Onko muita joille lasten kanssa leikkiminen on usein pakkopullaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
No, tällästähän tää on ja eikös se vanhemman tärkein tehtävä ollut tuottaa lapselle pettymyksiä ? ;) Mä vaan totean noille ipanoille, et pitää miettiä itse jotakin tekemistä itselleen... No, kyllä mä välillä jotain tekemistä ehdotan, mut pääsääntöisesti saavat käyttää omaa aivotoimintaansa. :saint:
Kaippa se on niinkin, mutta olisi vaan kiva saada joskus jotain vaihteluakin poikien leikkeihin. =) Onhan aikuisen tehtävä kuitenkin tarjota myös niitä virikkeitäkin välillä.

Ehkä olen vain niin eri maata poikieni kanssa että parempi antaa niiden justiin käyttää vaan sitä omaa aivotoimintaa ja jättää ne keskenään häsläämään.

Riippuu ihan leikistä. Pelaan mielelläni lautapelejä, piirtelen tai askartelen, luen satuja tai tykkään ulkoilla lasten kanssa. Pikkuauto-tai legoleikit eivät kiinnosta, enkä leiki niillä lasteni kanssa. Haluan olla aidosti mukana lasteni leikeissä enkä teeskennellä olevani kiinnostunut jostain, mistä en ole.

juuh
En leiki lasteni kanssa koskaan. jos ei huvita. yleensä ei huvita.
Minusta on mukava että lapset saavat olla kotona mahdollisimman paljon. Eli ei ole tarvetta pitää heitä hoidossa tai iltapäiväkerhossa jne kun teen kotona omia töitä. Silti lapset saavat olla kotona ja tehdä omia juttujaan. Jos olisin totuttanut roikkumaan minun lahkeessa ja kehittelemään heille koko ajan ohjattua toimintaa tai leikkimään mukana, olisi pakko viedä lapset hoitoon ja iltapäiväkerhoon koulun jälkeen eka-tokaluokkalaiset.

Nyt kaikki saavat meluisan ja ruuhkaiset iltapäiväkerhon ja pitkän hoitopäivän sijaan olla kotona jossa kaikki kehittelevät ihan itse omilla aivoillaan itselleen tekemiset, eikä niin että joku uhrautuu tekemään jotain sellaista joka itselle on helvettiä kuten leikkimään barbeilla.

Ja kyllä, lapset itsekin viihtyvät kotona mieluummin vaikka joutuvat ihan itse leikkkiä.

Yhteistyössä