Onko normaali kuivaksiopettelun vaihe, poika 2 v 5 kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Poika tekee pissat pottaan tai pönttöön yleensä aina kun hänet pissalle vie. Hänet pitäisi kuitenkin viedä sinne puolen tunnin välein, tai muuten pissaa housuun pienen lirun. Alkkareissa on pieni läikkä monta kertaa päivässä. Onko tällainen jatkuva pissailu ihan normaalia? Välillä tiristää pottaan teelusikallisen verran ja vartin päästä saman määrän housuun. Unien jälkeen pottaan tulee kunnon pissa, muuten yleensä ei.

[QUOTE="vieras";22342838]Pyytääkö siis itse vessaan? Poika ei vissiin ole vielä kuiva? Aluksi pissa voi tulla tosi usein, mutta harvenee sitten.[/QUOTE]

Ei juurikaan pyydä itse, ilmoittaa kyllä hädästä mutta vain hetkeä ennen. Ei siis ole kuiva, heivattiin vain vaipat pois kotikäytöstä ja kokeillaan tajuaako pottailun idean pikkuhiljaa.

[QUOTE="vieras";22342858]käytätte liian usein? meillä 2v6kk pissaa isosti 3-5x/pv, eikä lirise housuun mtn[/QUOTE]

Jos en käytä usein, tekee niitä pikkulirujaan housuun. Kummallista minusta.

Minä käytin kuivaksiopettelun alkuun lapsiani tosi tiheään pissalla, max tunnin välein. Eivät osanneet pitkiin aikoihin itse sanoa hätäänsä, vaan pissat tulivat housuun ellen muistanut käyttää. Pikkuhiljaa pidensin välejä ja ennen pitkää lapset oppivat itse ilmaisemaan hädän. Minä sinuna ap käyttäisin tiheään wc.ssä , jos vaan itse jaksat.

Ihan normaalia tuo on, ei ole vielä pidättelykykyä. Heti tulee housuun mitä on rakkoon kertynyt pissaa. Lapset ei pissaa nukkuessa ollenkaan, sillä selittyy tuo että päiväunien jälkeen tulee iso pissa.

Yhteistyössä