Onko muita taaperoita joita kävely ei kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Siinä se kysymys jo tulikin...

Kun meillä tuota pikkumiestä tuo kävely ei juuri kiinnosta :/
Yleensähän kun nuo lapset ottaa ne ensi askeleet niin aika pian siitä tuo kävely alkaa edes vähän kiinnostaa. Mutta ei meillä. Poika kävelee iskältä äiskälle jos VIITSII. Ylensä kun laittaa seisomaan, poika laittaa vaan jalat veteläksi tai käy istumaan :headwall:

Tänään sitte taas pihalla käveli jo aika pitkänkin matkan kun oli mielenkiintoinen paikka minne piti mennä.

Kyllä tiedän, että lapset kävelee sitten kun on itse valmiita mutta sekin vähän ärsyttää kun ei viitsi yrittää vaikka osaisi (ja tätä on kestäny jo aika kauan ). Sitte äitin pitää kantaa paikasta toiseen kun alkaa ärsyttämään.

Kuis muilla tämä kävely edistyy? :)

mulla tyttö 1v2kk ja kävelee sisällä lyhyitä matkoja ja ulkona kärryn kanssa vaikka ihan varmasti pysyisi jo pystyssä pidempäänkin.mulla kanssa sellainen olo että ei vaan huvita vielä kävelyhommat,kontaten tykkää ulkonakin kulkea.pitää tässä vaan maltilla odottaa...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 11:30 HeMa05 kirjoitti:
mulla tyttö 1v2kk ja kävelee sisällä lyhyitä matkoja ja ulkona kärryn kanssa vaikka ihan varmasti pysyisi jo pystyssä pidempäänkin.mulla kanssa sellainen olo että ei vaan huvita vielä kävelyhommat,kontaten tykkää ulkonakin kulkea.pitää tässä vaan maltilla odottaa...
Meillä tyttö oppi täysin kävelemään tuon ikäisenä,yksilöllistähän se on.Me ei käytetty kärryä tai mitään vastaavaa sisällä eikä ulkona,koska siitä on kuulemma haittaa nimenomaan sille kävelyn kehitykselle.Mutta eiköhän ne kaikki aikanaan,tsemppiä!

\Meillä tyttö oppi täysin kävelemään tuon ikäisenä,yksilöllistähän se on.Me ei käytetty kärryä tai mitään vastaavaa sisällä eikä ulkona,koska siitä on kuulemma haittaa nimenomaan sille kävelyn kehitykselle.Mutta eiköhän ne kaikki aikanaan,tsemppiä!

[/quote]

Höpö höpö,ei niistä kärryistä ole mitään haittaa,päinvastoin.Kärryjen yms. tarkoituksenahan on kävelyä opetellessa kannustaa lasta "näkemään maailmaa ihan eri vinkkelistä" eli pystyssä päin.Melkein parempi joku kärry kuin äiti tai muu ihminen,kun joutuu itse kannattelemaan itseään.

Rohkeasti vaan kärryä ja muita tukia lapselle ja eikun menoks!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 20:37 minttu-82 kirjoitti:
Meillä poika 1v2kk ja kävelly tukee vasten jo 5kk, mutta yksin ei uskalla...ja nimen omaan on kyse uskaltamisesta! =)

Toivottavasti meillä ei kävely tukia vasten kestä noin kauaa :) Tosin vähän kyllä tällä hetkellä siltä näyttää :D

Meillä kun tuo poika on "jo" 1v 3kk. Ei kävellessä tarvitse varmistukseksi kyllä kun yhden sormen josta pitää kiinni. Mutta ei millään halua irrottaa siitä.

Taaperokärryllä meno onkin jo sitten aika hurjaa. Oppi jo aika aikaisessa vaiheessa kääntämäänkin sitä kärriä ettei menny seiniä päin.

Ehkä nää meidän lapsukaiset rohkenevat jo kohta kävelemään ;)

Sama homma...tyttö 1v3kk ja kävellyt tulia pitkin sekä jo ilmankin pieniä matkojakin jo joitain viikkoja. Yhdestä sormesta kiinnipitäen kävelee sujuvasti mutta jostain syystä ei ole vielä valmis yksin kulkemaan. Todella pitkästyttävää odottaa ja odottaa josko pian lähtisi...kai se hieman helpottaisi. Mutta ei auta kuin odotella... :/

Ei kärryistä pitäisi mitään haittaa olla kävelyn kehitykselle. Niiden tarkoitushan on innostaa ja rohkaista lasta kävelemään. Itse asiassa fysioterapeutti aikoinaan suositteli meidän esikoiselle taaperokärryä.

Yhteistyössä