Onko nää rikkaruohoja ja pari muuta kysymystä kasveista (kuvat on)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä inhoan tätä angervoa
7401.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Ootko enne laittanut tänne kuvia pihastasi? Oon nimittäin jollekin joskus sanonut, miten näyttää ihan meidän pihalta - ja taas näyttää :D.

Talon väri sama. Talon materiaali sama. Samassa kohtaa kukkapenkki. Kukkapenkissä jopa samaa kasvia (tuo violetti). Samanlainen aita. Samanvärinen aita.

Mutta viimeeksi kai tultiin siihen lopputulokseen, että ei asuttu samassa paikassa - jos sama olet :D.

Olen joo, eikä asuta Vantaalla...eikös se se ollu :D

Joo :D. Tuntuu vaan niin oudolta, kun kaikki täsmää :D.

Mä olen itse laittanut tuon kukkapenkin, ei siis ollut siinä ennen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voit istuttaa itsellesi pionin syksyllä. Netistä löytyy hyviä neuvoja. Googletat vaan.

Ei, kun Pioni on ruma...mä vähän niinkun säälistä sen säästin. Istutan jotain muuta tilalle :)

Minusta pioni on kaunis. Meillä on tälläinen pioni
50202.jpg

Yäk...mammakukka. Mä voin ottaa tuommosen sitten kun ikää on 50+ B)

Koska muuten ruusujen kuuluu kukkia? Mulla ei oo vielä edes nuppuja, mutta siistinnäköiset lehdet on?!?

Riippuu lajikkeesta. Mulla ruusut kukkii jo, siis ne jotka selvis viime talvesta. Jos ne on jaloruusuja, voi olla, että jalostusosa ei ole lähtenyt kasvuun, vaan lehdet ovat juuresta kasvavia kukkimattomia oksia. Näissä on kullä usein vähän erinäköiset lehdet kuin jaloruusussa. Eikö siis näy vielä yhtään nuppuja?

Alkuperäinen kirjoittaja ano:
Koska muuten ruusujen kuuluu kukkia? Mulla ei oo vielä edes nuppuja, mutta siistinnäköiset lehdet on?!?

Riippuu lajikkeesta. Mulla ruusut kukkii jo, siis ne jotka selvis viime talvesta. Jos ne on jaloruusuja, voi olla, että jalostusosa ei ole lähtenyt kasvuun, vaan lehdet ovat juuresta kasvavia kukkimattomia oksia. Näissä on kullä usein vähän erinäköiset lehdet kuin jaloruusussa. Eikö siis näy vielä yhtään nuppuja?

Ei mun mielestä...siinä luki kai ryhmäruusu ja joku nimi...en muista enää.

Pionisi taitaa olla isotöyhtöangervo.

http://puutarha.net/index.asp?s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=470

Viininpunaiset ketunleivän malliset kukat ovat jotain onnenapila (=käenkaali) lajiketta. Meillä on samanlaista. Kukkiin kauniisti keltaisin kukin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Sorry, tuli väärä linkki. Siis tässä on isotöyhtöangervo.

http://puutarha.net/index.asp?s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=76

Todella upea ja näyttävä kasvi, eikä todellakaan kannata hävittää sitä

Paitsi että chefin piha on nenäliinan kokoinen. En usko että kasvi pääsisi oikeuksiinsa. Ja pian olisi takapihan ainoa kasvi tuo angervo.

Mutta älä tuhoa sitä, lahjoita se isompaan pihaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Sorry, tuli väärä linkki. Siis tässä on isotöyhtöangervo.

http://puutarha.net/index.asp?s=/suorakanava/kasvikortti.asp?id=76

Todella upea ja näyttävä kasvi, eikä todellakaan kannata hävittää sitä

Paitsi että chefin piha on nenäliinan kokoinen. En usko että kasvi pääsisi oikeuksiinsa. Ja pian olisi takapihan ainoa kasvi tuo angervo.

Mutta älä tuhoa sitä, lahjoita se isompaan pihaan.

Mä nappasin sen tuolta ylös...täällä on valitettavasti kaikilla mihipiha, jotta en mä oikeen tiedä minne saisin tuon menemään.

Ei teistä kukaan sattuis asuun lähistöllä...jos vaikka huomenna joku haluais tulla kahvilla ja lähteä meiltä sitten pois puska kädessä?

Jä tätä ei voi nyt moderoida, koska tää ei oo lahjoitusilmo, vaan tää on kahvikutsu :saint:

Kannattaa laittaa kirjanmerkkeihin
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/kasvit
Sieltä voi hakea kasveja. Vesiheinää näyttäisi olevan monessa kuvassa, mikä on rikkaruoho.

Yhteistyössä