Onko muita, joilla selkä kipeytyy raskaana (ja vain raskaana) kaikessa fyysisessä askareessa, kuten imuroinnissa?

• Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
Mulla viikkoja 16+5 ja ihan kaikki käy selkään; imurointi, pyykkien laitto, lasten pukeminen (ulos), vaipan vaihtokin välillä... Mutta mulla kipu ei yleensä kestä koko päivää, vaan helpottaa jos lepäilee ja suoristaa selän hetkeksi. On kyllä sitten aran tuntunen loppupäivän ja kipeytyy herkästi uudestaan vaikkei juuri mitään tekiskään.
Nikamat myös rutisee ja "lonksuu", varsinkin kävellessä.
Pakko kuitenkin kotihommat ja muut tehdä ja harrastan myös liikuntaa niin pitkään kun vain mitenkään pystyn!

Ps. Kuopus just nukahti ja köllötän vielä tässä pinniksen vieressä, tuntuu selkään käyvän tääkin patjalla makoilu, auuuh!

"a p"
Mulla viikkoja 16+5 ja ihan kaikki käy selkään; imurointi, pyykkien laitto, lasten pukeminen (ulos), vaipan vaihtokin välillä... Mutta mulla kipu ei yleensä kestä koko päivää, vaan helpottaa jos lepäilee ja suoristaa selän hetkeksi. On kyllä sitten aran tuntunen loppupäivän ja kipeytyy herkästi uudestaan vaikkei juuri mitään tekiskään.
Nikamat myös rutisee ja "lonksuu", varsinkin kävellessä.
Pakko kuitenkin kotihommat ja muut tehdä ja harrastan myös liikuntaa niin pitkään kun vain mitenkään pystyn!

Ps. Kuopus just nukahti ja köllötän vielä tässä pinniksen vieressä, tuntuu selkään käyvän tääkin patjalla makoilu, auuuh!
Kuulostaa tosi tutulta. Mäkin oon hampaat irvessä yrittänyt harrastaa liikuntaa, mut sen jälkeen patjallakin makoilu sattuu selkään. Mut onneks tää ei ikuisuuksia kestä.

vieras*
Mulla kipeytyi. Mulla on nivelissä yliliikkuvuutta, ja se pahenee raskausaikana, ja lonksuin ja rusahtelin joka paikasta. Aiheuttaahan nuo joskus ongelmia, vaikken raskaana olisikaan, mutta ihan peruskotityöt ja liikunta kyllä sujuu normaalisti, kun taas raskausaikana kipeydyin ihan pikkujutuista.

Yhteistyössä