Onko näitä mammoja oikeasti olemassa? Sanokaa, ettei ole! Ei hyvää päivää

  • Viestiketjun aloittaja Keripertti
  • Ensimmäinen viesti
Keripertti
Onko näitä ihmisiä oikeasti olemassa? Vai ovatko vain palstahaamuja?
Jos on totta, niin todella sääli. On ihan hirveän kurjaa, että joku oikeasti joutuu elää itsensä ja näiden ajatusten kanssa. Uskon, että taustalla on jotakin, mitä ei ole koskaan saanut käydä läpi tms.

"Alle 20.000 auto ei sovellu lasten kuljettamiseen"
"Lapsia tulisi kasvattaa vain omakotitalossa"
" alle 150eurolla ei saa kunnon haalaria"
"vain kalliit merkkivaatteet ovat laadukkaita"
"lapsi ei saa riittävästi elämyksi ja kokemuksia, ellei minimissään viedä kaksi kertaa vuodessa ulkomaille"

Näitähän riittäisi lisääkin.
 
[QUOTE="mä vaan";28895488]Taikka sit vaan jollain on rahaa...toisin kuinteillä![/QUOTE]

Ei se ole tässä pointti. Meillä on kumpikin auto maksanut yli 20.000. Silti tiedän, että turvallisen ja laadukkaan auton saa kymppitonnilla. Kuten edelliseen ketjuun joku jo linkittelikin turvallisia autoja, joiden hinta reilusti alle 20.000. Vuosimalli ja hinta kun eivät aina kulje käsikädessä turvallisuuden ja laadun kanssa.

Minä ostan lapselle aika kalliita vaatteita. Silti olen esim. sitä mieltä, että lindexin vaatteet ovat ainakin meidän käytössä pitäneet laatunsa paremmin, kuin esim. småfolk, gant tms. Olen myös todennut Puman hupparit laadukkaimmiksi, kuin peakin.

Harrastin kalliita haalareita, kunnes totesin lassietecin olevan kulutusta kestävämpi ja vedenpitävämpi, kuin mikään muu haalari. Nyt poika on jo koulussa ja ulkoiluvaatteet ostetaan pääasiassa urheilukaupoista.

Me tykkäämme matkustaa. Silti tiedosta, että ulkomaanmatkailusta ei sinänsä ole isompaa hyötyä esim. 5-vuotiaalle.

Eli se pointti nyt ei ollut tässä ihan se, mitä sinä hait.
 
Ihmisillä on useinkin hassuja mielipiteitä, jotka eivät meinaa sopia omaan arvomaailmaan. Yleensä sitä vaan tosielämässä etsiytyy niiden seuraan, jotka ajattelevat kutakuinkin (omasta mielestä) fiksusti.
Tiedostan ihmisten erilaisuuden, mutta silti palstaa lukiessa oon usein ihan ihmeissäni.Olkoonkin provoja, niin oon ihan ihmeissäni, että jonkun mielikuvitus edes riittää moiseen!

Minun mielestä turvallisinta on olla ostamatta autoa ollenkaan ja tyhmyyttä ostaa ylipäätään uusia vaatteita ,lapsille tai kenellekään. :D
 
"vieras"
Ei se ole tässä pointti. Meillä on kumpikin auto maksanut yli 20.000. Silti tiedän, että turvallisen ja laadukkaan auton saa kymppitonnilla. Kuten edelliseen ketjuun joku jo linkittelikin turvallisia autoja, joiden hinta reilusti alle 20.000. Vuosimalli ja hinta kun eivät aina kulje käsikädessä turvallisuuden ja laadun kanssa.

Minä ostan lapselle aika kalliita vaatteita. Silti olen esim. sitä mieltä, että lindexin vaatteet ovat ainakin meidän käytössä pitäneet laatunsa paremmin, kuin esim. småfolk, gant tms. Olen myös todennut Puman hupparit laadukkaimmiksi, kuin peakin.

Harrastin kalliita haalareita, kunnes totesin lassietecin olevan kulutusta kestävämpi ja vedenpitävämpi, kuin mikään muu haalari. Nyt poika on jo koulussa ja ulkoiluvaatteet ostetaan pääasiassa urheilukaupoista.

Me tykkäämme matkustaa. Silti tiedosta, että ulkomaanmatkailusta ei sinänsä ole isompaa hyötyä esim. 5-vuotiaalle.

Eli se pointti nyt ei ollut tässä ihan se, mitä sinä hait.
No, sinä teet asiat noin ja se on varmasti ok, mutta asiat voi tehdä myös toisella tapaa ja sekin on yhtä ok.
 
"vieras"
Ihmisillä on useinkin hassuja mielipiteitä, jotka eivät meinaa sopia omaan arvomaailmaan. Yleensä sitä vaan tosielämässä etsiytyy niiden seuraan, jotka ajattelevat kutakuinkin (omasta mielestä) fiksusti.
Tiedostan ihmisten erilaisuuden, mutta silti palstaa lukiessa oon usein ihan ihmeissäni.Olkoonkin provoja, niin oon ihan ihmeissäni, että jonkun mielikuvitus edes riittää moiseen!

Minun mielestä turvallisinta on olla ostamatta autoa ollenkaan ja tyhmyyttä ostaa ylipäätään uusia vaatteita ,lapsille tai kenellekään. :D
Tyhmää olisi antaa lapsen kulkea ilman vaatteita. Itse kiertelen kirpputoreja ahkerasti, mutta pojille tuntuu olevan kehnosti mitään tarjolla. Pakon edessä siis vanhin poikani saa vaatteet uutena jonka jälkeen ne kierrätän pikkuveljelle.
 
Täällä joskus jossain ketjussa joku sanoi (joo, tosi selkeästi ilmaistu :D ) että palstamamman mielestä on edesvastuutonta ja täysin epäkelpo vanhemmaksi, jos ei autoon osta sitä testivoittajaistuinta. Että sithän on sama kuin heittäis lapsensa katolta alas. Tai jotenkin niin. Ja mulle tuli heti mieleen yks mun tuttava. Niillä on kaikki aina testivoittajia. Ja kaiken pitää olla aina jonkun tutkijan perustelemaa. Että on niitä.
 
määää
Kateelisen höpinää. Eikös se ole luonnollista, että jos on rahaa käyttää, niin sitä käytetään vähän kalliinpiinkin ostoksiin. Hautaan emme mukaan mitään saa. Minusta jokainen kuluttaa niinkuin itselle sopii ja mihin on varaa, eikä se tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa.
 
yeah
"Alle 20.000 auto ei sovellu lasten kuljettamiseen"
"Lapsia tulisi kasvattaa vain omakotitalossa"
" alle 150eurolla ei saa kunnon haalaria"
"vain kalliit merkkivaatteet ovat laadukkaita"
"lapsi ei saa riittävästi elämyksi ja kokemuksia, ellei minimissään viedä kaksi kertaa vuodessa ulkomaille"
Meillä on käytännössä noin että autot nyt vain on aina yli 20000 euron arvoisia ja asumme omakotitalossa. Haalarit ovat ehkä 100+ euroa aina ja merkkivaatteita käytetään koska ovat usein hyvännäköisia ja laadukkaitakin. Käydään n. 3 kertaa vuodessa ulkomailla. Velaksi ei osteta mitään paitsi asuntolainaa on vähän jäljellä.

En kuitenkaan ikinä hauku tai kritisoi jos joku haluaa elää aivan päinvastaisella tavalla. Mutta tuntuu olevan "hyväksyttyä" kritisoida tai arvostella jos jollakin on kallis auto, merkkivaatteita tai reissataan vain ulkomailla.
 
"vieras"
On heitä, mutta eivät mun havaintojeni perusteella ole edeskovin varakkaita. Niillä oikeasti rikkailla ei ole tarvetta pönkittää itteään tuollai.
Onko se sitten aina itsensä pönkittämistä jos asiat ovat niin kuin aloittaja ne listasi. Ikäänkuin ei ole hyväksyttävää käyttää rahaa jos sitä on. Toki muiden ihmisten alentaminen ei ole ikinä okei.
 
"jaaha"
Ei se ole tässä pointti. Meillä on kumpikin auto maksanut yli 20.000. Silti tiedän, että turvallisen ja laadukkaan auton saa kymppitonnilla. Kuten edelliseen ketjuun joku jo linkittelikin turvallisia autoja, joiden hinta reilusti alle 20.000. Vuosimalli ja hinta kun eivät aina kulje käsikädessä turvallisuuden ja laadun kanssa.

Minä ostan lapselle aika kalliita vaatteita. Silti olen esim. sitä mieltä, että lindexin vaatteet ovat ainakin meidän käytössä pitäneet laatunsa paremmin, kuin esim. småfolk, gant tms. Olen myös todennut Puman hupparit laadukkaimmiksi, kuin peakin.

Harrastin kalliita haalareita, kunnes totesin lassietecin olevan kulutusta kestävämpi ja vedenpitävämpi, kuin mikään muu haalari. Nyt poika on jo koulussa ja ulkoiluvaatteet ostetaan pääasiassa urheilukaupoista.

Me tykkäämme matkustaa. Silti tiedosta, että ulkomaanmatkailusta ei sinänsä ole isompaa hyötyä esim. 5-vuotiaalle.

Eli se pointti nyt ei ollut tässä ihan se, mitä sinä hait.
No vatkaa sä kertomuksineen hanskaan!
 
[QUOTE="vieras";28895658]Onko se sitten aina itsensä pönkittämistä jos asiat ovat niin kuin aloittaja ne listasi. Ikäänkuin ei ole hyväksyttävää käyttää rahaa jos sitä on. Toki muiden ihmisten alentaminen ei ole ikinä okei.[/QUOTE]

On ok ostaa vaikka sadan tonnin auto ja pukealapset räätälöityihin merkkivaatteisiin, mutta on harhaista nouveau riche-menoa jotenkin julistaa rahojaan tai peräti sanoa, että muut eivät ole hyviä vanhempia koska ostokset ovat erilaisia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28895592]No, sinä teet asiat noin ja se on varmasti ok, mutta asiat voi tehdä myös toisella tapaa ja sekin on yhtä ok.[/QUOTE]

Öh? Varmaan voi tehdä, mutta ei voi määräillä eikä olettaa, että se oma tapansa olisi ainoa oikea. Kuten nyt että auton tai haalarin tarttee olla tietyn hintainen, jotta se olisi hyvä. Etenkin kun jokainen tietää, ettei kaikille ole varaa kalliisiin hankintoihin.
 
[QUOTE="vieras";28895606]Tyhmää olisi antaa lapsen kulkea ilman vaatteita. Itse kiertelen kirpputoreja ahkerasti, mutta pojille tuntuu olevan kehnosti mitään tarjolla. Pakon edessä siis vanhin poikani saa vaatteet uutena jonka jälkeen ne kierrätän pikkuveljelle.[/QUOTE]

Ei nyt alasti sentään :D Nettikirppikset, fb, jne.. Hyvin löytyy. Tosin vaivaa toki joutuu näkemään.
 
"vieras"
Meillä on käytännössä noin että autot nyt vain on aina yli 20000 euron arvoisia ja asumme omakotitalossa.
Joo mutta kyse oli siis käsittääkseni auton turvallisuudesta eli ei se auton turvallisuus nyt kuitenkaan hinnasta kiinni ole vaan ihan jostain muista asioista. Mieti kun joku karauttaa uudella pikku kirpullansa rekan kanssa yhteen ja joku sitten sillä vankalla vanhemmalla volvollaan, niin voit vaan arvata kummassa käy pahemmin.
 
"vieras"
On ok ostaa vaikka sadan tonnin auto ja pukealapset räätälöityihin merkkivaatteisiin, mutta on harhaista nouveau riche-menoa jotenkin julistaa rahojaan tai peräti sanoa, että muut eivät ole hyviä vanhempia koska ostokset ovat erilaisia.
Tuntuu vain olevan melko lailla hyväksyttävää tässä yhteiskunnassa jos "köyhät" arvostelevat "rikkaita". Päinvastaisessa tilanteessa haukuttaisiin heti öykkäriksi.
 
Ne rikkaammat äidit, joita tunnen, eivät ole tuollaisia. Sen sijaan muutaman tiedän ajattelevan, että vain paras on kyllin hyvää heidän lapsilleen ja paras on yleensä se kallein. Ja nämä ovat molemmat lähihoitajia ammatiltaan ja miehensäkin ihan perusduunareita.

Suurin osa on kuitenkin ihan tavallisia äitejä ajatuksiltaan. Onneksi.
 
Ken guru
"Alle 20.000 auto ei sovellu lasten kuljettamiseen"
- Soveltuu, mutta lapsen kanssa mieluiten auto joka ei hajoa ja jätä tienpäälle.

"Lapsia tulisi kasvattaa vain omakotitalossa"
- Ei tule, mutta mun mielestä ok talo on usein mukavin asuintapa kunhan lähistöllä asuu muitakin lapsia. Jotkut kerrostaloalueet eivät ole hyviä lapsiperheelle. Sellaiset joissa asuu pajon spurguja ja puolispurguja, sekä näitä sossuperheitä joissa lapsia ei kasvateta.

" alle 150eurolla ei saa kunnon haalaria"
- Saa kun ostaa alesta.

"vain kalliit merkkivaatteet ovat laadukkaita"
- Pitää yleensä paikkansa. Enimmäkseen siis näin.

"lapsi ei saa riittävästi elämyksi ja kokemuksia, ellei minimissään viedä kaksi kertaa vuodessa ulkomaille"
- Saa, mutta matkustelu kyllä opettaa ja avartaa. Pyrin tarjoamaan lapsilleni muutakin nähtävää kuin kotinurkat.
 
Täällä joskus jossain ketjussa joku sanoi (joo, tosi selkeästi ilmaistu :D ) että palstamamman mielestä on edesvastuutonta ja täysin epäkelpo vanhemmaksi, jos ei autoon osta sitä testivoittajaistuinta. Että sithän on sama kuin heittäis lapsensa katolta alas. Tai jotenkin niin. Ja mulle tuli heti mieleen yks mun tuttava. Niillä on kaikki aina testivoittajia. Ja kaiken pitää olla aina jonkun tutkijan perustelemaa. Että on niitä.
No mun testivoittajaistuin ei ollut läheskään se kallein. Olin tyytyväinen kun sain todennäköisesti turvallisen istuimen alle puoleen hintaan siitä mitä kalleimmat vastaavat maksoivat. Tää on mun mielestä nyt ihan eri asiaa. On meitä turvallisuushörhöjä ja sitten niitä jotka maksaa merkistä (turvallisuus lienee silloin ihan ykshailee). Esim. jotkut Gantin vaatteet näen hyvin epäkäytännöllisenä päiväkoti-ikeiselle.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja määää;28895615:
Kateelisen höpinää. Eikös se ole luonnollista, että jos on rahaa käyttää, niin sitä käytetään vähän kalliinpiinkin ostoksiin. Hautaan emme mukaan mitään saa. Minusta jokainen kuluttaa niinkuin itselle sopii ja mihin on varaa, eikä se tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa.
Ei ap:n pointti tainnut olla se, että onko väärin kuluttaa vai ei? Tietysti, jos on rahaa, niin sitä kuuluu kuluttaa. Se on oikeus ja kohtuus.
Kyse on varmaan henkilöistä joiden mielestä millään vähemmällä ei voi pärjätä? Eikö?
 
[QUOTE="vieras";28895658]Onko se sitten aina itsensä pönkittämistä jos asiat ovat niin kuin aloittaja ne listasi. Ikäänkuin ei ole hyväksyttävää käyttää rahaa jos sitä on. Toki muiden ihmisten alentaminen ei ole ikinä okei.[/QUOTE]

Ei ole itsensä pönkittämistä. Sen vain huomaa ihmisestä, että onko tämä statuksien perään vai eikö ole. Yleensä tavallinen ihminen on enemmän kuin oikeasti varakas, se jotankin paistaa läpi.
 

Yhteistyössä