti. Ihan 6kk kanssa en lähtisi ainakaan kovin rajusti vierottamaan. Vähitellen voi toki siirtää ja vähentää syöttöjä. Esikoisen kanssa se tepsi tosi hyvin. Ns. tassuttelulla siirsin vähitellen syöttöjä ja välillä aamu ehti ennen nälkää. Tosin hänelläkin yösyötö jäi vasta 9kk kokonaan. Joskus nukkui ennen sitä koko yön, mutta useimmiten ei. Kuopuksen kanssa ei heräämättömiä öitä sitten ollutkaan ennen 10kk. Mutta sen jälkeen on nukkunut tositosi hyvin. Herättää noin 3kertaa kuukaudessa :D :D

Mun 6 kk tyttö syö n. 6 kertaa yössä. Soseita ja puuroja syö hyvin... Huutaa kuin syötävä jos koitan tuttia yöllä työntää suuhun. Tapahan tuo on kun ei osaa ilman tissiä nukahtaa uudelleen... Lempeää tassu-unikoulua kokeillaan jossain vaiheessa lähiaikoina. Esikoisen kohdalla tepsi tosi hyvin :)

kaikissa oppaissa kyllä neuvotaan, että puolivuotias pärjää täydet yöt maidotta, ja varmaan pärjääkin jos siihen pakotetaan, mutta kuinka moni vauva tuohon oikeasti kykenee? paitsi pakko-opettamalla.

meillä on kaikkia ihan suosiolla yöimetetty n. 8kk-ikään asti, jonka jälkeen ovat aika itsenäisesti jättäneet tuon puuhan. perhepeti pitkittää taatusti yörintamaidon hamuamista (meillä jopa 1v4kk riekkuu vielä rinnalla, jos jostain syystä esim. matkoilla joudutaan nukkumaan vierekkäin, vaikkei muuten rinnalla enää käykään), joten oma sänky voi auttaa.

tietty työläämpää on kun korvikkeilla mennään, joten jos puhti vanhemmilta loppuu, niin muutaman yön "raaka vieroitus", vaikka kuinka huudettaisiin tepsii, jos vanhemmilla kantti kestää tuskaa kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mun 6 kk tyttö syö n. 6 kertaa yössä. Soseita ja puuroja syö hyvin... Huutaa kuin syötävä jos koitan tuttia yöllä työntää suuhun. Tapahan tuo on kun ei osaa ilman tissiä nukahtaa uudelleen... Lempeää tassu-unikoulua kokeillaan jossain vaiheessa lähiaikoina. Esikoisen kohdalla tepsi tosi hyvin :)

mä vähän pelkään kans tota et huutaa ku syötävä jos ei maitoa saa, koska välillä kun olen tuttia yrittänyt työntää niin huuto vaan yltyy ja loppuu vasta sit ku saa maitoa...ja tuolla meidän herralla tuo ääni ei todellakaan ole mikään pieni! naapuri raukat....:)

Meillä lisättiin päiväruoan määrää niin kauan että rupesi nukkumaan läpi yön syömättä, nyt nukkuu n. 11 h yössä syömättä 6kk poika.
Jos herää nälkään, niin kannattaa lisätä päivällä annettavan ruoan määrää niin ei tule nälkä yöllä ja hoksaa ettei yöt ole syömistä varten. :)

Aamupala: prk velliä
Lounas: 1/2-1 prk lihasosetta ja Tuttelia 50-100 ml
Välipala: jogurttia 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100 ml
Päivällinen: kasvissosetta 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100ml
Iltapala: prk velliä ja päälle Tuttelia n. 100 ml

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuinkas usein teidän 6kuiset syö sit päivällä ja paljon kerrallaan??

Aamulla n. 1 dl puuroa, lounaalla vajaa pikkupurkki sosetta, päivälliseksi sama määrä sosetta ja illalla taas desi puuroa. Tissiä joka välissä ja tosiaan, yöllä niin että vaippa melkein tulvii :/

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Aamupala: prk velliä
Lounas: 1/2-1 prk lihasosetta ja Tuttelia 50-100 ml
Välipala: jogurttia 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100 ml
Päivällinen: kasvissosetta 1/2-1 prk ja Tuttelia 50-100ml
Iltapala: prk velliä ja päälle Tuttelia n. 100 ml

eli teillätuo päivittäinen maidon määrä on noin 400ml? oon kuullu et 6kuisen pitäis saada maitoa viel 600-800ml...mikähän se oikee suositus sit onkaa??

Yrittäisin lisätä ruoan määrää päivällä. 6kk on vielä pieni, eikä niitä suosituksia kannata niin tarkoin katsoa. Minä olen antanut jokaisen lapsen syödä niin paljon kuin jaksavat. Ylipainoisiksi eivät ole silti menneet. Yösyötöistä olen päässyt sitten eroon, kun nukutan vauvan kahteen heräämiseen uudelleen, ja vasta kolmannella kerralla annan maitoa. Vähitellen heräämisen väli pitenee.

Yhteistyössä