Onko niin, että hyvin nuorena lapsia saaneelle äidille tulee jossain vaiheessa menovaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muppe

Vieras
Ja rupeavat ravaamaan baareissa yms. mitä eivät ole ennen lapsia ehtineet tehdä? Kattellut tässä muutaman tutun touhuja ja ekat vuodet ovat jaksaneet olla kotona lasten ehdoilla, mutta sitten iskenyt kriisi ja lapset unohtuneet omien menojen takia. Onhan se ok, että käy ylkona, mutta että lähes joka viikonloppu viedään sen takia pienet lapset hoitoon? yhteistä näille äideille se, että saaneet lapset reilusti alle 20v. Ei varmaan kaikille näin käy, mutta näiden tuttujen kohdalla käynyt ja muita nuoria äitejä en ees tunne, eli en yleistä vaan kysyn onko se yleistäkin tämmöinen?

Alkuperäinen kirjoittaja muppe:
Ja rupeavat ravaamaan baareissa yms. mitä eivät ole ennen lapsia ehtineet tehdä? Kattellut tässä muutaman tutun touhuja ja ekat vuodet ovat jaksaneet olla kotona lasten ehdoilla, mutta sitten iskenyt kriisi ja lapset unohtuneet omien menojen takia. Onhan se ok, että käy ylkona, mutta että lähes joka viikonloppu viedään sen takia pienet lapset hoitoon? yhteistä näille äideille se, että saaneet lapset reilusti alle 20v. Ei varmaan kaikille näin käy, mutta näiden tuttujen kohdalla käynyt ja muita nuoria äitejä en ees tunne, eli en yleistä vaan kysyn onko se yleistäkin tämmöinen?

Moikka, olen nuori äiti ja juu-u, menovaihe on tullut lasten syntymien jälkeen kun on mahasta päässyt ja huomannut kadulla miesten kiinnostavat katseet. MUTTA, se menovaihe menee ohi kun käy yhden viikonlopun maistelemassa "sinkkuelämää". Sitten jaksaa taas vuoden kotona :)

Näin on muutamalle tutulle käynyt. Ovat malttaneet muutaman kuukauden lapsen syntymän jälkeen olla kotona viikonloppuisin, mutta sitten alkanut sen sortin miesten pyöritys ja bailaaminen että oksat pois. Ovat myös nuoria, alle 20 vuotiaita.Ja sitten tunnen niitä, jotka elävät uuden nuoruuden kriiseineen siinä 25-30v iässä. Mukuloista viis.:(

Minun tuttavapiirissäni itseasiassa näiden nuorten äitien täytyy jatkuvasti todistella että pystyvät "hommaansa" eivätkä "kehtaa" pitää vapaata oikeastaan yhtään. Toki monilla sekin että nuoret isät eivät välttämättä ole myöskään niitä innokkaimpia lapsenvahteja jos äiti haluaa vaikka käväistä kaupoilla, joten äiti ja lapsi ovat yhdessä 24/7.

Ne kenelle noita menovaiheita on tullut, ovat saaneet lapsensa siinä 25-30 vuotiaina, siitä sitten muutaman vuoden kotona ja sitten räjähtää. Toki yksilöllistä niinkuin kaikki muukin.

No jaa, kyllä joillekin niin käy, itsekin tiedän sellaisia. Mä olin 19v kun sain esikon. Toinen syntyi kun olin 21v. Kävin ulkona kyllä muutaman kerran vuodessa kun olivat pieniä. Nykyään käyn ulkona varmaan joka toinen kuukausi. Ei huvita enempää vaikka mahikset olis viedä useemmin hoitoon, ja vaikka ovatkin mummolassa niin en välttis lähde baariin tms. Ei jaksa, ikä painaa |O

että teki 2 lasta vuoden sisään 20-21veenä ja sen jälkeen on ollut yhtä menoa. nyt 35v ja aika deekiksellä. Lapsensa (teinit) pörrää kartsalla ja kaltseilla vetämässä kaljaa ja liimaa jne.
Ei viihtynyt edes sitä vuotta kotona lasten kanssa. kuopus kun syntyi niin synnärillä kysyi multa otanko hoitoon...?!?

Ajattelin sitten 36-vuotiaana aloittaa ton menovaiheen. Lapsi siis silloin täysi-ikäinen. Vakavasti sanottuna: lapsi nyt 4v ja en ole IKINÄ baareissa käynyt eikä tarvetta ole, enhän edes juo.

No on ollut menovaihde päällä ainakin mun mutsilla heti kun vaan on voinut jättää mut yksin kotiin.
10 vanhana olin j
o joka viikonloppu yksin, kun vanhempien piti päästä baariin :(
Sitten kun tuli umpikännissä baarista, niin kyseli aina multa, että ethän ole vihainen äidille!!!
Ja enhän minä ollut vihainen, luulin, että se oli ihan normaalia.
Se oli ihan normaalia meidän kylällä. Vanhemmat ryypiskeli ja lapset oli yksin kotona.
Vasta nyt olen ymmärtänyt, että eihän sen niin olisi pitänyt mennä.

Sama jatkuu edelleen, että kun ottaa, niin lähes aina vetää overit :(
Ei tarvi mun lapsien katsella humalaista äitiä, EI!

Alkuperäinen kirjoittaja W-E-E:
No on ollut menovaihde päällä ainakin mun mutsilla heti kun vaan on voinut jättää mut yksin kotiin.
10 vanhana olin j
Sitten kun tuli umpikännissä baarista, niin kyseli aina multa, että ethän ole vihainen äidille!!!
Se oli ihan normaalia meidän kylällä. Vanhemmat ryypiskeli ja lapset oli yksin kotona.

minkä ikäisenä sun äiti sai sut?

no joo, kai se riippuu siitäkin onko äiti yh tai onko saanut nuorena juosta baareissa...Tiedän montaki tuttua kelel on näi käyny et on ollu nuori kun on saanu tai sit on saanu silleen EI vakisuhteeseen lapsen ja sit sitä rillutellaan baareissa ettimässä miestä jne.

Sit on vissiin meitä, jotka on saanu 23vuotiaana ensimmäisen, miehen kanssa on baarit koluttu ennen sitä ja nyt ollaan koht 30 vuotiaita ja perhe on meijän molempien pääasia tässä elämässä. Otetaan ne muutamat kotona ja ei vois kiinnostaa juosta tuola baareissa...

Yleensä menovaihe tulee ennen nelikymppisiä, mutta joskus iskee vasta yli viisikymppisenä. Näistä kriiseistä harva selviää ilman avioeroa. Keski-ikäiset tuttavani ovat todistaneet, että naiset pettävät yhtä paljon kuin miehetkin, jos nuoruus on jäänyt elämättä.

Mä sain ekan lapsen 18v ( raskaaksi tulin 17v, eli baariin en päässyt sitä ennen ) ja toisen 19v ja kolmannen sit 21v. Nyt oon yli 30, eikä mitään meno vaihettaa oo vielä, nyt neljä lasta. Kyllä joskus on kiva lähtee kavereiden kanssa istuksimaan ja jotain ottamaanki mutta en oo innokas baarissa kävijä. Eli mä odotan siis vieläki sitä meno vaihetta :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin on muutamalle tutulle käynyt. Ovat malttaneet muutaman kuukauden lapsen syntymän jälkeen olla kotona viikonloppuisin, mutta sitten alkanut sen sortin miesten pyöritys ja bailaaminen että oksat pois. Ovat myös nuoria, alle 20 vuotiaita.Ja sitten tunnen niitä, jotka elävät uuden nuoruuden kriiseineen siinä 25-30v iässä. Mukuloista viis.:(

mun äidille kävi näin kun olin 2v
sai mut 19vuotiaana,ja sitten uudestaan kun olin 15v

Alkuperäinen kirjoittaja DevilishDream:
Alkuperäinen kirjoittaja W-E-E:
10 vanhana olin j

minkä ikäisenä sun äiti sai sut?

Oli 21, kun sai mut ja 16, kun sai mun veljen.
Ollaan oltu aikas paljon keskenämme, kun mutsin piti päästä baariin.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mun äidille kävi näin kun olin 2v
sai mut 19vuotiaana,ja sitten uudestaan kun olin 15v

Siis synnytti sut uudestaan, kun olit 15-vuotias!! Aikamoinen stoori!! :O

Alkuperäinen kirjoittaja dsfadgf:
Yleensä menovaihe tulee ennen nelikymppisiä, mutta joskus iskee vasta yli viisikymppisenä. Näistä kriiseistä harva selviää ilman avioeroa. Keski-ikäiset tuttavani ovat todistaneet, että naiset pettävät yhtä paljon kuin miehetkin, jos nuoruus on jäänyt elämättä.

Tätä mä en vaan ymmärrä... Miten semmone on edes mahdollista? Ellei sit kuole ennen nuoruutta...tai sit on vangittuna jossain, tai sosiaalinen painostus ettei voi elää omalla tavallaan. Mutta näin normaalitapauksissa. Mitä se tarkoittaa, että eläis nuoruuden?

Ite en ainakaan yhtään piittaa mistään baareista ja kännäilyistä ja seikkailuista. Mulle riitti muutama kerta 16-17-vuotiaana, ottaa sitä alkomahoolia (silloinki vaan vähän) ja käydä jossain bileissä. Kyllä nytki voisin joskus lähtee jossain baarissa satunnaisesti käväseen tai mieluummin jossain muualla, mutta mieluiten eläisin tavallista perhe-elämää. Nyt en sitte elä minkäänlaista elämää ku en ole saanu sitä mitä olen halunnu.

Yhteistyössä