Onko nämä arvot normaalit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 43 vuotias nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24982510]Paastosokeri huitelee esidiabeteksen nurkilla, vaikka sinulle sanotaankin että se on normaali.[/QUOTE]

Prediabeetikolla paastosokerin pitää olla yli 6.0.

[QUOTE="nanna84";24982524]Prediabeetikolla paastosokerin pitää olla yli 6.0.[/QUOTE]
Riippuu minkä maan kriteerejä käytetään, mutta sanoinkin huitelee nurkilla. Tuo arvo ei ole enää missään tapauksessa hyvä ja kertoo tulevaisuudesta diabeteksensairastumisriskin suhteen. Eli jotakin pitää tehdä.

joku näistä aiheuttaa sen että kilot ei tipu ei sitten millään ?
Periaatteessa kyllä. TSH (jonka pitäisi olla matala) on periaatteessa korkeahko (viitearvojen yläosassa), mutta T4V taas hyvinkin viitearvojen yläosassa (mikä on hyvä asia). Itse pyytäisin vielä T3V:n mittausta, että näkee miten nelonen muuntuu täksi ja onko esim. aivolisäkeperäistä vajaatoimintaa. Terveyskeskuksessa eivät välttämättä mittaa, mutta yksityisellä saisit tämän tutkimuksen. Sinullekin voi suositella kilpirauhas.infoa, niin saisit paremmin tietoa ja löydettyä oikeita lääkäreitä ym.

[QUOTE="vieras";24982622]Periaatteessa kyllä. TSH (jonka pitäisi olla matala) on periaatteessa korkeahko (viitearvojen yläosassa), mutta T4V taas hyvinkin viitearvojen yläosassa (mikä on hyvä asia). Itse pyytäisin vielä T3V:n mittausta, että näkee miten nelonen muuntuu täksi ja onko esim. aivolisäkeperäistä vajaatoimintaa. Terveyskeskuksessa eivät välttämättä mittaa, mutta yksityisellä saisit tämän tutkimuksen. Sinullekin voi suositella kilpirauhas.infoa, niin saisit paremmin tietoa ja löydettyä oikeita lääkäreitä ym.[/QUOTE]
Ja kannattaa hakea aktiivisesti apua itse, koska piilevällä vajaatoiminnalla voi olla tosi pahoja terveysvaikutuksia.

[QUOTE="vieras";24982622]Periaatteessa kyllä. TSH (jonka pitäisi olla matala) on periaatteessa korkeahko (viitearvojen yläosassa), mutta T4V taas hyvinkin viitearvojen yläosassa (mikä on hyvä asia). Itse pyytäisin vielä T3V:n mittausta, että näkee miten nelonen muuntuu täksi ja onko esim. aivolisäkeperäistä vajaatoimintaa. Terveyskeskuksessa eivät välttämättä mittaa, mutta yksityisellä saisit tämän tutkimuksen. Sinullekin voi suositella kilpirauhas.infoa, niin saisit paremmin tietoa ja löydettyä oikeita lääkäreitä ym.[/QUOTE]

T4V arvo viitearvojen yläosassa? On 0,019nmol/l ??

[QUOTE="Noo";24982602]Jos tuo viimeisin arvo on tosissaan 19pmol, se on viitearvoihin nähden aivan pielessä.[/QUOTE]

kopsaan suoraan paperista joka on mulla koneella ja se on näin

S -T4-V = 19 pmol/l

Kun Tsh on matala ja T4v on korkea niin silloin ihmisellä pitäisi olla erinomainen olo. Paastosokerin yläraja on 6.0, eli arvosi on ok.

Nämä on ok.
Ap:n TSH ei ole matala, T4V on toki ylärajoilla, mutta se ei vielä kerro mitään, kun T3V:tä ei tiedetä. Ja paastosokeri on korkeahko.

Mutta hyvä esimerkki toki siitä että perusterveydenhuollossa ei osata ajatella kovin syvällisiä (edes lääkärit). Todellinen ammattitaito on muualla.