Onko muita jotka ei jaksais lukea iltasatua eikä leikkiä lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
Mä en jaksa, ei huvita ei kinnosta. Oispa mukava jos nukahtais ihan itekseen. Monta satua putkeen pitäis lukea ja sitten alkaa pissattaa janottaa yms yms. Sadut on tylsiä moneen kertaan luettuja ja rehellisesti sanottuna lukisin mieluiten itsekseni omia kirjoja kattoisin telkkaria ja roikkuisin netissä. Leikkiminen ei myöskään innosta.

En ole koskaan lukenut iltasatuja. Ihan hyvin nämä nukahtaa ilmankin kun ovat aina siihen oppineet. Mä en muutenkaan ymmärrä edes iltasatuja, miks niitä pitäs lukea. Ennemmin me jutellaan päivän tapahtumista vähän aikaa ennen nukkumaanmenoa ja suunnitellaan ehkä seuraavaa päivää.

en mäkään jaksa ja sillä me ei luetakkaan säännöllisesti iltasatuja. luetaan aina sillon kun jaksetaan !! leikitään kun ehditään. ei ne lapset ennenkää oo saanu liikaa huomioo.

Ei ongelmia puheen kehityksessä. Ei mua vaan kinnosta sadut. Iltalaulu lauletaan. Pääjuttu tässä on se etta haluan mahdollisimman nopeasti omalle ajalle illalla enkä halua iltoja viettää sänkyjen vieressä. Saan oikein riittävästi vapaailtoja monta kertaa kuussa, ei se siitä ole kiinni.En vain taida olla "äitityyppiä"

Minusta on sääli, jos et lue lapsillesi. Hyvä, että teillä kuitenkin tuo iltalaulu lauletaan. Itsellä parhaat lapsuusmuistot liittyvät siihen, että minulle luettu iltasatuja. Samat lempisadut luettiin monta kertaa ja vielä sen jälkeenkin, kun oli jo oppinut lukemaan. Lapsi saa olla vanhemman jakamattoman huomion keskipisteenä. Mitä olen lasten kanssa ollut tekemisissä, niin lähes poikkeuksetta lapset myös pitävät siitä, että heille luetaan. Muistan lukeneeni tutkimuksista, joissa lapselle lukeminen liitettiin mm. lapsen myöhempään kielelliseen ja muuhunkin lahjakkuuteen. Sovi etukäteen pelisäännöt lapsesi kanssa eli pissalla käydään ennen satua, pieni vesilasi mukaan sängyn viereen janon varalta ja sovi etukäteen luettavien satujen määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
en mäkään jaksa ja sillä me ei luetakkaan säännöllisesti iltasatuja. luetaan aina sillon kun jaksetaan !! leikitään kun ehditään. ei ne lapset ennenkää oo saanu liikaa huomioo.

SIIS MITÄ?????? ...ENNENKÄÄ LIIKAA HUOMIOO?

Iltasatuhetki on meille se paras yhteinen juttu. Rutiinien kingi.

Minä en oikein osaa leikkiä lasten kanssa, pelejä me pelataan ja siihen se oikeastaan minun osalta jääkin.
Noh, nuo touhupakkaukset keksivät itse itselleen leikit, joskus jopa leikkivät yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ongelmia puheen kehityksessä. Ei mua vaan kinnosta sadut. Iltalaulu lauletaan. Pääjuttu tässä on se etta haluan mahdollisimman nopeasti omalle ajalle illalla enkä halua iltoja viettää sänkyjen vieressä. Saan oikein riittävästi vapaailtoja monta kertaa kuussa, ei se siitä ole kiinni.En vain taida olla "äitityyppiä"

Säälin lapsiasi. Miksi kostat heille ettet ole äitityyppiä? Nopeasti omalle ajalle.. huoh.

Yhteistyössä