Onko muita jolle pyykin pesu tuntuu olevan hemmetin hankalaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:
Mikä voi rasittaa pyykinpesussa? Ei yhtään mikään.

Vaikka se että pitäis pestä 3 koneellista per päivä että pysyis kaapit tyhjänä. Yleensä tulee pestyä se 1-2 koneellista ja se ei riitä.
Toiseksi liian pienet tilat kunnolliseen lajitteluun. samoin puhtaalle pyykille ei ole järkevää paikkaa, ne lojuu olohuoneen sohvalla.
Yleensä pesen sit pari kertaa viikossa aamusta iltaan muttei sekään meinaa riittää. ja reissujen jälkeen menee taas viikko pari et saa normaaliin tuon pyykin määrän.

öh, pyykkikoneen omistajalla ei ihan hurjia ongelmia pitäisi olla pyykinpesusta :D

Nyt ei voi olla sanomatta, että muistelkaa äitejämme, jotka väänsivät KÄSIN niitä pyykkejä.

Arkena kun oon töissä, lataan koneen aamulla valmiiksi ja kun tuun iltapäivällä kotiin, kone pyörimään ja viikkaan edellisen päivän pyykit (jos on kuivamassa) kaappiin. Nyt kesällä rytmi menee niin, että illalla lataan valmiiksi, aamulla kone päälle ja sit ennen kuin lähdetään ulos, niin pyykit kuivamaan. Illalla saa jo viikata kaappiin. Mä silitän ihan äärettömän harvoin mitään, vain lähinnä juhlavaatteita ja tietty pellavaiset.

Pyykinpesuhan on kotitöistä vaivattomin :).

Alkuperäinen kirjoittaja mmh:
öh, pyykkikoneen omistajalla ei ihan hurjia ongelmia pitäisi olla pyykinpesusta :D

Nyt ei voi olla sanomatta, että muistelkaa äitejämme, jotka väänsivät KÄSIN niitä pyykkejä.

Vaatteitakin on ollu huomattavasti vähemmän. Vaikka en väitä että eikö se ole ollu todella työlästä. Ite pesen joka kesä sukkapyykkiä mökillä käsin ja on tosi työlästä jo sekin.

Niin ja piti lisätä, että työlästä pyykinpesusta tulee, jos pyykkimäärä pääsee riistäytymään käsistä. Sitä virhettä ei kannata tehdä, vaan pesta sitä pyykkiä suht ahkeraan, niin menee huomaamatta.

No, oman äitini nyt ei kovin pitkään tarvinut pyykkiä käsin pestä. :D Ja varmasti noita aikoina pyykkiä oli vähemmän eikä niitä pesty yhtä ahkerasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

No, oman äitini nyt ei kovin pitkään tarvinut pyykkiä käsin pestä. :D Ja varmasti noita aikoina pyykkiä oli vähemmän eikä niitä pesty yhtä ahkerasti.

Silti tuo on pointti, jonka edessä meikäläinen ainakin hiljenee. Vaikka pesisi viisi koneellista joka ikinen päivä, pääsee taatusti helpommalla kuin entisajan naiset.

Mulla ei pyykin pesu ole enää ollenkaan tökkivä juttu, kun sain remontin myötä homman järkeistettyä. Sain pyykkikaapin, jossa on kolme isoa koria: valkopyykki, kirjopyykki ja lakanat/pyyhkeet. Perhe oppi äkkiä lajittelemaan pyykin itse :) Remontin myötä sain myös <3 kuivausrummun <3 joka on maailman toiseksi ihanin kodinkone tiskarin jälkeen :) Rummusta kun viikkaa lämpimät vaatteet suoraan kaappiin, niin ei tarvitse silitellä, ripustella ja kattella kuivuvia vaatteita ympäri kämppää...Silittäminen on kyllä aina ollut se, mikä tökkii, mut sekin helpottui rummun myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
Mä oon nyt asunut 10 vuotta omassa asunnossa, ja vielä koskaan mulla ei oo tainnu olla kaikki vaatteet samaan aikaan puhtaana. Oikeastaan aina on enemmän pyykkiä kuin puhtaita vaatteita. Pyykinpesu on rasittavaa koska siinä on niin monta vaihetta ja menee koko päivä ja väleissä on kamalasti odoteltavaa. Eka pitää ettiä ja lajitella pestävät, sit ootella et kone pysähtyy, sit ripustaa ja lopuks vielä odotetaan että päästään seuraavana aamuna keräämään ne kuivat vaatteet, jonka jälkeen ne taas lajitellaan ja viedään oikeisiin kaappeihin. Liian monimutkaista.

Onneksi on pyykkitupa missä pyykit peseytyy jo tunnissa ja kuivausrumpukin on käytettävisssä. Ja myös hyvöt kuivaushuoneet., jos ei halua kuivata rummussa.
Mä saan pestyä jopa 8 koneellista 4:ssä tunnissa, joten ei siiehn nyt kauaa mene ja koneet on isoja. mulla on melkein aian pyykkiä 2-5 koneellista, riippuen siitä onko lakanoiden vaihtopäivä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Silti tuo on pointti, jonka edessä meikäläinen ainakin hiljenee. Vaikka pesisi viisi koneellista joka ikinen päivä, pääsee taatusti helpommalla kuin entisajan naiset.

kesäaikaa meilä ainkin tulee vähemmän pyykkiä. kun ei trvitse käyttää pitkähihaisia eikä mitään välihousuja tai takkeja/hanskoja, pipoja.
sukat ei paljoa tilaa vie eikä t-paidat ja alkkarit.

Alkuperäinen kirjoittaja lyyti:
Mulla ei pyykin pesu ole enää ollenkaan tökkivä juttu, kun sain remontin myötä homman järkeistettyä. Sain pyykkikaapin, jossa on kolme isoa koria: valkopyykki, kirjopyykki ja lakanat/pyyhkeet. Perhe oppi äkkiä lajittelemaan pyykin itse :) Remontin myötä sain myös <3 kuivausrummun <3 joka on maailman toiseksi ihanin kodinkone tiskarin jälkeen :) Rummusta kun viikkaa lämpimät vaatteet suoraan kaappiin, niin ei tarvitse silitellä, ripustella ja kattella kuivuvia vaatteita ympäri kämppää...Silittäminen on kyllä aina ollut se, mikä tökkii, mut sekin helpottui rummun myötä.

mä en silitä vaatteita lainkaan, kuivusrumpuun kun laittaa ei trvii silittääkän, lakanatkin ovat ihan sileitä.
kauluspaidatkin kun laittaa kuivausrumpuun napit kiinni niiin kuivavat iha n varmasti aivan hyvin ja kaulustakaan ei tarvii silittää.

Inhokkihomma |O Asian tekee hankalaksi yksi taapero, joka roikkuu koko ajan lahkeessa, pyykinkuivatustilat kotona ovat olemattomat (koko ajan teline keskellä olohuonetta). Jos vien pyykkiä kuivaushuoneeseen, taaperoa ei viitsi laittaa likaiselle lattialle (muksahtelee kävellessään vielä ) kun tulee heti lisää pyykkiä ja suihkureissu..

Omat ja lasten pyykit viikkailen iltaisin telkkarin ääressä, mutta miehen puhtaat vaatteet saattavat kerääntyä helposti kolmen viikon ajan sohvan nurkkaan. Jonain päivänä jätän sen vaatteet vielä pesemättä jos ei niitä saa korjattua :snotty:

Kaikesta voi tehdä hankalaa halutessaan. ;)

Ota sellanen sääntö et pidät vaan yhden pyykkikorin.(jos on useampi) ja sit ku se on täynnä ni laitat koneen päälle. ja sit ku se on taas täynnä ni kone päälle. ei kerry liikaa ku tekee niin.

Alkuperäinen kirjoittaja sad:
Ota sellanen sääntö et pidät vaan yhden pyykkikorin.(jos on useampi) ja sit ku se on täynnä ni laitat koneen päälle. ja sit ku se on taas täynnä ni kone päälle. ei kerry liikaa ku tekee niin.

Tai sit pidät aikuisil ja lapsille omat korit. Ja peset yhen korillise kerrallaa.

Meillä on hajonnut kone ja pesen käsin pyykkiä nyt ainakin jonkin aikaa, kunnes uusi kone tulee. Koneella pesemistä ei voi edes työksi sanoa ja toisaalta voisi olla, että nytkin joutuisi pesemään padassa lämmitetyllä vedellä ja huuhtomaan avannossa, joten ei kannata valittaa :D.

Yhteistyössä