Onko mun mies ihan surkea tunneasioissa(2. lapsen yrityksestä..)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Saatiin aikaiseksi lopulta järkyttävä riita :( . Tulevassa kierrossa oli tarkoitus alkaa yrittää toista lasta (sovittu aiemmin miehen kanssa). Kun otin tänään asian puheeksi, alkoi mies vitsailemaan ensin inhottavasti.. "ai kakkosprojekti.. no kyllä mä kakkoseen voin sitä laittaa". No, ei siinä vielä mitään, mutta sitten myöhemmin sanoi, että ei vielä haluakaan. Sanoin miehelle, että totta kai hänen sanansa nyt ratkaisee, koska molempien on haluttava lasta.

No kuitenkin olin pettynyt ja tuli paha mieli, koska olin tätä odottanut niin paljon ja kauan. Elikkä siis menin hiljaiseksi ja vetäydyin omiin oloihin. Sen sijaan, että mies olisi yrittänyt jotain keskustella tai kysyä tai piristää, hän sitten tiuskaisi, että "älä sä kiukuttele mulle siitä asiasta".

Tästä seurasi mehevä riita, jossa ei ymmärretty toisiamme ollenkaan. Kummassa vika?

No, ilmiselvästi asiasta ei ollut puhuttu riittävästi yhteisellä kielellä. Anna sitä kakkosta miehelle niin rauhottuu, käske meneen pesulle ja sitten teette vauvan. Helppoa kuin heinänteko.

No tottakai susta tuntuu pahalta! Ja etenkin kun tuollaset SUURET asiat eivät ole mitään "no emmä haluukkaa viel, älä kiukuttele" juttuja. Ymmärrän täysin turhautumisesti :hug:

Miksi parisuhteissa ja yleensäkin ihmissuhteiden riitatilanteissa etsitään aina syyllistä? Useimmiten se vika kun on molemmissa ja tärkeämpää olisi selvittää riidan aiheuttanut arka asia kuin etsiä syyllisiä.

Ja tottakai olet pettynyt ja saatkin olla.
Miehet kun vain sattuvat olemaan välillä semmoisia puupökkelöitä jotka eivät ymmärrä avata suutaan ajoissa asioista ja sitten kun se suu avataan niin tilanne räjähtää käsiin koska se suukki avattiin niin myöhään. Siinä on kierteen ainekset valmiina.

Aikaa ja kärsivällisyyttä!

Mutta ota hyvä nainen nyt se mies lähelle ja keskustelkaa.
Miksi hän ei halua vielä toista lasta vai haluaako ollenkaan? Aihe on varmasti miehellekkin arka ja vaikea aloittaa keskustelua kun tietää asian olevan todella tärkeä toiselle ja itse ei pystykään sitä tarvetta täyttämään fyysisesti koska emotionaalisesti on joku juttu vinksallaan. Puhukaa.

On se sinun miehesi aika surkea jos totta puhutaan. Kamalaa settiä. Voin ymmärtää juuri tuollaisen miehisen tavan vähätellä ja laittaa leikiksi, siis käsitän että miehet monesti ovat tuollaisia (ja joskus naisetkin). Mutta ei sitä silti pidä sietää. Tosi on, että yhdessä teidän täytyy puhua nuo asiat ja sinunkin ilmeisesti täytyy miehelle vääntää rautalangasta kuinka tärkeä ja vakava tuo asia on, ja kuinka kovasti tuollainen suhtautuminen loukkaa.

Jos kuitenkin sitä syyllistä haetaan, niin kyllä se mies on sen anteeksipyynnön velkaa. En varmasti pystyisi itse edes aloittamaan tämän asian purkamista, jos mies ei osaisi ensin pyytää anteeksi todella tökeröä käytöstään. Puolikkaillakin aivoilla tajuaa että mies on käyttäytynyt todella penikkamaisesti, vaikka varmasti hänenkin käytöksensä takana jotain syitä on, eikä pelkkää "vittumaisuuttaan" ollut tuollainen.

Yhteistyössä