S
salaa iloinen ap
Vieras
Olemme aviopari, joilla yksi pieni lapsi. Olemme molemmat kaksivuorotyössä, emmekä useinkaan näe toisiamme kuin vilaukselta arkipäivinä (lapsi kotihoidossa työvuorosuunnittelun avulla) ja minä teen usein myös viikonlopputyötä. Mieheni lomautettiin joulun alla, ja minäkin olin pitkällä lomalla. Miten rauhallista elo olikaan! Taloutemme ei kaadu, vaikka mies olisi koko vuoden lomautettuna, sekin on koettu jo. Mutta se päivän tahti, miten mahtavaa olikaan, kun oli taas aikaa lapselle ja toisillemme. Mies hoitaa kodin, toki tehdään paljon yhdessäkin, lapsen kanssa leikkivät kiireettä.. kun tulen töistä, on elämäni parhaimmat asiat ovella vastassa
Olemme aina olleet sitä mieltä, että perheemme voisi kaikkein parhaiten, jos mieheni saisi olla kotona lapsen kanssa ja minä kävisin töissä. Tienaan jonkin verran paremmin kuin hän ja työni on kaikin puolin joustavampaa kuin hänellä. Voisin välillä tehdä pitkää päivää, ja taas pitää pitempää vapaata. Missään nimessä emme ole varakkaita, lainaa on ja palkatkin alle keskiverron.
Tällä hetkellä lomautus on tervetullut asia, tulot eivät tipu kummoisesti ja työmatkakulut pienenevät miehellä, pyykkiäkin jopa kertyy vähemmän kuin töissä ollessa
salaa mieheni kanssa toivommekin, että lomautus jatkuu ainakin kevään ajan, mutta emme tietenkään halua, että hän menettää työnsä. Siksipä tätä ei huudellakaan ääneen, kukaan ei kuitenkaan ymmärtäisi, vaikka elämäntilanteitahan on erilaisia, ja meille tämä on aivan parasta!
Olemme aina olleet sitä mieltä, että perheemme voisi kaikkein parhaiten, jos mieheni saisi olla kotona lapsen kanssa ja minä kävisin töissä. Tienaan jonkin verran paremmin kuin hän ja työni on kaikin puolin joustavampaa kuin hänellä. Voisin välillä tehdä pitkää päivää, ja taas pitää pitempää vapaata. Missään nimessä emme ole varakkaita, lainaa on ja palkatkin alle keskiverron.
Tällä hetkellä lomautus on tervetullut asia, tulot eivät tipu kummoisesti ja työmatkakulut pienenevät miehellä, pyykkiäkin jopa kertyy vähemmän kuin töissä ollessa