Onko muita, jotka aikovat antaa/ovat antaneet vain yhden nimen lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sörö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua itseasiassa vähän harmittaa, että tuli pojalle annettua kaksi nimeä. Toinen kaunis nimi jää täysin käyttämättä. Senhän olisi voinut antaa vaikka mahdolliselle pikkuveljelle joskus :D

Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä;26445612:
Eli siis kyse onvain siitä,että on ns erikoisempaa antaa vain yksi nimi. Valtaosallahan on kuitenkin ainakin sekaksi :D Olisi se pitänyt taas arvata. Jos ei keksi erikoista nimeä niin sitten pitää keksiä jotain muuta vähän "erikoisempaa" Ooh,mitä hulluutta.

Miten niin erikoisempaa? Itse olen antanut lapsille kaksi, koska etunimi todella lyhyt ja jää sukunimen kanssa töpöksi. Jos haluaisin nimeksi Matleena tai Sebastian, niin niihin ei sovi mikään toinen nimi ja nimiä tulis ilman muuta vain yksi. Kolme nimeä on taas itsestä sitä silkkaa hulluutta. Niistä ei ole kuin haittaa.

[QUOTE="jaa";26445620]TYHMÄ!![/QUOTE]

Juu, sulla on oikeus mielipiteeseesi.
Itsellä yleinen etunimi ja miehen myötä sukunimikin. Harmittaa esim työsähköpostissa käyttää välimerkkejä toisesta nimestä.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26445639:
Miten niin erikoisempaa? Itse olen antanut lapsille kaksi, koska etunimi todella lyhyt ja jää sukunimen kanssa töpöksi. Jos haluaisin nimeksi Matleena tai Sebastian, niin niihin ei sovi mikään toinen nimi ja nimiä tulis ilman muuta vain yksi. Kolme nimeä on taas itsestä sitä silkkaa hulluutta. Niistä ei ole kuin haittaa.

Tätäkään en oo ikinä tajunnut että mitä haittaa useammasta etunimestä on? Mulla itsellä ja muksuilla on kolme etunimeä eikä oo haitannut/rasittanut missään vaiheessa.
Äläkä jaksa jauhaa että joutuu niin pitkästi kirjoittamaan virallisiin papereihin eikä välttämättä mahdukaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja en käsitä;26445612:
Eli siis kyse onvain siitä,että on ns erikoisempaa antaa vain yksi nimi. Valtaosallahan on kuitenkin ainakin sekaksi :D Olisi se pitänyt taas arvata. Jos ei keksi erikoista nimeä niin sitten pitää keksiä jotain muuta vähän "erikoisempaa" Ooh,mitä hulluutta.

Ai, no mulla usein tulee tunne, että annetaan se joku kolme nimeä just sen takia, että saadaan mahdollisimman erikoinen nimi. Tai että, äiti haluaa sinne ne kaikki ihanat nimet :heart: Ja siis lisään, että mua ei mitenkään häiritse, vaikka jollain ois kuinka monta nimeä. Jokainen tekee ihan miten haluaa.

Mä olisin halunnut antaa meidän pojalle vaan yhden nimen mutta miehelle ei käynyt,koska pitäähän nyt herran isä toinen nimi olla :D
Me vaan ei meinattu millään keksiä mitään toista nimeä, niin oltais ihan hyvin voitu jättää antamatta... Kun ei sillä mun mielestä juuri mitään tee.

Jos toista nimeä ei ole niin työsähköpostiin lisätään väliin x tai a tai joku muu kirjain. Kenellekään ei anneta sähköpostia ilman välikirjainta koska tuo henkilö saisi kaikkien nimikaimojen postit.