Onko muita joilla ei ole mitään goretex ulkoiluvaatteita tai vaelluskenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antimama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on goretex-vaelluskengät, joista maksoin alessa 52 eur. Tosi hyvät on. Veden kestäviä pukuja on kaksikin. Toinen kevyttoppapuku, josta maksoin alle 50 eur (oikea hintakin vaan 129 eur), Raiskin drymax-puku. Kesävaatteet ostin ihan normaalihintaisena ja puku maksoi alle 100 eur.

En itse edes halua olla niitä äitejä, jotka vaan sivusta seuraa lapsiaan. Talvella teen lumilinnoja lasten kanssa - ei kastu housut. Ja kesällä ollaan useinkin sateella ulkona. Meillä ainakin lapset rakastaa sadekelejä ja ennen kaikkea vesilätäköitä : )

Ei mulla pitkään aikaan ollut mitään ulkoiluvaatteita, mutta kyllä mä nykyisin pistän ulkoiluvaatteet ja ulkoilukengät päälle, kun kuljetan lapsia pyörällä tai menen itse lenkille :) Puistossa tai muualla mulla ei ole mitään ihmeellistä, kuljen yleensä aina muulloin hameessa.

Monet ostaa esim noita kalliita merkkipukuja sen takia et hei kato mulla on tää merkki ja tää makso ainakin 300 ? pelkkä takki. Ostais takin ominaisuuksien takia eikä merkin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkosuomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mulla ei ole ulkoilupukua myöskään, eikä ihan heti tule. No sen myönnytyksen olen tehnyt, että kovimmille pakkasille ostin kirpparilta toppahousut.
Goretex vaatteet ja vaelluskengät on niin auttamattoman rumia, että en halua sellaisia pukea päälleni. Mä pärjään ihan hyvin muunlaisella vaatetuksella. Tietysti sitä hiukan leikkipuistoissa erottuu mammajoukosta...
No päätin jo ajat sitten, että en aio lapsen saanninkaan jälkeä mammautua. Eli haluan olla edelleen naisellinen :)
Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku tekee toisenlaisen valinnan.

Eikö edes vähän v*tuta, kun seisoskelee jo vähän pakastavaan päin olevassa tihkusateessa ja tuiskutuulessa esim. farkuissa, saapikkaissa ja villatakissa? Sinnittelin aika pitkään tuollaisissa vermeissä itsekin, kunnes "nöyrryin" ostamaan kunnon ulkoiluvaatteet.

Ja tuli todettua, että kyllä niitä tosi hyvännäköisiäkin ulkoiluvaatteita on kaupan, sen kun lähtee tutkimaan valikoimaa. Ei sitä tarvitse kulkea missään pussitoppahousuissa ja rumassa jahtitakissa canadabootsit jalassa. ;)

Ulkoilusta on tullut niin paljon miellyttävämpää, kun on kunnon vaatteet. Enkä harmi kyllä ole "mammautunut" tuon hurjan rohkean tekoni jälkeen yhtään sen enempää, muulloin näytän yhtä tyylikkäältä ja naiselliselta kuin aiemmin. Taitaa monilla olla jonkin sortin itsetunto-ongelma, kun pelkää naisellisuutensa kaatuvan siihen paikkaan, kun ottaa korkkarit pois jalasta ja pitäisi laittaa soveltuvampaa kenkää tilalle.

Mä en vaan vieläkään tajua tätä suomalaista mentaliteettia ; ulos satoi tai paistoi. Meillä ei ulkoilla mikäli keli ei ole suotuisa. Osallistun kyllä leikkipuistossa lapsen leikkeihin mutta en mä siellä kiipelytelineessä roiku,ei se mun mielestä ole vanhemman tehtävä leikkiä sen lapsen kanssa vaan lapset leikkii keskenään. Näin ulkomailla asuneena naurattaa tämä suomen meininki välillä.

Eipä moni muukaan vanhempi siellä kiipeilytelineissä roiku tai makaa hiekkalaatikossa tai vesilammikossa, jos nyt luulit olevasi ainoa. ;) Aika vähälle jäisi Suomessa ulkoilut, jos jäisi aina sisälle, kun sattuu olemaan muuta kuin kuivaa ja auringonpaistetta. Kyllä mekin pahimmilla ilmoilla keksitään jotain mielekästä puuhaa sisätiloissa, mutta jossain vaiheessa koirakin kaipaa pihalle ja viimeistään siinä vaiheessa on oltava fiksut vermeet yllä, ellei halua maata seuraavalla viikolla keuhkokuumeessa.

Jos joku tuntee olonsa hyväksi tavallisissa vaatteissa huonommallakin säällä, niin mikäs siinä, ei paljon minua paina muiden vaatetusvalinnat. :) Lienee useimmin korvien välistä kiinni, kun kuvitellaan, että tuijotellaan ja supistaan. Ja jos näin tehdään, niin entäs sitten? Samanlaiset kuppikunnat siellä puistoissa on, oli uudella tulijalla mitkä tahansa vaatteet päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mila:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mulla ei ole ulkoilupukua myöskään, eikä ihan heti tule. No sen myönnytyksen olen tehnyt, että kovimmille pakkasille ostin kirpparilta toppahousut.
Goretex vaatteet ja vaelluskengät on niin auttamattoman rumia, että en halua sellaisia pukea päälleni. Mä pärjään ihan hyvin muunlaisella vaatetuksella. Tietysti sitä hiukan leikkipuistoissa erottuu mammajoukosta...
No päätin jo ajat sitten, että en aio lapsen saanninkaan jälkeä mammautua. Eli haluan olla edelleen naisellinen :)
Ymmärrän kyllä hyvin, jos joku tekee toisenlaisen valinnan.

Eikö edes vähän v*tuta, kun seisoskelee jo vähän pakastavaan päin olevassa tihkusateessa ja tuiskutuulessa esim. farkuissa, saapikkaissa ja villatakissa? Sinnittelin aika pitkään tuollaisissa vermeissä itsekin, kunnes "nöyrryin" ostamaan kunnon ulkoiluvaatteet.

Ja tuli todettua, että kyllä niitä tosi hyvännäköisiäkin ulkoiluvaatteita on kaupan, sen kun lähtee tutkimaan valikoimaa. Ei sitä tarvitse kulkea missään pussitoppahousuissa ja rumassa jahtitakissa canadabootsit jalassa. ;)

Ulkoilusta on tullut niin paljon miellyttävämpää, kun on kunnon vaatteet. Enkä harmi kyllä ole "mammautunut" tuon hurjan rohkean tekoni jälkeen yhtään sen enempää, muulloin näytän yhtä tyylikkäältä ja naiselliselta kuin aiemmin. Taitaa monilla olla jonkin sortin itsetunto-ongelma, kun pelkää naisellisuutensa kaatuvan siihen paikkaan, kun ottaa korkkarit pois jalasta ja pitäisi laittaa soveltuvampaa kenkää tilalle.

En mä missään korkkareissa puistossa seisokkaan. Harvoin muutenkaan korkkareita käytän. Mulla on erikseen ulkoilukengät ja muutenkin ulkoiluvaatteet, mutta ei tod mitään goretex-ulkoilupukuja, ei mulla olis varaakaan sellaisiin. Ja mulla on jotenkin sellainen päähänpinttymä, että goretex-puku ja lyhyt tukka on mammatumisen huipentuma... Ehkäpä mullakin tilanne joskus muuttuu...mutta tällä hetkellä näin.

Mulla ei ole gore-vaatteita, kenkiä tai mitään muutakaan tavalliseksi ulkoiluvaatteeksi luettavaa.
Koville pakkasille mulla on yhdet toppahousut.
Mä en viihdy ulkoiluasuissa/verkkareissa. Farkut käytössä kun koirien kanssa olen ulkona.
Leikkipuistoissa me käydään sen verran harvoin että sinne ei ole pakko mennä just sillon kun taivaalta tulee kaikista pahinta.

On olllut jo muumatkin Goretex-kengät koska ovat niin ihanan mukavat ja huolettomat. Samoin lapsella on myös (se merkki on muuten tosi pieni, kyllä pitää kyykistyä katsomaan). Ulkoilupukuna on Haltin puku jossa on jonkinmoinen kosteussulku (Drymaxx). Käytän näitä aina ulkoillessa lapsen kanssa, koska pulkkamäet ja märät metsät eivät houkuta oikein muulla varustuksella. Mutta nämä ovat vain ja ainoastaan ulkoilukäyttöön, eivät siis kauppa- tai kyläilyvaatteet. Mutta onneksi kukin tyylillään saa tässä maassa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja antimama:
Mulla nimittäin ei ole,eikä tule. Jos mennään puistoon niin miksi mulla pitäisi olla ulkoilupuku päällä? En mä muraa siellä maassa tai laske liukumäkeä. Meillä ei myöskään lähdetä ulos jos on huono keli en näe mitään järkeä lähtee sateeseen seisomaan kun sisälläkin voi olla. Talvella lasketaan yhdessä kyllä pulkkamäkeä,mutta siihenkään en tartte mitään ulkoiluvaatteita vaan ihan farkut ja villakangastakki toimii ihan hyvin. Kaiken lisäksi kuka hullu maksaa jonkun 500? jostain ulkoilutakista?

Mulla on just tollainen 500? puku ;)...valitettavasti joutuu monta kertaa viikossa kuskaamaan esikoista kerhoon kävellen säässä kuin säässä ja silloin on mukavampi, että on kunnon kamppeet. Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja antimama:
Mulla nimittäin ei ole,eikä tule. Jos mennään puistoon niin miksi mulla pitäisi olla ulkoilupuku päällä? En mä muraa siellä maassa tai laske liukumäkeä. Meillä ei myöskään lähdetä ulos jos on huono keli en näe mitään järkeä lähtee sateeseen seisomaan kun sisälläkin voi olla. Talvella lasketaan yhdessä kyllä pulkkamäkeä,mutta siihenkään en tartte mitään ulkoiluvaatteita vaan ihan farkut ja villakangastakki toimii ihan hyvin. Kaiken lisäksi kuka hullu maksaa jonkun 500? jostain ulkoilutakista?

Mulla on just tollainen 500? puku ;)...valitettavasti joutuu monta kertaa viikossa kuskaamaan esikoista kerhoon kävellen säässä kuin säässä ja silloin on mukavampi, että on kunnon kamppeet. Suosittelen!

Niin ja ostin puvun just sen takia, ku jäin kotiin pitemmäksi aikaa. Villakangastakki, farkut, korkkarit on sitten ihan muussa käytössä ku pyllymäessä...

Hieman aiheen vierestä;
Aika usein täältä saa lukea, että "Goretex-kengät ovat kamalan rumia ja siksi niitä ei meille hankita!" tms.

Miten se näkymätön vedenpitävä kalvo siellä kengän sisällä tekee jalkineesta ruman? :xmas:

En kuulu tähän ryhmään :laugh:

Mutta goretex on oikein tarpeellinen loskassa. Mä ostan hitsi jopa naiselliset korkeakorkoset tarvisaappaatkin gorena. Siis ihan siksi kun kävelen sohjossa kohti stokkaa tai bussipysäkkiä :) Mutta Eccot, Arat, Höglit eivät ole ihan kaikkein trendeimmät kengät, myönnän.

Ja kun roudaa läppärilaukkua, mukulan vaatekassia, käsilaukkua ja toisessä kädessä pitää mukulaa kiinni, niin surkeilla syksykeleillä goretex-takki on ihan pakollinen. Ei se sateenvarjo mahdu mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Hieman aiheen vierestä;
Aika usein täältä saa lukea, että "Goretex-kengät ovat kamalan rumia ja siksi niitä ei meille hankita!" tms.

Miten se näkymätön vedenpitävä kalvo siellä kengän sisällä tekee jalkineesta ruman? :xmas:

Näinhän se on. Mikään kenkä jossa on gore-kalvo ei ole nätti munkaan mielestä. Mutta eipä näytä yhtään paremmalta ilman kalvoakaan... Ja jostain ihmeen syystä jotkut luulevat ko kenkiä hankittavan vain merkin vuoksi. Se merkki on niin pieni että eipä se pitkälle loista. Ja ainakin mulla se jo jää lahkeen alle. Vai pitäisköhän alkaa kulkee puntit käärittynä...

Vihaan ulkoilua ja täytyy sanoa, että omat goretex-tyyppiset vaatteeni on pelastaneet ja turvanneet lapsen ulkoilut. Ilman niitä en takuulla pistäisi nokkaani ulos ellei ole plussan puolella, kuivaa ja aurinkoista. Lapsi tarvitsee ne päivittäiset ulkoiluannoksensa myös muulloin kuin mukavuudenhaluisen äidin nirppailukriteereilla, jos haluaa pitää edes jonkinlaisen tolkun ja järjestyksen päivärytmin ja lapsen rauhallisuuden/levottomuuden suhteen. Siihen ei paljon usean päivän askartelupaskarteluputket auta.

Kyllä moni havahtuu, kun se vaunuissa uinuva kultamuru topatussa velourhaalarissaan kasvaa siihen ikään, ettei paljon loruleikit neljän seinän sisällä lapsen energianpurkutarpeita tyydytä. ;) Been there. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja goreilija:
jostain ihmeen syystä jotkut luulevat ko kenkiä hankittavan vain merkin vuoksi. Se merkki on niin pieni että eipä se pitkälle loista. Ja ainakin mulla se jo jää lahkeen alle. Vai pitäisköhän alkaa kulkee puntit käärittynä...

Hommaat sellaiset mokkaiset gore-saapikkaat (meillä on) ja pidät niitä legginsien kanssa. Merkki näkyy :xmas: :D

Yhteistyössä