onko normaalia, että 1v9kk jättää yhtäkkiä päikkärit väliin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
ei vaan nukahda, ei..

hyvin kuitenkin jaksaa aina loppupäivän..

viikko tässä on menny ku oon käyny kävelee tajuttomia lenkkejä mut ei nukahda rattaisiin ku haluu vaa katella..

sisälle ei nukahda vaikka tuntikin ollaa siellä pyöritty..

illalla nukahtaa sit nopeesti, välillä itkun saattelemana kylläkin..

mun mielestä ton ikänen todellakin tarvii päikkärit ni oon vähä huolissani..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
1,5-vuotiaina meillä molemmat alkaneet jätellä päikkäreitä väliin...

ihanko totta?? otitko asiasta ressiä? :) mitenhän mä nyt sit teen, koitanko kuitenkin aina laittaa päikyille et jos sattuu nukahtaa vai enkö edes laita enää..

kyllä alle 2v on todella pieni jättämään päikyt pois! oonko ainut joka on sitä mieltä?? sitä vaan tarkotin et onkohan tää joku vaihe vai jäiköhän ne nyt lopullisesti pois..

Meillä oli kanssa esikoinen noin 1v10kk, kun päikkärit jäivät satunnaisesti pois. Sitä kesti muutaman viikon, sitten rupesi taas nukkumaan. Mutta ei pitkään, 2v3kk ikäisenä jäivät päikkärit kokonaan pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
1,5-vuotiaina meillä molemmat alkaneet jätellä päikkäreitä väliin...

ihanko totta?? otitko asiasta ressiä? :) mitenhän mä nyt sit teen, koitanko kuitenkin aina laittaa päikyille et jos sattuu nukahtaa vai enkö edes laita enää..

NO, riippuu ihan lapsesta. Esikoinen alkoi siitä pikkuhiljaa pudotella unia vaan enemmän ja enemmän... alta 3-vuotiaana päikkärit jäivät kokonaan pois, vaikka on päiväkodissa päivät. Kuopus on nyt reilu 2-vuotias ja parituntiset päikkärit ovat palanneet päivän vakio-ohjelmaksi.

Noita nukkumattomuus-vaiheita saattaa tulla välillä, voithan sä antaa olla nukkumatta jonkun päivän ja sit taas kokeilla. Kaverin lapsi lopetti tuossa iässä päikkärit vähäks aikaa, mut parin kuukauden kuluttua nukkuui taas ihan normaalisti joka päivä...

meillä on kaikki alkaneet 1v jälkeen jättään päikkäreitä pois. Toki yritän nukkumaan mutta ei sille mitään saa jos siellä muutaman tunnin yrityksen jälkeen vielä ollaan hereillä.. Nuorin nyt 1v 8kk ja ei nuku joka päivä päikkäreitä. Pitäis alkaa aamuisin herättämään monta tuntia aiemmin jos aikois että uni tulis ihmisten aikaan. Tuon ikäisellä vaikuttaa unet jo iltanukahtamiseen.

Meillä nukutaan yöllä sitten se 10-12 tuntia joten ei siinä enään tarvita päivällä unta jos ei uni tuu... (tää lukee ihan jossain kasvatusoppaassakin) Meillä ei myös tarvitse joka päivä lähteä minnekkään (vain eskarilainen eskariin) niin että voidaan sitten lepäillä muuten vaikka ei nukkuiskaan.

Meillä myös vajaa puolitoistavuotiaana jätti päikkärit pois, tai nukkui ne vain jos oli tosiaan väsyksissä. Ja ei tosiaan millään nukahtanut, kaikki konstit kokeiltiin...Kun meni hoitoon, sama ongelma jatkui, vaikka siellähän ne yleensä menee kuin sotilaat kaikki rivissä ja tekee mitä sanotaan...että tekee mitä muutkin. Siellä sitten lepäili jonkun aikaa kuitenkin, joskus jopa nukahti. Muuten ollut aina tosi aamuvirkku ja pirteä...hypännyt varmaan unenlahjat isovanhemmilta, jotka ei myöskään osaa nukkua. Mä olen luottanut siihen että kyllä sitten jos oikeasti väsyttää niin nukahtaa ja haluaakin lepäämään.