Onko muita masennuslääkkeitä syöneitä ja samalla imettäneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minua ahdistaa tuo imetys, vaikka lääkäri sanoo että saa imettää, silti tuntuu että lapsi saa lääkettä maidon välityksellä....imetyksen vähentäminen ei onnistu kun lapsi on niin tissien perään...(voisi jo vähentää lapsi on 10 kk)

Lääkkeenä siis Sertralin.

Onko muita? Kokemuksia..? Ootteko huomannut lapsessa mitään oireita?

Vakuuttakaa mut että imetys on turvallista!

on turvallista, itsellä aloitettiin lääkitys setralinilla kun esikoinen syntyi, mutta isolla annostuksella ja lisänä ketipinor, niin en saanut imettää, kun lääkettä oli liikaa. Sulla ei ole mitään hätää, lääkärit osaa kyllä hommansa. Nauti nyt siitä että saat imettää, mä en saanut =(

nyt toista odotan ja setralin menee 100 mg ja ketipinor 25 mg, joten tiedän kyllä mitä käyt lävitse , mulla toiveissa nyt imettää =O.

mulla menee ashdistuneisuushäiriöön ja paniikkihäiriöön, minkä tuo viime raskaus laukaisi =(

tsemppiä vauva-arkeen =)

hei kiitos kovasti..se on niin vahvasti taottu päähän että lääkkeitä ei saisi syödä raskausaikana tai imettäessäkään...kun kaikissa lääkkepakkauksissa kielletään kun lääkefirmat ei halua ottaa vastuuta.

Jotenkin ahdistaa aina kun vauva syö että nyt se vetää sitä lääkettä...ja mulla vielä tosi voimakkaat sivuoireet niin miettii että mitä kauheeta myrkkyä tuo on....

Itse imetin ja käytin Sertralinia kolmannen lapsen aikana. Tästä on nyt jo 8v aikaa. Tokan lapsen kohdalla, kun masennus iski, lääkäri käski lopettaa imetyksen. Mitään oireita/sairauksia ei meidän tälle kolmannelle ole tullut siitä, että lääkkeitä käytin. Lapsi on terve sekä psyykkisesti että fyysisesti.
Älä pode turhaa tunnontuskia lääkkeiden käytön vuoksi. Tärkeintä on, että äiti jaksaa ja voi hyvin:)

Yhteistyössä