Onko mulla vaativa vai ylivilkas lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Ikää hänellä vajaat 8kk ja ihan syntymästä asti ollu mieletön meno päällä. Ei malta keskittyä mihinkään. Imetys loppui sen takia ettei keskittynyt yhtään vaan tempoi ja riehui ja nykyäänkin ruokailut on semmoista taistelua että, saa heilutella lelua tai laulaa että saa suun auki. Samoin jos jättää sekunniksi lattialle yksinään vaikkei olisi mitään hätää, alkaa kiukku ja dramatisointi. Sänkyyn nukuttaminen vaikeeta. Nyt on tullu myös kuvioon sellasta murahtelua, ihan kuin aikuinen tekee hermostuessaan ja samalla jotenkin ravistaa itseään. Varmaan isompana polkee jalkaa kovaa. Onko vaan kova temperamentti vai syytä huoleen? Ainakin äidin pinna on kovilla ja joskus vitsit ja keinot tosi vähissä :(

Näin pienelle ei voi vielä diagnooseja ruveta arvuuttelemaan, ja sanoisinkin, että olet saanut vain hyvin vahvan ja vaativan lapsen. Hän tarvitsee varmasti paljon kosketusta, läheisyyttä, tuttuja rutiineja, johdonmukaista rajojen asettamista (myöhemmällä iällä enempikin ) sekä vanhemmiltansa piiiiitkää pinnaa. Ei jää teidän muksu ainakaan jalkoihin! Teidän tarttee varmaan myös käyttää mielikuvitusta, jotta saatte hänen energiansa purettua positiivisella tavalla. Varmasti aivan hurmaava lapsi, vaikka teiltä voimia kysyykin!

Meillä on toinen lapsi hyvin vaativa ja tempperamenttinen. yhtyisin edelliseen, että paljon hellittelyä ja hellyyttä, positiivista huomiota. Ja tosiaan ne rutiinit ja rajat! Meillä syöminen alkoi sujua vasta kuin luovuin soseista ja syöttämisestä ja leluista yms viihdykkeistä pöydästä. Kun poika sai kunnon ruokaa eteensä, mitä sai itse ottaa niin johan alkoi syöminen sujumaan. Vuoden iän jälkeen ei olekaan saanut KOSKAAN ruokailussa avustaa vaan "ITSE" haluaa kaiken tehdä. Nyt ikää on kohta 3v ja on kyllä tosi uhmakas ja raivokas. heittäytyy lattialle ja raivoaa, marisee ja kiukkuaa. Kyllä hermoja koetellaan, mutta hyvin on pärjätty toistaiseksi. tiimaakaan ei saa itse vaan antaa periksi muuten uhmaa kahta kovempaa. Tosi säännöllistä elämää ja rajoitetaan tiukasti. Ja yhdyn vielä edelliseen, että tosi hurmaava on kiukuttelusta huolimatta. Oikeasti flirttaa ja keikistelee ja hellyyttää vieraammatkin.Eikä varmasti jää koskaan kenenkään jalkoihin!

Yhteistyössä