Onko muita yövalvojia???

Onko kellään muulla "yökukkujaa" ? Meillä tyttö herää yöllä yleensä 2 - 5 välillä eikä nukahda uudestaan. Saattaa valvoskella ½ - 2 tuntia. Yksin ei viihdy vaan alkaa itkeskellä, toisinaan vaan höpöttelee, lauleskelee ja istuskelee sängyssään. Nyt alkaa äipän univelka olla jo aikamoinen... \|O :ashamed: Iskä tekee vuorotyötä, minkä takia minä olen yleensä se, joka valvoo.
Osaako kukaan sanoa mistä voi johtua tämmöinen valvoskelu ja mitä sille voisi tehdä? Iltaisin nukahtaa itsekseen ja yhdet päiväunet nukkuu ( 1½ tuntia ).

meillä on sama juttu, poika 1v4kk, herää yöllä n.klo 02.00 ja kestää sen pari tuntia että hänet saa takaisin nukkumaan, yöheräilyt on tosi raskaita, meidän pojalla oli aiemmin sama ongelma, joka meni ohi ja tuli taas takaisin, en tiedä syytä enkä ratkaisua asiaan, neuvolassakaan eivät välittäneet asiasta, sanoivat vain, että kyllä se menee ohi.

Kiva kuulla, että jollain muullakin on sama ongelma. Muistatko Mami, että kuinka pitkään edellisellä kerralla tämä vaihe kesti? Meillä on jatkunut noin kuukauden päivät, ehkä pitempäänkin, tosin tytsy ei herää ihan joka yö vaan saattaa pitää välillä välipäivän. Yritän itse nukkua päiväunet samaan aikaan kuin hän, mutta aina ei itse malta käydä nukkumaan päivisin, kun on niiiiiin paljon sitä muutakin hommaa. :ashamed:

pussipiru
meillä oli samanlaista seikkailua viikon verran. poika (1.8v) ei kylläkään itkenyt vaan tuli omasta sängystään pois ja seikkaili asuntoo edestakaisin ja tuli meidän huoneeseen ja tuhisi vaan että jompi kumpi heräis ja sitten nauroi :kieh:
päiväunet kanssa nukkuu, mutta todella pitkät usein . 2- 2 1/2 h, olen nyt säännöllisesti herättänyt pojan päiväunilta 1 1/2 h jälkeen ettei mee yöunet. tää meillä toiminu viikon ja yöseikkailu loppui siihen.
Voisko olla niin ettei enää tarviis päiväunii tai sitten pienet sellaiset??

T. äiti rv 37+ ja ntinen yöseikkailija :wave:

huolestunut
Täällä taas itken ja kohta huudan väsyneenä lapsille. Kun vihdoin sain heidät päikkäreille, oli jo niin ahdistunut olo etten saanut unta. Meillä heräilee kaks poikaa. Isompi nukkuu yleensä, mutta just silloin kun pienempi nukkuu hyvin isompi tahtoo pissalle tai jotain muuta keskellä yötä. Luulin olevani tietty ainut joka joutuu yöllä heräilemään, joten pikkasen nyt helpottaa, mutta on tää karmeeta kun ei oo montaa yötä saanut kokonaan nukkua, ja kuudelta ylös aamulla. Parina päivänä jopa viideltä jippii...

Meillä 1v2kk poju alkoi heräilemään öisin parin tunnin välein, eikä auttanut muu kuin ottaa väliin nukkumaan. Nyt nukkuu illasta aamuun. Tutut äidit ovat sanoneet, että hampaiden tulo voi sotkea yöunia, meille niitä tulee parhaillaan ylös ja alas useampi kerrallaan, unien näkeminen kuulema alkaa näihin aikoihin ja sitten on eroahdistus vanhemmista.
Jotta poju ei jäisi asumaan meidän sänkyyn ,kokeillaan kerran viikossa josko uni maistuis omassa sängyssä koko yön ja sitten jos se onnistuu, niin omaan sänkyyn seuraavanakin yönä.

Yhteistyössä