onko neuvoja

poika puree päiväkodissa muita lapsia?
oletteko muut painineet tällaisen asian kanssa ja millä saitte puremisen loppumaan?
poika on 2,5 ja puhe hieman jäljessä, ei siis ilmeisesti mitään viivettä mutta ei ole vielä ruvennut puhumaan, eli pureminen saattaa johtua siittäkin kun ei niissä joissakin tilanteissa sanoja löydy, niin hampaat löytyy kyllä...en varma ole kyllä tästä teoriasta :)
onks neuvoja???

vinkki
Kuulostaa hölmöltä, mutta itse olin joskus päiväkodissa töissä ja sielä oli lapsi joka puri kaikkia. Äiti oli neuvolasta sitten kysyny mitä tehdään ja sieltä oli saanu ohjeen, että jos ei tosiaan mikään muu auta, niin äitin pitää purra takasin.

ekan vastaajan ohje oli mun mielestä ihan oikein vaikka tuntuu varmaan aika hullulta.kokemusta on sen verran aiheesta että siskoni molemmat pojat oli jatkuvasti puremassa toisia lapsia esim.kylässä ja kun sitten siskoni muutaman kerran puraisi tapahtuneen jälkeen takaisin niin jo loppui pureminen.kauheelta se tuntuu mutta jos päädyt takaisin puremiseen niin muista että ei tietenkään kauheen kovaa saa purra mutta sen verran kuitenki että lapsesi sen tuntee,eli sen täytyy sattua kuitenkin vähän että lapsesi tietää sen sitten että miltä se tuntuu...muuten en mene lupaamaan takaisin puremisen tehoa!!...nyt joku kauhistuu tietysti!!!!?

öö...puremista ei tapahdu ihan kauheasti(eikä kotona) ja silleen aika harvakseltaan mut tietty ottaa päähän kun niin tekee.
mietin sitä että onko mun sit myöhäistä mennä enää pureen takasin kun poika tulee kotiin, tavallaan kun tilanne on varmaan selvitetty sillä hetkellä päiväkodissa. ja sit en voi hoitajiakaan pyytää pureen takas :)
kinkkinen juttu...

oiskohan mahollista lavastaa päiväkotimainen tilanne kotiin - eli joku tuttu isompi lapsi leikkii pienen kanssa ja pitää leikin tahallaan sellaisena että pieni turvautuu puremiseen ja sit tää isompi puraseekin hillitysti takas.

Isomman pitäs kyl olla sit nii paljo isompi et ymmärtää mikä on homman nimi, uskoisin et esim 10-vuotias ois sopiva.
Isompi laps vois sit olla isosisko/veli, serkku tai läheisen tuttavaperheen lapsi

keittiöfilosofi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.09.2004 klo 07:52 minä kirjoitti:
poika puree päiväkodissa muita lapsia?
oletteko muut painineet tällaisen asian kanssa ja millä saitte puremisen loppumaan?
poika on 2,5 ja puhe hieman jäljessä, ei siis ilmeisesti mitään viivettä mutta ei ole vielä ruvennut puhumaan, eli pureminen saattaa johtua siittäkin kun ei niissä joissakin tilanteissa sanoja löydy, niin hampaat löytyy kyllä...en varma ole kyllä tästä teoriasta :)
onks neuvoja???
Tuntuu melkein noiden neuvojen jälkeen että täällä on koirakoulu menossa. Kyllä 2,5 vuotiaalle voi selittää että pureminen sattuu eikä niin saa tehdä. Vaikke sen ikäinen vielä itse puhu hyvin niin ymmärtää kyllä. En todellakaan lähtisi puremaan lasta . Huh huh.
Puhetta on opittava ymmärtämään jatkossakin ,joten nyt vaan kärsivällisyyttä peliin ja selittämään miksi pureminen on väärin.

Yhteistyössä