Onko muita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kani

Vieras
...jotka ovat tällä hetkellä siinä elämän vaiheessa,että pitäisi punnita että jatkaakko suhdetta vai olisiko parempi erota...syystä taikka toisesta?
Hirveesti mietittävää ja moni asia vaikuttaa...

Itsellä sama tilanne, yritän punnita kumpi parempi vaihtoehto, lasten takia tähän asti olen jatkanut. , Lähellä eroa oltiin vähän aikaa sitten, sossuaika varattu ja asunnon jakoasiat hoidettavina, mutta päätettiin jatkaa.

Mielestäni isona ongelmana on ettei mies juurikaan näe itsessään virheitä tai ei ainakaan suostu niistä keskustelemaan. Välejämme hiertää myös miehen vanhemmat ja miehen suhde heihin (ei ole henkisesti itsenäistynyt vaan pitää aina vanhempien puolta vaikka nämä tekisivät mitä). Koenkin että vanhemmat ovat hänen perheensä, emme minä ja lapset.

Voimia siis sinullekin, kinkkinen tilanne, kun ei tiedä miten pitäisi jatkaa...

Kyllä vain. Asiaa olen ajatellut noin puoli vuotta joka ikinen päivä. Meillä on tänään hääpäivä. En millään saa juhlamieltä itsestäni esiin, vaan kauhulla odotan iltaa, jolloin mies luultavasti haluaa juhlistaa päivää sängyn puolella...Olen hänelle puhunut, puhunut ja puhunut, mutta ei. Hän kertakaikkiaan sulkee ongelmat ulos mielestään, käyttäytyy seuraavana päivänä kuin ei mitään. Murjottaisi edes! Huutaisi, raivoaisi tekisi mitä vaan, kunhan reagoisi puheisiini!! Mutta ei. Välillä en jaksa, vaan antaudun leikkiin mukaan, näyttelen, että hyvin on kaikki, mikäpä tässä. Mutta se on niin raskasta ja huomaan, että siitä kun viimeksi nauroin, on kulunut ikuisuus. Mikä estää lähtemästä? Yksinäisyyden pelko, se, että lapset menettävät isänsä (joka uhkailee itsemurhalla, jos lähden). Muutoksen pelko. Välillä tunnen itseni niin heikoksi ja saamattomaksi kun en lähde. Mutta muuttuuko kaikki paremmaksi, jos lähden? En voi tietää. Sehän se on, ongelman ydin. Tiedän kuitenkin tällä menolla pettäväni niin itseäni kuin miestänikin. Tiedän, ettei tämä kestä ikuisesti. En vain vielä ole saanut rohkeutta muutokseen...

Täällä elellyt vähän samanmoisessa tilanteessa. Joku aika sitten tosin jo päätynyt eroon. Tai nyt asumuserossa olemme. Tiedän "mimmi" tuon tunteen "mihen suhteesta vanhempiinsa" :x

Hyvä huomata että meitä tosiaan on muitakin...
Meidän ikävän tilanteen olen kyllä aivan itse aiheuttanut,jonka takia minä sekä avokkini nyt ollaan siinä pisteessä,että "harkintaaika" on meneillään...vaikka toisinaan tuntuu,että sekin on turhaa.
Itseppä olin tietoinen mitä tein ja mitkä ovat seuraukset.En oikein vielä vaan ole päässyt selville itsestäni,että kaduttaako vaiko pelottaako...ehkä molempia.
Kuitenkin on lapsetkin...vaikka aina olen ollut sitä mieltä,että pelkästään lapsien takia ei voi jatkaa suhdetta...
Suhde vaan on aika heikolla pohjalla kun luottamus on mennyt täysin...minuun.
Jäädäkkö ja molempia kalvaa asia vaikka kaikki muut asiat olisikin hyvin vaiko lähteä ja suoda myös toiselle oikea onni...
Vaikeaa :'(

Kukkanen, aivan kuin kirjoituksesi olisi minun kädenjälkeni :) Vaikka eihän se sinänsä ole hymyilyn paikka, mutta tuntui vain hassulta kuinka jollain niin samankaltainen tilanne. Vaikka kuten huomasit, minä olen jo jonkinmoisen ratkaisun tehnyt...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 18:34 äippä kirjoitti:
Kukkanen, aivan kuin kirjoituksesi olisi minun kädenjälkeni :) Vaikka eihän se sinänsä ole hymyilyn paikka, mutta tuntui vain hassulta kuinka jollain niin samankaltainen tilanne. Vaikka kuten huomasit, minä olen jo jonkinmoisen ratkaisun tehnyt...

Oletko ollut tyytyväinen ratkaisuusi vai kaduttaako ikinä?
Jos saan udella,niin olitko se sinä joka teit eropäätöksen vai...?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 18:50 Kukkanen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 18:34 äippä kirjoitti:

Oletko ollut tyytyväinen ratkaisuusi vai kaduttaako ikinä?
Jos saan udella,niin olitko se sinä joka teit eropäätöksen vai...?

Kyllä, minä tein päätöksen. Katunut en ole, joskus asia melko tuore.
Täällä en yleisesti viitsi kovin tarkkaan kertoilla :)

Jos tulevaisuus on sitä että joutuu elämään "yksin yhdessä" siten että antaa toiselle osapuolelle kaiken hyvän ja koettaa rakentaa suhdetta mutta itse et saa mitään. Kaikki asiat pitäisi tapahtua vain toisen ehdoilla, niin ei kahden ihmisen elämä voi mennä eteenpäin. Aina löytyy hyviä syitä miksi yhdessä sovitut asiat eivät voikaan mennä niin kuten aiottu, toisen pitäisi vaan antaa periksi tai tehdä taas kerran toisin. Itse tein sen päätöksen että on paras lähteä omille teilleen, mikään suhde ei voi kasvaa eikä rakentua niin että vain että toinen tekee työt. En ole ratkaisuani katunut.
:/

Yhteistyössä