Onko muita syöksysynnyttäjiä?

Mulla nuo kaksi pienempää on siis tulleet vauhdilla maailmaan. Kakkonen 1h eka supistuksesta ja kolmonen 56min vesien menosta, jolloin alkoi myös supistukset. Kakkonen syntyi ambulanssiin ja kolmoselta ehittiin olla 20min sairaalassa.
Nelonen tekee tuloaan ja hirvittaa jo etukäteen et syntyykö tämä sitten kotiin.

Onko kohtalotovereita, joilla myös on ollut nopeat synnytykset?

Mietin tässä et oliskohan mun mahollista saada käynnistys sen takia, ettei kotiin syntyis? Tosin siinäkin on se ongelma että muksut on syntyneet 36+5-38+1, eli millonkahan se pitäis sitten käynnistää. :/ No joka tapauksessa oon puhunut neuvolassa, että haluan pelkopolille jutteleen ja ehkä siellä löydetään joku ratkaisu tälle..

Niin ja vielä sellainen juttu, et minkälainen synnytyksesi oli? Mulla kakkosen synnytys oli aivan järkyttävä ja olin melkein tajuttomana kivusta johtuen. Supistukset oli hirveitä ja melkein tauottomia. Kolmonen syntyi taas melkein kuin itsekseen. Kymmenen supistusta oli koko synnytyksen aikana. :D
 
Kuulostaa niin tutulta. Olen synnyttänyt neljä lasta. Eka synnytys kesti 4 tuntia. Loput kolme alle tunnin. Kaks viimeistä on meinannut " tipahtaa" sairaalan etuovelle eli juuri ja juuri ehdin perille. Onneksi matkaa sairaalaan oli vain 2 km. Mietinkin että jos vielä tulee lapsia niin ehdinkö ajoissa...
 
En nyt tiedä, kuulunko ihan tänne syöksysynnyttäjiin, mutta kuitenkin...Aika nopeita on minullakin synnytykset olleet. Esikoinen 4,5h ja toinen 2,5h ja kolmas 2h15min. Nyt neljännen laskettuaika marraskuussa. Synnärille on matkaa tunnin ajomatkan verran. Ja nuo lapsetkin pitäisi keretä hoitoon viemään, ennen kuin päästään synnärille lähteen. Kuopuksen kohdalla kerettiin oleen synnärillä vajaa puoli tuntia, ennen kuin poika syntyi. Kotoa lähdettiin aika nopeasti siitä, kun heräsin kamalaan alaselkäkipuun aamuyöllä. Silti jo kotona, kun oltiin lähdössä, en edes takkia saanut ilman mieheni apua päälleni, kun supistukset oli niin kamalia. Sitten vietiin kaksi isompaa lastamme mummulaan vähän matkan päähän ja lähdettiin synnärille. Se matka oli tosi tuskallinen istua autossa. Ja kun viimein päästiin synnärin pihaan, en pystynyt ilman mieheni apua kävelemään sinne sisälle.

Vähän kyllä mietityttää, mitenhän nopeasti tämä neljäs aikoo maailmaan putkahtaa...Olisi kiva keretä sinne synnärille asti.
 
Randy
Ihan mielenkiinnosta, onko teillä syöksysynnyttäjillä ollut paljon ennakoivia supistuksia, jotka olis avannu paikkoja? Kun meikäläisellä on ollut jo monta viikkoa kivuliaitakin supistuksia ja oon miettiny, että vaikuttaakohan ne jotenkin itse synnytykseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 21:15 Randy kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, onko teillä syöksysynnyttäjillä ollut paljon ennakoivia supistuksia, jotka olis avannu paikkoja? Kun meikäläisellä on ollut jo monta viikkoa kivuliaitakin supistuksia ja oon miettiny, että vaikuttaakohan ne jotenkin itse synnytykseen.
Kaikilta kolmelta on ollut. Esikoisen synnytys silti kesti 10h. Kolmosen kohdalla oli itseasiassa niin, että oltiin lähdössä jo edellisenä perjantaina synnyttämään, kun supisteli niin voimakkaasti, mutta ne sitten loppui. Sunnuntaiaamuna meni veet ja sitten olikin kiire sairaalaan.

Mulla on itseasiassa niin, että jos vedet menee, niin alle tuntiin syntyy lapsi siitä. Mutta jos vaan supistelee, niin ei oo niin kiirettä. Ekalta ei menny vesiä ollenkaan vaan kalvot puhkaistiin ja alle tuntiin hänkin siitä sitten syntyi.
 
terve. mulla on vasta yksi lapsi ja odotan kakkosta. esikoinen syntyi melko nopeasti. aikaa kului koko hommeliin supistuksinen yhteensä 4 tuntia. supistukset ajattuivat siis lyhyeen aikaan mutta olivatkin aivan karmeat ehti alusta alkaen... mulla ei ollut mitään ennakoivia, varoittavia supistuksia lainkaan. nyt jännään kakkosen kanssa - vaikka voihan tämän kanssa mennä aivan eri tavalla. onneksi asumme aika lähellä sairaalaa.
 
kohta 3 äippä
En nyt vielä ainakaan kuulu näihin syöksysynnyttäjiin mutta vähän kyllä jännittää tän kolmannen kanssa.Nyt on mennyt päivän yli la ja vaavi senkun pysyttelee masussa. Ennakoivia supistuksia on ollut jo viikosta 34 lähtien ja ovat muuttuneet tässä pikku hiljaa vaan kovemmiksi. Pari kertaa olen jo ollut varma että saa lähteä sairaalaan mutta aina ne ovat loppuneet. Kakkosen synnytys ei kestänyt kuin reilu 3 tuntia ja alko supistuksilla, kalvojen puhkasusta meni vajaa puol tuntia kun pikku mies oli kahdella ponnistuksella pihalla. On neuvolassa ja joka puolella sanottu että lähde sitten aikasta helposti sairaalaan ettei kotio synny mutta saas nyt nähä sitten miten käy... :)
 

Yhteistyössä