Onko mun miehellä sokeritauti vai mikä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

UniQuePopPy

Tunnettu jäsen
18.04.2012
2 289
128
63
Useimmin on väsynyt mitä olisi pirteä... Mutta nämä tietyt päivät mua ärsyttää, kun ei tiedä mikä on...
Eilen iltana ukko söi suklaalevyn, pienen karkkipussin ja vissiin tuota mun kuivakakkuakin... Seuraavat aamut on sitten ihan yhtä uupumusta! Nukahtelee istuvilleen, eikä pysy hereillä kirveelläkään! Sen olen pistänyt vain merkille, että aina kun mättää illalla niin jo on aamullakin niin nuutunut ku mikäkin! Minua tuppaa tuo ärsyttämään, kun ei tiedä mikä tuota väsyttää ja jos onkin jokin sairaus, tuli mieleen sokeritauti tai jokin...? Ei mua ainakaan pistä noin kauheesti väsyttämään herkut :O Mutta en kyllä noin paljoa ikinä syökkään...
Tänä aamuna mun piti saada nukkua vähän myöhempään, mutta paskat siitä tullut mitään, kun sai toinen silmä auki kuunnella kun ukko VÄLILLÄ KUORSAA täällä olkkarissa lasten kanssa, ja lapset leikkii... 1vuotiaskin kiipeilee koko ajan jonnekin, niin en kyllä ite uskaltaisi sen kanssa torkkua :O

Onko juominen (siis ihan veden, mehun, maidon) lisääntynyt?
Käske sen käydä hoitajalla mittauttamassa verensokeri, mieluiten paastoverinäyte (ihan sormenpäästä)

Se jo antaa hyvin osviitaa.

Mun isällä todettiin diabetes ihan sattumalta. Oli päivystämässä (spr) ja siellä päättivät testata kuinka sokerimittari toimii, ruutuun pärähti lukema 23 (epäilivät virhettä ja testasivat hetkenkuluttua uudelleen, mutta ei se siitä ollut kovinkaan paljoa laskenut) ja mukana ollut sairaanhoitaja säikähti käski heti seuraavana arkiaamuna menemään hoitajalle/lääkärille ja siitä se sitten lähti..

Oireina oli, mitä muistan että äiti sanoi, oli runsas juominen.. (aikaa tästä on jo varmaan 15v)

Käykää jossain ottamassa verensokeri. Sillä se selviää.

Mun miehellä oireena oli runsas juominen, kalpeus (itse en liian läheltä tätä huomannut, mut työkaverit huomautti) ja lopulta sillä ei enää jalat toimineet. Kävi työterkalla ja sokerit muistaakseni jotain 30 -> sairaalaan : /

Minä ehdotan uniapneaa. Terveyskeskuslääkäri voi lähettää jatkotutkimuksiin. Minun mieheni oli ihan zombi aamuisin, istui 10 minuuttia sängyn laidalla joka aamu, eikä meinannut millään päästä käyntiin. Hänellä todettiin lievä uniapnea. Enää hän ei ole zombitilassa aamuisin kun nukkuu c-pap-laitten kanssa, vaikka monesti väsynyt kuitenkin. Uniapnea voi olla normaalipainoisellakin ihmisellä ja vaikka kuorsaaminen ei olisi ihan mahdotonta. Sokerinen syöminen voi olla apneapotilaan yritys virkistää itseään.

Ei johdu ei mutta meillä ainakin äijä vetää kaikki makeet mitä kaapista löytää ja hällä on todettu jo aikaa tuo apnea. Uniapneahan saattaa aiheuttaa masennusta ja masennus mässäilyä jne. Mutta se tässä eniten mietityttää että mikset vie ukkoasi lääkäriin? Soitat ajan ja viet.

[QUOTE="vieras";26418989]Periaatteessa voisi olla uniapneaakin, mutta jos väsymys seuraa vain runsasta makean/hiilareiden syöntiä, tuskin on uniapneaa! Ei uniapnea johdy syömisistä.[/QUOTE]

Jos mies syö illalla paljon makeaa ja herää aamulla väsyneenä, niin ei voi olla uniapneaa, mutta voi olla diabetes, vaikka miestä ei edes janota tuon sokeripommin jälkeen. Sovitaan sitten niin...

Valmiiksi väsynyt ihminen voi vetää makeaa sen takia ettei nukahtaisi pystyyn, usko pois vaan.

Miehellä oli joskus uniapnea epäily ja kävi sen takia lääkärissä, siellä ne tyrkkäsivät kumminkin vaan sen mittarin kouraan millä astmaa tutkitaan?! Ihan selvä uniapnea miehellä on :( Mutta ei ole sen takia lähtenyt enempää tutkimuksiin... Mutta on tosiaan hyvin väsyvää sorttia ja minua kyllä välillä ahdistaa, kun ei voi mennä lääkäriin asian takia... Täytyis vissiin alkaa patistamaan. Joinain aamuina mies havahtuu siihen, että nukkuu tässä tietokoneen edessä istuvillaan :( Eilen miehellä oli raskas päivä ja se yleensä enteilee illalla herkkujen syömistä ja kaikki mussutetaan menemään mitä vaan löydetään... Eikö tuo hirveä sokerimääräkin kuormita yöllä nukkumista plus sitten siihen se, että miehellä olisi uniapnea, niin luulisi olevan kohtalokas yhdistelmä... Että varmana sitten aamulla väsyttää.

Miehellä oli joskus uniapnea epäily ja kävi sen takia lääkärissä, siellä ne tyrkkäsivät kumminkin vaan sen mittarin kouraan millä astmaa tutkitaan?! Ihan selvä uniapnea miehellä on :( Mutta ei ole sen takia lähtenyt enempää tutkimuksiin... Mutta on tosiaan hyvin väsyvää sorttia ja minua kyllä välillä ahdistaa, kun ei voi mennä lääkäriin asian takia... Täytyis vissiin alkaa patistamaan. Joinain aamuina mies havahtuu siihen, että nukkuu tässä tietokoneen edessä istuvillaan :( Eilen miehellä oli raskas päivä ja se yleensä enteilee illalla herkkujen syömistä ja kaikki mussutetaan menemään mitä vaan löydetään... Eikö tuo hirveä sokerimääräkin kuormita yöllä nukkumista plus sitten siihen se, että miehellä olisi uniapnea, niin luulisi olevan kohtalokas yhdistelmä... Että varmana sitten aamulla väsyttää.

Kyl ne osaa olla jääriä ton lekuriin menon takia. Meillä meni viimein kun ilmoitin että hänen kyytiin ei sitten perhe tule jne. Alko olla sen verran jo riskiä ton väsymyksen kanssa. Sen verran erään kerran sitte pelästy ite ratissa että usko lopulta ja meni tutkittavaksi. Painelaite on ollu parivuotta ja aivan erimies sen saatuaan.

Kyl ne osaa olla jääriä ton lekuriin menon takia. Meillä meni viimein kun ilmoitin että hänen kyytiin ei sitten perhe tule jne. Alko olla sen verran jo riskiä ton väsymyksen kanssa. Sen verran erään kerran sitte pelästy ite ratissa että usko lopulta ja meni tutkittavaksi. Painelaite on ollu parivuotta ja aivan erimies sen saatuaan.

välillä vähän liiankin välinpitämättömiä itseään kohtaan... : / Mutta kuulostaa kyllä hyvälle tuo painelaite. Välillä ihmettelen itseänikin, että miten jaksan henkisesti, kun minun pitää olla aina perheessä se "virkeä", mies on taas aina se väsynyt. Aamut aina yhtä taistelua miehellä sen ylös nousemisen kanssa ja jos saisin joskus itse nukkua, niin saan pelätä että äijä nukahtaa keskenkaiken tänne ja lapsille sattuu jotain.. Mutta pahimmillaan tuo väsymys on silloin, kun edellinen ilta on mennyt herkutteluksi! Niinä aamuina ei mies saa pysymään hereillä itseään millään...

Yhteistyössä