Onko mun kaikki perunalaatikot nyt pilalla :( (pakastin ne kypsänä)

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aloittaja"
Sain juuri kuulla anopilta että imelletty perunalaatikko pitäisi pakastaa raakana tai muuten laatikko menee pilalle. Mä imellytin ja paistoin ja laitoin sitten pakkaseen. Onkohan ne nyt ihan pilalla?
 
No ei todellakaan mene piloille!

Yhtä hyvää se on.
Moni pakastaa raakana ja sulattaa/paistaa sitten jälkeenpäin, koska vastapaistettuhan on aina niin hyvää..... :p
Mutta voi sen tosiaan pakastaa kypsennettynäkin- ja syödäkin vielä :D
 
"vieras"
No ei se siitä ainakaan pilalle mene. Rakenne tietysti voi vähän muuttua, mutta ota ajoissa sulamaan, ettei tarvitse mikrossa paahtaa kiireellä. Kyllä mä joulunjälkeen tungen kaiken pakkaseen, enkä ole huomannut, että perunalaatikko merkittävästi olisi erilaista sieltä otettaessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27744847]on, heitä äkkiä kaikki pois, siitä on tullut vähintään yhtä myrkyllistä kuin keitetystä gölgistä![/QUOTE]

Ja tähän muistuttaisin, että glögiä tosiaan ei saa keittää vedenkeittimessä, ainakaan sellaisessa vanhassa, jossa on pohjalla kuparinen vastus. Glögi on hapanta ja se liuottaa kuparia, jolloin voi aiheutua kuparimyrkytys.
 
rakenne muuttuu rakeiseksi ja maku voi myös muuttua... Perunalaatikko pitäisi pakastaa raakana ensisijaisesti siksi että se imeltyy lisää pakastettaessa ja maku vaan paranee...
Jos et ole varma niistä sun laatikoista niin sulata yksi ja maista, vielä kerkiää tehdä uudet jos ei ole hyvää.
 
"..."
Mä oon aina pakastau imellettynä eikä sen mikää oo ollu

Pahempaa oli se ku äiti antoi raakana laatikot pakastettuna ja sit paistoin ne aattona niin oli jotenkin rakeista..
 
Perinteinen arkiruoka.
Teen imelletyn perunalaatikon perjantai-iltana tai lauantaina. Ei ole tarpeen pakastaa kun tulee ruokapöytään välittömästi - ainakin sunnuntaina on jo kaikki syöty.
Imelletty perunalaatikko on perinteisesti viikonloppuruoka ja yleensä sitä valmistettiin niin että sitä riitti alkuviikon arkipäivällekin.
 

Yhteistyössä