Onko muita paikalla joilla on vakavien sairauksien pelko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***----****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Tää on niin kamalaa kun joka päivä saa pelätä milloin mitäkin sairautta ja oireita on jos jonkinlaisia :-/ lääkäreissä olen rampannut muttei mitää järkevää selitystä löydy ollenkaan. Sit tulee ite googletettua ja aina joutuu johonkin ihme sivustoille mis on vaan pahoja vakavia sairauksia :-/ tulee koko ajan kelattua päässään näitä oireita ja kun ei selitystä tunnu löytyvän ja oireet ei lopu niin mitä sitten pitäisi tehdä??????

Minulla oli monta vuotta vakavan sairauden pelko ja tunto ja kävin psykiatrillakin yleislääkärin ohjaamana. Myös paljon fyysisiä oireita. No viiden vuoden ramppaamisen jälkeen todettiin että mulla onkin multippeli skleroosi eikä mitään vikaa psyykkisellä puolella. Sitä vaan rupes itekin miettiin jo että onko hullu kun useet lääkärit näin mulle väitti.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
terveisii sairaalasta. Noi potilaat onki kivoja. Maksavat yht kunnalle euron jos toisenkin. Ja vasta vuosien päästä yleensä suostuvat psykiatrin konsariin.

näinpä taas...ihminen varmaan oikein haluaa itselleen tollasen psyykkisen häiriön :headwall: :headwall:

Noin mulla alkoi ahdistuneisuushäiriö.
Pelkäsin läheisteni ja itseni sairastumista.Oli oikeita sairauksiakin ja siitä se pelko sitten lähti.

Mä hain lääkitystä ja elämä parani kyllä.
Suosittelen.

Kertoisitko oireistasi ja tutkimuksistasi? Jos sinua on kovin paljon tutkittu ja mitään ei löydy on tosiaan suuri todennäköisyys että vika on psyykkisellä puolella mutta niihinkin ongelmiin täytyy löytyä ratkaisu. Itse en koskaan päässyt edes tutkimuksiin asti lukuun ottamatta verikokeita kun jo oltiin varattu aika psykiatrille.

oireet ovat neurologisia...kuten lihasten jäykkyyttä, jatkuvaa kipuja, näköhäiriöitä jne...vaikka kuinka paljon muitakin. Silti ei mitään ole löytynyt mikä selittäisi oireet....

Alkuperäinen kirjoittaja tikitin:
Minulla oli monta vuotta vakavan sairauden pelko ja tunto ja kävin psykiatrillakin yleislääkärin ohjaamana. Myös paljon fyysisiä oireita. No viiden vuoden ramppaamisen jälkeen todettiin että mulla onkin multippeli skleroosi eikä mitään vikaa psyykkisellä puolella. Sitä vaan rupes itekin miettiin jo että onko hullu kun useet lääkärit näin mulle väitti.

kuinka olet pärjännyt ms-taudin kanssa? koska selvisi että sairastt ko.tautia?

Tänään pelkona hiv:( Se pälkähti yhtäkkiä päähän ja nyt pitäis uskaltaa testeihin.
Mulla on aina kaikenlaisia "oireita", tarkkailen itseäni tauotta ja googlaan.
Kamalan ahdistavaa kun kokoajan kauhu päällä.
Käyn psykiatrilla, lääkitystä on jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!!!??:
Alkuperäinen kirjoittaja rasittavaa:
ärsyttäviä tuommoset,mulla on oikeasti vakava sairaus...

Ihan vaan tiedoksi; sairauksien pelko myös ihan oikeasti sairaus...
Että ärsyttäviähän me ollaan juu..

no eihän kukaan sille mitään voi jos pelkää.
Itsekin pelkäsin ihan hulluna kuolemaa ja syöpää ni mites kävi, ei ny syöpää tullu mut sydänsairaus. Nyt ajattelen et miksi tuhlata aikaa siihen pelkäämiseen, ei se muuta asioita ku korkeintaan huonompaan suuntaan. Mut jos mulle sillon ennen joku sano et oon ihan hölmö ku pelkään ni ei sitä vaan tajunnu sillon. Paha olla jälkiviisas. Mut eiköhän siihen apu löydy jos pelko hallitsee elämää.

Yhteistyössä