Onko muita joita lihavat lapset ällöttävät?

• Viestiketjun aloittaja annnni
  • Ensimmäinen viesti
annnni
Mä en oikeesti vaan kestä ylipainosia lapsia!
Omalla tavalla surettaa ja säälittää, mutta myös rumasti sanottuna "kuvottaa".
Inhottavaa on myös kuunnella lihavien lapsien mankumista kaupassa herkkujen toivossa ja kun ollaan vieraisilla niin nää lapset koko kiertää kaikkee hyvää kun kissat kuumaa puuroa.

"Vieras"
Enemmänkin minua ällöttävät lihavien lasten vanhemmat. Perusteveen lapsen lihavuus on mielestäni aina vanhempien ongelma. Ja en nyt tarkoita mitään vartalotyypiltään pyöreitä pulleaposkisia lapsia vaan selvästi lihavia lapsia.

"vieras"
Meidän lapsi todella hoikka, ja aina mankumassa herkkuja. Ei vissiin sitten niin ällöttävää... Toinen 1v. Ikäinen ja todella pullea, herkkuja ei ole koskaan saanut vielä, mutta hänkö on sitten ällöttävä? Voi hyvä päivää...
Sinulla kai itselläsi se yksi lapsi joka nirsoilee ruuan kanssa ja siksi näet punaista pulleroita nähdessäsi?

"vieras"
No mua kyllä hitusen ällöttää, säälittää ja suututtaa kun näen lihavan lapsen. Suuttumus vanhempia kohtaan ja se älytön herkkuaminen koko ajan nostaa karvat pystyyn.

Kaverini lapsi on lihava ja äitinsä ei pidä minkäänlaista kuria. Lapsi hakee koko ajan kaapilta jotain, herkut katoaa hetkessä. jäätelöä, karkkia, sipsiä... esim. kaupasta tullessaan, juuri ennen ruoka-aikaa otti pussista suklaalevyn ja söi sitä haukkomalla kuin näkkileipää. Itse olin ihan ällistynyt, koska meidän lapset ei saa syödä ennen ruokaa mitään. Tämän lisäksi hampaita ei hoideta, joten alle kouluiässä oli jo monta reikää. Sääli.

Kyllä lapsen lihavuus on aina vanhempien syy. Pitäisi olla säännölliset ruoka-ajat, terveellinen ruoka ja liikuntaa. Jos elämä on ihan holtitonta niin lihavuus koittaa. Joten kyllä, yhdistelmänä ilmiö ällöttää.

Ei ällötä. Pulskat lapset on söpöjä..... Ja jos kovin lihava on, niin vanhempiansa voi tulla ajateltua vähän pahasti.
Sitten taas jostain syystä toisten ihmisten ihan perusvauvat saattaa jotenkin hieman ällöttää mua. En tiedä miksi. Ja laihat vipeltävät taaperot. Mutta pulskat ei koskaan. Hm, mielenkiintoista, eipä ole tullut ennen analysoitua...

kyllä
Vanhemmat vastuussa. Aina kun näen kaupassa lihavan perheen tai vaikka vanhemman pelkästään , katson kyllä ostoskärryihi . Miksi ihmiset eivät pidä huolta itsestään. Saati lapsistaan?

"jep jep"
[QUOTE="vieras";28105136]Jotenkin outoa nähdä 7-8v pikkutytöllä isot rinnat paidan alla[/QUOTE]

Ja se iso maha :( Säälittää lapset ja kuvottaa vanhemmat, jotka laiminlyönnillään antaa lastensa lihoa muodottomiksi :(

Pullean äiti
Lapseni täyttää kohta kaksi, ja tajusin juuri että lasten bmi:llä mitattuna hän on huomattavan ylipainoinen. Tähän asti hän on ollut hyväruokainen lapsi, joka on kasvanut neuvolan mukaan tasaisesti omalla käyrällään, mutta kohta häntä aletaan varmaankin pitää lihavana.

Karkkia, suklaata tai keksejä lapsi ei ole saanut koskaan, pullaa tai jäätelöä vain kylässä. Hän ulkoilee kaksi kertaa päivässä ja juoksee minkä ehtii, syö terveellistä kotiruokaa isoina annoksina. Itse pidän painon syynä paitsi annoskokoja, myös pitkää imetystä ja myöhäistä liikkeelle lähtöä, minkä vuoksi lapsi on edelleen vauvanvartaloinen. Ikävää jos sinua ällöttää, minä olen neuvoton, koska ikinä ei käynyt mielessäkään, että minun ja mieheni geeneillä lapsesta voisi tulla ylipainoinen. Toivon pituuskasvun pian korjaavan asian, ja kyllä, kärsin asiasta riittävästi ilman sinun ällötyksiäsikin.

Ei ällötä. Pulskat lapset on söpöjä..... Ja jos kovin lihava on, niin vanhempiansa voi tulla ajateltua vähän pahasti.
Sitten taas jostain syystä toisten ihmisten ihan perusvauvat saattaa jotenkin hieman ällöttää mua. En tiedä miksi. Ja laihat vipeltävät taaperot. Mutta pulskat ei koskaan. Hm, mielenkiintoista, eipä ole tullut ennen analysoitua...
Miks tuo kuulostaa niin hauskalta :LOL:

yök
Minua taas ällöttää mankuvat, vikisevät tytöt joiden ei tarvitse 4-vuotiaanakaan käyttäytyä tai edes puhua selkeästi, senkun vaan osoittavat äidin selän takaa jotain ja sanovat "äh, äh" kärsimättömästi. Ja äitihän antaa prinsessalle, mitä tämä haluaa...

huooooh
[QUOTE="vieras";28105099]Meidän lapsi todella hoikka, ja aina mankumassa herkkuja. Ei vissiin sitten niin ällöttävää... Toinen 1v. Ikäinen ja todella pullea, herkkuja ei ole koskaan saanut vielä, mutta hänkö on sitten ällöttävä? Voi hyvä päivää...
Sinulla kai itselläsi se yksi lapsi joka nirsoilee ruuan kanssa ja siksi näet punaista pulleroita nähdessäsi?[/QUOTE]

1v saakin olla pullukka ilman että siinä mitään ihmeellistä vielä on. Ei ole outoa vaikka 2 ja 3 v:kin olisivat vähän pullaposkia, mutta jos yli 4v on vielä selkeästi pyöreä, se ei ole enää mitään normaalin näköistä. Ja pullaposkilla tarkoitan sellasia ei makkarakasoja vaan pullaposkia.

1v:llä voi hyvällä omatunnolla katsoa niitä makkaroitakin vielä joten tule parin vuoden päästä sanomaan uudestaan niin paheksun sinua ja miestäsi vanhempina.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Pullean äiti;28105370:
Itse pidän painon syynä paitsi annoskokoja, myös pitkää imetystä ja myöhäistä liikkeelle lähtöä, minkä vuoksi lapsi on edelleen vauvanvartaloinen.
Mitä mahdat pitää pitkänä imetyksenä?

Faktahan on, että pitkään imetetyillä lapsilla on huomattavasti vähemmän paino-ongelmia kuin vähän tai ei ollenkaan imetetyillä. Veikkaampa siis että pääasiallinen syy ylipainoon on se, että annat lapsellesi liian suuria annoksia.

Vatsahan tottuu nopeasti suuriin annoksiin ja tuota rataa lapsesi on ylipainoinen tulevaisuudessakin. Tuon ikäisen lapsen riittävä annoskoko on yllättävän pieni.

Yhteistyössä