Onko näin, että vain ANSIOtyössä käyvä voi olla TYÖTELIÄS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Täällä kun niin moni tuntuu ajattelevan. Siis itse ainakin olen aina tuntenut monia TYÖTELIÄITÄ KOTIÄITEJÄ(kin)! Mielestäni työteliäs kuvaa LUONNETTA, eikä mitään palkkapussia.
Työssäkäyvä ei ole mielestäni yhtä kuin työteliäs.
Kuka tahansa voi olla työteliäs! Vaikka muurahainen tuolla pihalla. :snotty:

...ja taas päinvastoin, kuka tahansa voi olla saamaton nahjus! Sekin, joka siellä työssä kulkee ja palkkaa nostaa.

Mielestäni työteliäs tarkoittaa sanana sitä, että puuhaa paljon ja koko ajan on jotain meneillään - sinänsä ihan sama tekeekö sitä kotona vai töissä. Työteliäisyys on enemmän mun mielestä luonnetta kuvaava sana, ehkä juuri ap:n mainitseman "saamattoman nahjuksen" vastakohta, eikä sillä ole mitään tekemistä palkkapussin kanssa. Sekä työelämässä että kotona on työteliäitä ihmisiä, jotka saavat paljon aikaiseksi. Samoin saamattomia nahjuksia löytyy sekä töistä että kotoa, työelämässä sellaiset repivät kollegoidensa hermoja riekaleiksi...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurora:
Mielestäni työteliäs tarkoittaa sanana sitä, että puuhaa paljon ja koko ajan on jotain meneillään - sinänsä ihan sama tekeekö sitä kotona vai töissä. Työteliäisyys on enemmän mun mielestä luonnetta kuvaava sana, ehkä juuri ap:n mainitseman "saamattoman nahjuksen" vastakohta, eikä sillä ole mitään tekemistä palkkapussin kanssa. Sekä työelämässä että kotona on työteliäitä ihmisiä, jotka saavat paljon aikaiseksi. Samoin saamattomia nahjuksia löytyy sekä töistä että kotoa, työelämässä sellaiset repivät kollegoidensa hermoja riekaleiksi...

Tismalleen näin!!!! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta kuinka voi olla työteliäästi suunnittelemassa työhön menoa ja kuitenkin niin saamaton nahjus, ettei saa aikaiseksi hakea töitä?

Jaa-a... Pelkkä suunnittelu ei kuitenkaan ole sitä työteliäisyyttä - voihan sitä mukamas työteliäästi koko päivän maata sohvalla ja suunnitella, mutta sitten ei kuitenkaan saa mitään aikaiseksi ;) Eli on saamaton nahjus.

Yhteistyössä