Onko mukaan muu (korkeasti koulutettu) ollut tosi pitkään kotiäitinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piupalipau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piupalipau

Vieras
Itsellä takana neljä vuotta kotiäitinä. On vakipaikka. Nyt mietimme kolmatta lasta. kamalasti pohdin, pitäisikö välillä käydä töissä, ihan oman ammattitaidon kannalta. Olen kyllä pitänyt ammattitaitoani yllä mm. opiskelemalla. Onko kukaan muu ollut tosi pitkään, esim 7 vuotta kotiäitinä, ja miten se on mennyt? Oliko paluu töihin vaikeaa, kuinka työnantaja suhtauti? mulla sijainen, sitäkin mietin et sama sijainen voisi sitten vaikka jatkaa. Lapsiluku olisi sitten "täynnä" kolmannen jälkeen. Ikää on 32v.

Varmaan riippuu vähän alasta. Jos olisin lääkäri, niin ehkä pitkä tauko ei tekisi ammattitaidolle kovin hyvää. Mutta jos esim. joku huuhaatutkija, niin vuosi sinne tänne ei varmaan vaikuttaisi.

Hmm. Vähän vaikea sanoa kun ei tiedä millä alalla olet, miten nopeasti muuttuu. Kuitenkin sanoisin, että sulla on hyvä tilannne, kun on vakipaikka odottamassa. Sijaisellekin hyvää kokemusta.

Minä jäin valmistumisen jälkeen suoraan äitiyslomalle. Kun ei ollut kiire töihin, hoidin lasta kotona kolmivuotiaaksi. Nyt olen pari vuotta etsinyt töitä, mutta hyvin nihkeästi saa mitään. Muusta en edes osaa haaveilla kuin sijaisuuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Varmaan riippuu vähän alasta. Jos olisin lääkäri, niin ehkä pitkä tauko ei tekisi ammattitaidolle kovin hyvää. Mutta jos esim. joku huuhaatutkija, niin vuosi sinne tänne ei varmaan vaikuttaisi.

heh. En ole "huuhaatutkija" mutta en lääkärikään, jotain kai siltä väliltä ;). Oma ammattitaito ei sinänsä "ruostu" vaan voin ylläpitää sitä kotoakin käsin ja esim. keikkatyötä nyt mietinkin, se voisi olla kompromissi tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
heh. En ole "huuhaatutkija" mutta en lääkärikään, jotain kai siltä väliltä ;). Oma ammattitaito ei sinänsä "ruostu" vaan voin ylläpitää sitä kotoakin käsin ja esim. keikkatyötä nyt mietinkin, se voisi olla kompromissi tähän.

No keikkatyö kuulostaa ihan hyvältä ratkaisulta. Työnantaja varmasti arvostaa sellaista, joka ylläpitää ammattitaitoaan.

Yhteistyössä