Onko normaalia 3,5-vuotiaan käytöstä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Leikkipuistossa vaatii koko ajan että äiti seisoo vieressä, auttaa rappuset ylös, odottaa putken toisessa päässä ja hihkuu ja kannustaa ryömimään putken läpi. Lapsi komentaa äitiä huutamalla TI TI TI. Ja huutamalla älämölöä mistä ei saa selvää. Koko ajan huutaa jos äiti ei huomioi ja seiso vieressä ja kannusta. Jos äiti menee penkille istumaan ja sanoo että hienoa leiki vain, minä katson täältä niin lapsi huutaa, vetää äitiä kädestä ja rääkyy kunnes tämä tulee taas mukaan. Sitten lapsi heiluttaa kättään ja se tarkoittaa että äidin pitää laulaa. Mutta kun äiti ei halua laulaa leikkipuistossa niin lapsi heiluttaa kättään vimmatusti ja kun äiti sanoo että ei äiti nyt laula niin lapsi huutaa ja möykkää.

Jos lapsi näkee kahvimukin, vesilasin, minkä vain niin syöksyy sen luokse ja kaataa sen lattialle.

Jos tarjolla on keksejä niin lapsi ottaa yhden, haukkaa palan, asettaa pöydälle, ottaa uuden keksin ja haukkaa palan, laittaa pöydälle jne. Jos huomauttaa että syö keksi ensin loppuun ja ota vasta sitten uusi niin ei tapahdu mitään, lapsi vain jatkaa. Jos nostaa keksit pois niin huuto jatkuu... Ei koske enää käytettyihin kekseihinsä.

Juo vain vauvojen nokkamukista, "ei osaa" juoda mukista eikä pillillä.

Vaipat jalassa. Lapsi ei puhu mitään kuin sen TI TI TI (äiti)

Jos leikkipuistossa joku lapsi tulee lähelle niin tämä alkaa huutamaan ja möykkäämään tosi kovaa.

Onko tämä normaalia?
 
vierailija
Jotkut on tollasia, ne luokan vähän hitaammat. Tuskin Suomessa on vain yksi tuollainen joten en ymmärrä noita kommentteja "tämä oli jo täällä".
Se on varmaan vähän hidas tyyppi. Sitten kun puhuu niin sanojen välissäkin on pitkä tauko, kirjoittaa epäselvästi ja pitää kynästä kiinni kuin puukosta.
 
vierailija
En ymmärrä miksi ei voi vain vastata kysymykseen?
Miksi pitää jankuttaa että tälläinen oli täällä (entä sitten?) tai että se on provo.

Miksi ette vastaa vain kysymykseen??

Minun lapset ei olleet kolmevuotiaana tuollaisia. He leikkivät leikkipuistossa itsekseen tai kaveriensa/sisarusten kanssa. He puhuivat kaikki aivan sujuvasti, korvasivat vain R-kirjaimen L-kirjaimella.
Eivät vaatineet, että äiti on koko ajan vieressä. Lapset eivät pitäneet ollenkaan älämölöä vaan puhe oli selkeää.
He ymmärsivät kyllä jos sanoo ettei saa ottaa uutta keksiä ennen kuin syö edellisen ja noudattivat sitä.
Laulamisesta he eivät olleen kovin kiinnostuneita tuon ikäisenä eivätkä pyytäneet mitään äidiltä tai isältä käsimerkeillä.
Minä sanoisin että ei ole normaalia käytöstä, voisiko olla vaikka autismi? Hitaanpuoleinen lapsi joka on vielä melko vauvamainen. Ja ehkä vanhemmat kohtelevatkin häntä kuin vauvaa? Niin ei opi omatoimiseksi esim. leikkimään itsekseen.
 
vierailija
Lapsi on kehitysvammainen.
Jos et ole aiemmin nähnyt, voit lopettaa tuijottamisen ja keskity omiin asioihisi.
Meillä kehitysvammaisten vanhemmilla on ihan tarpeeksi tekemistä sen lapsen kanssa ettei tarvita enää lisäksi. siihen mitään ylimäääräisiä ihmettelijöitä.
Mene Korkeasaareen siellä voit ihmetellä lisää.
 
vierailija
Leikkipuistossa vaatii koko ajan että äiti seisoo vieressä, auttaa rappuset ylös, odottaa putken toisessa päässä ja hihkuu ja kannustaa ryömimään putken läpi. Lapsi komentaa äitiä huutamalla TI TI TI. Ja huutamalla älämölöä mistä ei saa selvää. Koko ajan huutaa jos äiti ei huomioi ja seiso vieressä ja kannusta. Jos äiti menee penkille istumaan ja sanoo että hienoa leiki vain, minä katson täältä niin lapsi huutaa, vetää äitiä kädestä ja rääkyy kunnes tämä tulee taas mukaan. Sitten lapsi heiluttaa kättään ja se tarkoittaa että äidin pitää laulaa. Mutta kun äiti ei halua laulaa leikkipuistossa niin lapsi heiluttaa kättään vimmatusti ja kun äiti sanoo että ei äiti nyt laula niin lapsi huutaa ja möykkää.

Jos lapsi näkee kahvimukin, vesilasin, minkä vain niin syöksyy sen luokse ja kaataa sen lattialle.

Jos tarjolla on keksejä niin lapsi ottaa yhden, haukkaa palan, asettaa pöydälle, ottaa uuden keksin ja haukkaa palan, laittaa pöydälle jne. Jos huomauttaa että syö keksi ensin loppuun ja ota vasta sitten uusi niin ei tapahdu mitään, lapsi vain jatkaa. Jos nostaa keksit pois niin huuto jatkuu... Ei koske enää käytettyihin kekseihinsä.

Juo vain vauvojen nokkamukista, "ei osaa" juoda mukista eikä pillillä.

Vaipat jalassa. Lapsi ei puhu mitään kuin sen TI TI TI (äiti)

Jos leikkipuistossa joku lapsi tulee lähelle niin tämä alkaa huutamaan ja möykkäämään tosi kovaa.

Onko tämä normaalia?

Mene toki kysymään, miksi lapsesi ei ole NORMAALI ja jatka apinamaista käytöstäsi jankkaamalla asiasta vähintään puolen tunnin ajan.
 
vierailija
En ymmärrä miksi ei voi vain vastata kysymykseen?
Miksi pitää jankuttaa että tälläinen oli täällä (entä sitten?) tai että se on provo.

Miksi ette vastaa vain kysymykseen??
Siksi, että olen jo pariin kertaan aikaisemmin vastannut. Selkeästi sama kirjoittaja aina, missään ei kerro, onko omasta vai jonkun toisen lapsesta kyse. Tämä samainen juttu toistuu vähän eri muodossa. Katsotaan, kuinka monta kertaa itse jaksat vastailla, ennenkuin kirjoittelet, että oli täällä jo. Oli jo monta oli jo viestiä, joten en sitä enää lisäillyt.

Sairaampia juttuja kirjoittavat ovat palailleet palstalle myöskin, eilen bongasin ja myöskin ilmoitin asiattoman viestin. Tai sitten en ole vain ollut tarpeeksi paikalla, ovat ehtineet poistella ilman, että olen lukenut.
 

Yhteistyössä