Onko normaalia 6- ja 3v:n käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelevä

Vieras
Eli molemmat hakkaa toisiaan, isompi vahingoittaa tahallaan pientä: esim. tönäisee liukumäessä ja pienempi tippuu ja saa pahan haavan jalkaan. Isompi ei näytä katuvan, vaikka pikkusisarus itkee, vaan isomman kasvoilla on oikein kumma "irvistys" päällä. Kun ollaan kylässä, ei mikään tehoa, vaan lapset riehuu, tekee jatkuvasti sitä mitä ei saa tehdä (esim. heittelee haarukoita toisiaan kohti).

mitä sä teet kun lapset käyttäytyvät huonosti?
Mulla kaveripiirissä muutama lapsiperhe jossa äiti valittaa vähän samaa ja kerran satuin
olemaan paikalla ku tilanne päällä.. Kaverini komensi kyllä mutta ei vienyt loppuun asti komentoa ..ilmeisesti lapsikin tuntee äitinsä käytöksen niin ei viis veisannut komentelusta..
Uhkailu lahjonta kiristys toimii..

No hui... Mun mielestä toi ei oo normaalia, vaan agressiivista.

Mun lapset kyllä tappelee, mutta jos jotain sattuu, ne on selvästi tosi pahoillaan, varsinkin isompi osaa jo olla.

normin ääripäästä, mutta mahtuu asteikolle. Pointti varmaan tuo mainittu "onko äiti/isä/mummo/tms tosissaan mun kanssa vai saanko tehdä mitä huvittaa".
kaiva sisäinen kersanttisi esiin ja näytä kuka on pomo, samalla lapsesi hyväksyen, luulisin käytöksen muuttuvan. Eihän tuo mitään ennenkuulumatonta ole...

kannattaa kyllä puuttua asiaan nyt tai se on pian myöhäistä. menetät otteen lapsiin ihan kokonaan... nyt lentää haarukat, mitkä seuraavaksi. onkohan lapset huomanneet ettet kylässä ole tosissasi kieltojen kanssa eli olet vieraskorea?
kyllä 6 vuotiaan jo pitäisi empatiaa osoittaa..

Yhteistyössä