Onko niin, että ennen plussaa otetut influenssapiikit ja antib kuurit eivät vaikuta alkioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muistan kuulleeni useampaan kertaan, että ennen plussausta nautittu alkoholi, lääkkeet ym ei vaikuta alkioon? Pitääkö tämä paikkansa? Voiko siis ottaa sikainfluenssapiikin ennen kuin tietää olevansa raskaana ja yritys vasta menossa? Milloinkas se istukka alkoikaan toimimaan? Kiitos vastauksista

Eikös toi yks asiantuntija just kommentoinut alkoholistiäitien pakohoitoa vastaan sillä että suurimmat vahingot syntyvät jo ennen kun raskaus on huomattu eli ensimmäisillä viikoilla :(

No riippuu milloin sen testin teet. Mutta siis alkio kiinnittyy äidin verenkiertoon vasta muutaman viikon kuluttua hedelmöityksestä ja sitä ennen se elää ihan omaa elämäänsä, eikä äidin ryyppäämiset siihen vaikuta.

Minä olen joka kerta ottanut sen normi influenssa rokotteen vaikka olen ollut raskaana samaan aikaan. En ole huomannut mitään ongelmia vauvalla olevan sen jälkeen ja olen tosiaan ollut ihan viimeisilläni joka kerta kun piikin olen ottanut

Yhteistyössä