• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Onko nää sopimukset nykypäivää? Siis lapsisopimukset!

  • Viestiketjun aloittaja siis häh.
  • Ensimmäinen viesti
siis häh.
Mun tuttavapiirissä on kaksi tyyppiä jotka kummatkin ovat tehneet sopimukset miestensä kanssa.
Tyyppi A halusi talon, mutta ei lasta mies halusi toisinpäin. Tekivät sopimuksen että jos ostetaan talo tehdään myös lapsi. Nainen rakastaa taloaan ja mies lastaan.

Tyyppi B halusi lapsen ja lupasi miehelleen joka ei ikinä olisi halunnut lapsia, ettei miehen tarvitse ikinä hoitaa lasta. :eek:

Niin ja sitten kuulin perhekahvilassa kuinka yksi äiti valitteli kun ei ole varaa neljänteen lapseen. Hänen mies oli alunperin halunnut 2 lasta ja kun vaimo taas kuumeili oli mies ehdottanut että vaimo saa vielä yhden-kaksi lasta jos miehen ei tarvitse laittaa rahaa kiinni näihin "ylimääräisiin" lapsiin. Eli nainen elättää kaksi nuorimmaista lasta, mutta kotihoidontuella hän ei pysty sitä neljättä tekemään ja elättämään. :eek:

Meillä ei ole miehen kanssa mitään sopimuksia ja siksi nämä sopimukset tuntuvat hassuille.

Onko teillä sopimuksia ja jos on niin millaisia?
 
Itse olen toivonut "iltatähteä" jo monta vuotta. Neljä vuotta sitten sain koiran, jollen enää jankuta lapsesta ;)
Meillä on siis kolme lasta, ja tuo miehen heitto oli läppä. Toivon sitä iltatähteä mieheltä vieläkin silloin tällöin.
 
v
Tuo B kuulostaa tutulta tai no tuttavan mies halusi pari lasta, nyt heillä on 4 ja siis sopimus että äiti hoitaa lapset. Ja samoin tuo tekstin loppu kuulosti osin tutulta. Tämä sama edellä mainittu äiti elättää lapset, ostaa kodinhoidontuella lapsille mitä pystyy. Mieheltä ei kehtaa lainata/pyytää rahaa, koska on sovittu että hän ostaa.

En itse voi ymmärtää!!
 
Mäkin olen jossain kuullut tällaisesta sopimuksesta, että nainen halusi vielä lapsen mutta mies ei, sopivat tekevänsä lapsen, mutta mies ei hoida sitä lainkaan, ei herää yöllä, ei vaihda vaippoja jne. En tiedä miten sitten isompana ajattelivat...
 
mie tiiän tapauksen jossa nainen teki lapsen puhtaasti siksi että mies halusi sen ja lupasi ns.aineellista hyvää "palkkioksi", kuten myös lupauksen siitä että tämän äidin ei tarvitse vauvaa hoitaa. eikä hän hoitanutkaan, mies heräsi yösyötöille heti synnäriltä lähtien.
 

Yhteistyössä